Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken elbil er best totalt sett under 500k?

Startet av harruz, torsdag 09. mai 2024, klokken 10:43

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 10. juli 2024, klokken 19:15
Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 08. juli 2024, klokken 05:46
Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 07. juli 2024, klokken 22:16
Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 07. juli 2024, klokken 17:09Her er spillelistene https://radioplay.no/radio-rock/spilleliste/

Genialt! Tusen takk! Var en bra side.
Var det bare meg som trykket på en sang i håp om at den åpnet Spotify og spilte sangen ?!? :-😁
ToWalk... he he ser den.. men hva er det dem sier? «if you want to play you gotta pay»?

Jo, var derfor jeg tenkte den kunne dytte en over på f.eks. Spotify med søk/spilling der. Og hvis en ikke har abonnement der så stopper det. Men ikke verre enn å søke opp sangene selv.
Ja de gjør det ikke enkelt for deg de som vil tjene mest mulig på deg ;D

Selv bruker jeg bare de spesielle nettlesere med ads remove og anonym så jeg hvertfall får endel gratis. Og for min det er nok det beste når jeg fant ut av gratis YT videos uten ads som jo bare er helt konge :+1:

Streaming - der gjelder det å kjenne flere som deler, da blir det billigst

RJK

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 14. juli 2024, klokken 10:48
Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 10. juli 2024, klokken 19:15
Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 08. juli 2024, klokken 05:46
Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 07. juli 2024, klokken 22:16
Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 07. juli 2024, klokken 17:09Her er spillelistene https://radioplay.no/radio-rock/spilleliste/

Genialt! Tusen takk! Var en bra side.
Var det bare meg som trykket på en sang i håp om at den åpnet Spotify og spilte sangen ?!? :-😁
ToWalk... he he ser den.. men hva er det dem sier? «if you want to play you gotta pay»?

Jo, var derfor jeg tenkte den kunne dytte en over på f.eks. Spotify med søk/spilling der. Og hvis en ikke har abonnement der så stopper det. Men ikke verre enn å søke opp sangene selv.
Ja de gjør det ikke enkelt for deg de som vil tjene mest mulig på deg ;D

Selv bruker jeg bare de spesielle nettlesere med ads remove og anonym så jeg hvertfall får endel gratis. Og for min det er nok det beste når jeg fant ut av gratis YT videos uten ads som jo bare er helt konge :+1:

Streaming - der gjelder det å kjenne flere som deler, da blir det billigst
Send gjerne en privat melding om hvordan du får gratis, reklamefri YT om du vil dele, uten å dele offentlig! ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Større grunn til å velge Model Y AWD eller Performance: Får 2,99% rente i 3 år i stedet for 5,95%. På 3 år sparer en da ca 35.000 etter skatt i forhold til uten kampanjerenten. For de to billigste modellene så må en fortsatt betale 5,95%.

Aner ikke hvordan andre biler er i forhold til denne.
Tesla Model Y                         2021-

Daniel_0007

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 15. juli 2024, klokken 13:29Større grunn til å velge Model Y AWD eller Performance: Får 2,99% rente i 3 år i stedet for 5,95%. På 3 år sparer en da ca 35.000 etter skatt i forhold til uten kampanjerenten. For de to billigste modellene så må en fortsatt betale 5,95%.

Slår fortsatt ikke mach e som har og rentekampanje i 3 år.
NOMINELL RENTE
0,24%
EFFEKTIV RENTE
1,01%

SitatFast kampanjerente i de førte tre årene, som deretter justeres til gjeldende produktrente (Pt. 9,15 % nom/ 10,41 % eff.). Produktrenten er flytende og følger normal renteutvikling etter kampanjeperioden.

Model 3 2019 LR Rwd

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 15. juli 2024, klokken 14:37
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 15. juli 2024, klokken 13:29Større grunn til å velge Model Y AWD eller Performance: Får 2,99% rente i 3 år i stedet for 5,95%. På 3 år sparer en da ca 35.000 etter skatt i forhold til uten kampanjerenten. For de to billigste modellene så må en fortsatt betale 5,95%.

NOMINELL RENTE
0,24%
EFFEKTIV RENTE
1,01%

SitatFast kampanjerente i de førte tre årene, som deretter justeres til gjeldende produktrente (Pt. 9,15 % nom/ 10,41 % eff.). Produktrenten er flytende og følger normal renteutvikling etter kampanjeperioden.

Jeg har ikke prøvd en Mach E, men ser de starter på 650.000 for Long Range med AWD, som er ca 160.000 mer enn en Tesla Model Y AWD. Er den såpass mye bedre?

Den rentekampanjen tilsvarer ca 30.000 mindre rentekostnader for Forden, men en skal jo være obs med å skifte bank når de 3 årene har gått siden renten per i dag da skal opp på over 9% nominelt på Forden. Tesla sin rente etter de 3 årene er på 6-tallet per i dag. Men det skal jo være enkelt å skifte bank - ser at f.eks. SR-Bank tilbyr å dekke flyttekostnader, og har rente på 6,19% nominelt. Kan du forresten få lån med de betingelsene med 1% egenkapital hos Ford, som du kan hos Tesla?

Kan virke som at Ford-prisen inkluderer vinterdekk, men er usikker?

https://www.ford.no/handle/buy-online/inventory/pv#config=Mustang+Mach-E
Tesla Model Y                         2021-

Electric cars in Norway

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 15. juli 2024, klokken 15:45
Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 15. juli 2024, klokken 14:37

NOMINELL RENTE
0,24%
EFFEKTIV RENTE
1,01%

Jeg har ikke prøvd en Mach E, men ser de starter på 650.000 for Long Range med AWD, som er ca 160.000 mer enn en Tesla Model Y AWD. Er den såpass mye bedre?

Den rentekampanjen tilsvarer ca 30.000 mindre rentekostnader for Forden, men en skal jo være obs med å skifte bank når de 3 årene har gått siden renten per i dag da skal opp på over 9% nominelt på Forden. Tesla sin rente etter de 3 årene er på 6-tallet per i dag. Men det skal jo være enkelt å skifte bank - ser at f.eks. SR-Bank tilbyr å dekke flyttekostnader, og har rente på 6,19% nominelt. Kan du forresten få lån med de betingelsene med 1% egenkapital hos Ford, som du kan hos Tesla?

Kan virke som at Ford-prisen inkluderer vinterdekk, men er usikker?

https://www.ford.no/handle/buy-online/inventory/pv#config=Mustang+Mach-E
Ja det er mye å sette seg inn i når man skal handle :o

harruz

Denne tråden tar mange og rare veier ;D

Jeg prøver meg med en liste over de jeg synes er mest aktuelle under 500 (brukt eller nytt)

MB EQC
Xpeng G 6
WV iD 4 gtx
Audi 4 Etron
Toyota BzX
Nissan Arya

Usikker på hva jeg vil lande på. Kan også være aktuelt med andre modeller enn det som er listet opp her. Får også bestemme meg hva som er viktigst; Premiumfølelse? Rekkevidde? Driftssikkerhet? Kjøreglede?

1.gen Leaf
2.gen. Leaf
Ioniq 5

hELgenen

Sitat fra: harruz på onsdag 17. juli 2024, klokken 17:07Denne tråden tar mage og rare veier ;D

Jeg prøver meg med en liste over de jeg synes er mest aktuelle under 500 (brukt eller nytt)

MB EQC
Xpeng G 6
WV iD 4 gtx
Audi 4 Etron
Toyota BzX
Nissan Arya

Usikker på hva jeg vil lande på. Kan også være aktuelt med andre modeller enn det som er listet opp her. Får også bestemme meg hva som er viktigst; Premiumfølelse? Rekkevidde? Driftssikkerhet? Kjøreglede?

Mhp id.4 gtx ville jeg også vurdert id.4 pro 4motion highline
For meg ville valget vært mellom Xpeng G6 og ID.4 pro 4motion highline..begge nye..event en brukt id.4 gtx

OC-Freak

Jeg hadde i hvert fall prøvd bilene først.

F eks xpeng G6 syns jeg virker for minimalistisk når det kommer til betjening, men har ikke prøvd den, så litt vanskelig å si. Og man vil jo ha den store batteripakken, og da havner man vel på 509k før vinterhjul og evt valg av lakkfarge.

Mye å velge mellom rundt 500k. Og plutselig er det ikke langt opp til f.eks ID 7 heller.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA