Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vil ikke lade, Gul THINK i Grønland

Startet av twirk, søndag 23. juli 2023, klokken 15:14

« forrige - neste »

Marsto

You did it. Det er veldig gode greier. Nå fikk jeg veldig lyst til å ta en tur til Grønland å se på Grønlands eneste Think!!! Du har gjort en veldig bra jobb med dine Zebra problemer. Lykke til videre, twirk. :+1:  :+1:
Think City 2010 mod. Li-Ion, Farge: City Citrus
VW e-up 2016 mod. Farge: Blueberry Metallic.

Warlock

Ikke dumt...
Kan jo være vi kan få påspandert en øl neste gang vi er i Nuuk (ikke vært der ennå, men man vet aldri)

Når er neste møte i Nuuk Thinkers?  :angel:

Marsto

Sitat fra: worry på tirsdag 03. oktober 2023, klokken 15:51Spennende det her. :-)
Men er det ikke slik at.. Dersom det er døde celler, så blir høyeste totale spenning redusert tilsvarende?
Hei worry. Jo hvis det er 10% døde celler vil bms sette en feilkode å man får ikke ladet. Så max antall døde celler kan vel være omtrent 14 på Z36 Zebra batteriet. Under 10% døde celler vil spenning bli redusert tilsvarende, ja. Tenker det generelt blir redusert også over tid selv uten døde celler. Jeg refererte til nytt batteri i min post.

twirk

Det kan helt sikkert blive middag, kaffe og kage når i engang er i Nuuk  ;D

Jeg er så taknemmelig for jeres hjælp.

Der var ingen der kunne hjælpe her i Nuuk, og havde det ikke været for jer skulle bilen sikkert ende på dumpen!

Jeg har kørt bilen over 25km i dag og den kører fantastisk. SOC er 82%

Jeg vil gøre mit bedste for at lave en Disk Image som i kan downloade og bruge i fremtiden.

Her er billede af den glade og raske Think

Jeg skal se om jeg kan lave lidt mere video så i kan føle i er med her i Nuuk

Tak igen allesammen!
Think 2010, med Zebra batteripakke. Farve: City Citrus

worry

Fantastisk! Gratulerer. Tålmodighet lønner seg, ofte.  :+1:

Typisk så får de gule (og røde?) bilene en annen farge på støtfangere. Det er en annen type plast kanskje?
De svarte holder fargen bedre. Og de blå litt begge deler. Vår blå (lithium) holder seg godt. Har passert 130k km. nå.  :)
Think lithium

worry

Sitat fra: Marsto på tirsdag 03. oktober 2023, klokken 21:07Hei worry. Jo hvis det er 10% døde celler vil bms sette en feilkode å man får ikke ladet. Så max antall døde celler kan vel være omtrent 14 på Z36 Zebra batteriet. Under 10% døde celler vil spenning bli redusert tilsvarende, ja. Tenker det generelt blir redusert også over tid selv uten døde celler. Jeg refererte til nytt batteri i min post.
Ok, takk. Da går jeg ut fra at BMS holder styr på enkeltcellenes toppspenning. Så blir totalspenningen deretter?

Og er det da slik at strømmen går rett gjennom døde celler? Eller hvordan kobles de ut?
Mye jeg lurer på. Synd at ikke saltbatteriet var mer driftsikkert. Genial teknologi, men litt for mange feilmuligheter.
Think lithium

RJK

Sitat fra: worry på onsdag 04. oktober 2023, klokken 09:03Fantastisk! Gratulerer. Tålmodighet lønner seg, ofte.  :+1:

Typisk så får de gule (og røde?) bilene en annen farge på støtfangere. Det er en annen type plast kanskje?
De svarte holder fargen bedre. Og de blå litt begge deler. Vår blå (lithium) holder seg godt. Har passert 130k km. nå.  :)
Er vel uansett mulig å kjøre på med litt fargefornyer eller bare vokse litt, for å få mer liv i fargene.

Vet det nok er langt bak det å få bilen kjørbar igjen. Men nå som det ser ut til å være fikset, så kunne den sikkert fått en behandling som takk og "velkommen tilbake"!

;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Warlock

Det sies grønnsåpe og nylonbørste skal være gode greier, men Owatrol Polytrol gjør visst underverker på plast som har bleknet/fått tykkt hvitt lag. Vet det brukes på lanterner på båter etc. Kult om noen kan prøve det på en av de blekna Thinkene, har svart selv og den trenger ikke behandling. 😉

Warlock

Twirk, kunne du gjort oss en kjempetjeneste å laget en Excel fil ut fra ZebraMonitor nå når alt ser ut til å virke? Hadde vert helt topp å hatt en slik fil til å kunne sammenligne med.

Det ser forresten ut til at ZebraMonitor v2.7.6 kan kjøre på all slags Windows, så kanskje man ikke trenger disk image om denne versjonen er lettere/mer plugandplay?
(Mulig det ikke er dumt uansett for fremtiden dog)

RJK

Sitat fra: Warlock på onsdag 04. oktober 2023, klokken 16:04Det sies grønnsåpe og nylonbørste skal være gode greier, men Owatrol Polytrol gjør visst underverker på plast som har bleknet/fått tykkt hvitt lag. Vet det brukes på lanterner på båter etc. Kult om noen kan prøve det på en av de blekna Thinkene, har svart selv og den trenger ikke behandling. 😉
Har selv brukt plastfornyer på "svarte" støtfangere før, og de gikk fra å være en blek gråfarge til svart igjen. Ikke noen permanent fiks, men den er lett å gjenta, og er ikke dyrt, og spesielt ikke opp mot alternativene.

Dog, den tror jeg inneholdt svarte fargepigmenter, så man bør i tilfelle velge en for røde biler på nettopp røde biler, og en for gule biler på gule biler slik som denne. Mulig det og finnes en fargeløs for de biler an ikke finner en med rett type pigmenter (mengde og nyanse). Bør ihvertfall prøve litt på et egentlig "usynlig" område først.
Bosted Oslo

Arnie

Trondheim Thinkers medlem Nina har en gul Think som har fått "forkrommede" støtfangere...
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), BMW i3, Tesla X90D (lange turer og gratis strøm).

Arnie

Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), BMW i3, Tesla X90D (lange turer og gratis strøm).

RJK

Sitat fra: Arnie på onsdag 04. oktober 2023, klokken 16:23Bilde av Nina-Thinken:
Dette må jo være god inspirasjon for @tvirk! Denne så langt mere fresh ut.

Kan jo foreslå sort med litt mere striper i sort for mer kontrast. Think Bumblebee!

;)

Ser for meg "støtfangerne" og A-stolpen, feltet under døra (naturlig skillelinje) og den innsenkede linja som går langs siden. Riktignok ikke originalt da, men hadde vært gult, jeg mener kult! ;)

Tok meg den frihet, dog med meget ustødig hånd og dårlige ferdigheter, samt alt for liten tid til at det skulle bli bra, med å "justere" litt på bildet hans:
Bosted Oslo

Warlock

Marsto

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA