Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris service……

Startet av Ørjan, mandag 22. mai 2023, klokken 19:42

« forrige - neste »

Ørjan

Bilen min nærmer seg 30 000 km service. Er første service som gjøres ved 2 år eller overnevnte km stand.

Sjekket pris hos Mobile. Ble ganske sjokket når de skulle ha 4300.- når det var kun pollen filter som skulle byttes.... Har visst kjøpt meg «Merzedes» igjen jeg ::)

Noen andre som har vært/fått pris på denne servicen?
Kia Niro EV 2023
Hyundai Ioniq 5 awd 2021
Hyundai Kona EV 2019 (solgt)
Kia e-Niro 2019 (solgt)
E-golf 2017 (solgt)

TB

KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

RJK

Sitat fra: Ørjan på mandag 22. mai 2023, klokken 19:42Bilen min nærmer seg 30 000 km service. Er første service som gjøres ved 2 år eller overnevnte km stand.

Sjekket pris hos Mobile. Ble ganske sjokket når de skulle ha 4300.- når det var kun pollen filter som skulle byttes.... Har visst kjøpt meg «Merzedes» igjen jeg ::)

Noen andre som har vært/fått pris på denne servicen?

Du kan alltids sjekke pris for selve filteret, og så kjøpe og bytte det selv, og så få de til å ta resterende. Legg gjerne til at du sjekker dekktrykk, mønsterdybde og viskere selv, for å redusere hva de trenger å ta. Det bør redusere service-prisen ytterligere.

På min egen Kona betaler jeg 2 500,- for oddetallsservice (ingen filterbytte), og 3 500,- ved partallsskifte med bytte av filter. og så kan man betale på 12-1500 for bremseservice (husker ikke den nøyaktige prisen nå). Men tipper pris på selve filteret er rimelig, og det meste er arbeidspenger.

Andre merker skal jo gjerne ha 6-10 000,- for service, så jeg synes det er en smule overdrivelse å kalle det «Merzedes» på serviceprisene, når de er langt fra verst.Selv om det på min er årlig service/15 Kkm som gjelder.

Når det er sagt, det er neppe mere de gjør enn at prisen kunne vært lavere og intervallene større. Tviler på at det hadde skadet med 2. hvert år/40 Kkm.

Men skjønner at de på de tidligste bilene hadde større behov for å sjekke bilene etter 1. år, for å oppdage eventuelle svakheter og problemer med bilene.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

AndersT2

Bestilte 60.000km service nå, og prisen er noe over 14.000,-
De spurte også om jeg ønsket bremseservice som var noe over 2000,-

Ble nevnt at det var 3,5t arbeid (Lang service). var bytte av kjøleveske osv. Dyr liter pris på det virker det som.

hELgenen

Sitat fra: AndersT2 på fredag 12. april 2024, klokken 08:43Bestilte 60.000km service nå, og prisen er noe over 14.000,-
De spurte også om jeg ønsket bremseservice som var noe over 2000,-

Ble nevnt at det var 3,5t arbeid (Lang service). var bytte av kjøleveske osv. Dyr liter pris på det virker det som.

Det er dyrere å ha bil på service enn å engasjere advokat. Faktisk tror jeg du kan slenge inn en tannlegetime og en advokat som skriver timer med gaffel for den prisen der. 14.000 pluss en bremseservice på 2000,- Det hører ingen steder hjemme. Ta service på et uavhengig verksted og bestill deg en dansketur for pengene du sparer.

RJK

Sitat fra: hELgenen på fredag 12. april 2024, klokken 09:23
Sitat fra: AndersT2 på fredag 12. april 2024, klokken 08:43Bestilte 60.000km service nå, og prisen er noe over 14.000,-
De spurte også om jeg ønsket bremseservice som var noe over 2000,-

Ble nevnt at det var 3,5t arbeid (Lang service). var bytte av kjøleveske osv. Dyr liter pris på det virker det som.

Det er dyrere å ha bil på service enn å engasjere advokat. Faktisk tror jeg du kan slenge inn en tannlegetime og en advokat som skriver timer med gaffel for den prisen der. 14.000 pluss en bremseservice på 2000,- Det hører ingen steder hjemme. Ta service på et uavhengig verksted og bestill deg en dansketur for pengene du sparer.
Den bremsevæska er skrekkelig og uforståelig dyr, ja.

Jeg ville dog vært svært forsiktig med å hoppe over bytte av denne, når bilen skal vare lenge, og batterigarantien er på 8 år.

Dersom du får problemer med hovedbatteriet og Hyundai ser at denne ikke har vært byttet, kan de på stå at dette er årsak til problemene. Da kan den besparelsen ende opp med å bli skrekkelig dyr.

Ville derfor tenkt meg godt om før jeg hadde kuttet den ut.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

TB

Det er en spesiell ikke ledende kjølevæske. Hvilken margin verkstedet har er jeg usikker på, ikke usannsynlig en høy innkjøpspris kombinert med grei margin så blir det kostbart.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

ToWalkOrDrive

Sitat fra: TB på fredag 12. april 2024, klokken 11:40Det er en spesiell ikke ledende kjølevæske. Hvilken margin verkstedet har er jeg usikker på, ikke usannsynlig en høy innkjøpspris kombinert med grei margin så blir det kostbart.

Veldig rart at en skal skifte kjølevæske. Burde jo vært gratis på reklamasjon. Burde dere sjekket med en bilorganisasjons advokat / forsikring?
På Model Y er det aldri noe kjølevæske som skal skiftes, og hadde nettopp "hovedservice" (min første service) på 70.000 km, og betalte 3600,- som bestod kun av bremsekalipper-service, hepa-filterskifte og kupefilterskifte.
Tesla Model Y                         2021-

Electric cars in Norway

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 12. april 2024, klokken 14:30Veldig rart at en skal skifte kjølevæske. .
ToWalk :+1: ser den men slik er det med de bilene. 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA