Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nyhet! Model Y Long range RWD

Startet av Otkristo, onsdag 27. mars 2024, klokken 13:57

« forrige - neste »

Otkristo

Tesla har nylig fått sertifisert en ny versjon av Model Y, LR RWD.
Rekkevidde på 606 km WLTP
Om den blir lansert får vi vite etterhvert 😉

Type
Variant: Y5LR
Version: #Vb3###
Mass
In running order: 1959 kg (Paris Edition? 5 :wink: )
Load Capacity: 539kg (without driver)
Maximum Power / Torque
Tested: 220kW / 350Nm (4D3A)
Optional: 220kW / 360Nm (4D1C)
Optional: 159kW / 430Nm (4D3B)
Optional: 255kW / 442Nm (4D1A)
Maximum Speed: 217km/h

Kilde:
https://tff-forum.de/t/wiki-model-3-model-y-technische-veraenderungen/100784/1364?u=eivissa

Radial

Fullt forståelig.
Veldig, veldig mange sørover i Europa skal bare ha plass til familien.med bagasje og komme lengst mulig pr kwh.

4wd og 5 eller under 4sek på 0-100 er for de aller fleste svært uinteressant, spesielt de som hverken ser snø eller løsmasser.
Tenk Portugal, Spania, sørlige Italia, Hellas, Kypros...
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Otkristo

Helt enig.
Om den prises mellom LR AWD og SR RWD blir dette en bestselger nede på kontinentet, og kanskje her hjemme også

Muffinman

Jeg venter mer på SR+ med 4WD og LFP-batteri  :)

RJK

Sitat fra: Otkristo på onsdag 27. mars 2024, klokken 16:23Helt enig.
Om den prises mellom LR AWD og SR RWD blir dette en bestselger nede på kontinentet, og kanskje her hjemme også

En slik ville definitivt vært interessant, da jeg ikke har behov for AWD, men gjerne vil ha den lengre rekkevidden!

Sitat fra: Muffinman på torsdag 28. mars 2024, klokken 06:33Jeg venter mer på SR+ med 4WD og LFP-batteri  :)
Ja, er nok sikkert flere enn deg som har det motsatte ønsket av meg, nemlig behov/ønske for AWD, men ikke ser behov for større batteri og rekkevidde, men ønsker seg noe lavere pris enn dagens AWD-modeller!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Otkristo

AP HW 4 Hardware for the ModelY!
- ModelY LR RWD reconfirmed incl. high power version with 255kW! 🚀
- Introduction of new rear motor DU #4D3 reconfirmed!

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Nimrad

Sitat fra: turfsurf på fredag 29. mars 2024, klokken 10:00Hva innebærer det egentlig?
At Tesla nå er på versjon 4 av autopilot-hardware som ikke klarer selvkjøring slik de opprinnelig påstod versjon 1 skulle. Nyere/bedre kamera og potensielt har de reintrodusert radar i bedre utgave.
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

Rosstopher

Sitat fra: Nimrad på fredag 29. mars 2024, klokken 10:11
Sitat fra: turfsurf på fredag 29. mars 2024, klokken 10:00Hva innebærer det egentlig?
At Tesla nå er på versjon 4 av autopilot-hardware som ikke klarer selvkjøring slik de opprinnelig påstod versjon 1 skulle. Nyere/bedre kamera og potensielt har de reintrodusert radar i bedre utgave.

Nja, det var vel AP2 eller 2.5 som var første generasjon som ble solgt med FSD?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

jkirkebo

Sitat fra: Rosstopher på fredag 29. mars 2024, klokken 10:43Nja, det var vel AP2 eller 2.5 som var første generasjon som ble solgt med FSD?

AP2.0. Jeg hadde AP2.0 og FSD på min X75D, det kostet ca. 24k ekstra den gangen. Men jeg kom ikke tomhendt fra handelen, fikk oppgradering til AP HW3 og dermed også dashcam-funksjonalitet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

turfsurf

Sitat fra: jkirkebo på fredag 29. mars 2024, klokken 12:19AP2.0. Jeg hadde AP2.0 og FSD på min X75D, det kostet ca. 24k ekstra den gangen. Men jeg kom ikke tomhendt fra handelen, fikk oppgradering til AP HW3 og dermed også dashcam-funksjonalitet.
Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Greit at FSD kostet 24k, men man måtte ha EAP for å få FSD. Så jeg betalte 42.800+25.700, dvs. 68500 for en assistentpakke + dashcam etter hvert. Faktiske billigere nå, betalte vesentlig mindre på Model Y.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Otkristo


vinterdekk

Leveringstid 2-4 uker og fint med noe som plasserer seg prismessig i mellom LRAWD og SR. Lettere å hoppe på ett impulskjøp da. Måtte ta meg en tur å trykke i konfiguratoren..
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Syklist

Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA