Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

12V problem: Hyundai annonserer ICCU recall.

Startet av kjellrt, fredag 22. mars 2024, klokken 20:27

« forrige - neste »

repvik

Sitat fra: AndersT2 på fredag 02. august 2024, klokken 08:22For dere som sliter med at 12V batteriet er tomt når bilen er lenge tilkoblet ladestasjon etter at den er ferdig ladet. Er batteriprosenten under 30% når den plugges i?

Etter det jeg har skjønt så velger de å ikke lade 12V batteriet når hovedbatteriet er under 30% av en eller annen underlig grunn. Mulig logikken for dette i bilen da anser bilen som under 30% helt til den koblet fra igjen.
Hyundai endret grensen til 20% i fjor (mener det var i fjor, ikke 100% sikker)

repvik

Sitat fra: Ørjan på fredag 02. august 2024, klokken 09:22Kjøpte min Ioniq 5 på slutten av 2021 og har ikke hatt noe problemer med 12v batteriet.
Har stått med ladekabel i i 3 uker nå senest i sommer. Stilte inn lading til max 70% og dro på ferie.
Ingen utlading når jeg kom hjem.
Det er jo akkurat slik det skal fungere. Hadde vært svært fornøyd om min bil oppførte seg sånn. 

Okkenhaug Bil derimot mener bestemt at bilens logikk gjør at den ikke skal lade når den står tilkoblet slik. De nekter å henvise til noe i manualen eller noe offisielt utsagn fra Hyundai. Men det er i følge de ikke en feil når 12v dør om den står tilkoblet lenge.

arthur

Send de en mail og vis til samtale hvor hva du her sier ble sagt fra deres side fremkommer og send kopi av mailen til importør.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

repvik

Sitat fra: arthur på fredag 02. august 2024, klokken 17:48Send de en mail og vis til samtale hvor hva du her sier ble sagt fra deres side fremkommer og send kopi av mailen til importør.
Har forsøkt å ta kontakt med Hyundai kundeservice og få et offisielt utsagn på hvordan 12v-lading skal fungere. Det virker ikke kundeservice være villig til å svare på. 

repvik

Sitat fra: repvik på fredag 02. august 2024, klokken 15:52
Sitat fra: AndersT2 på fredag 02. august 2024, klokken 08:22For dere som sliter med at 12V batteriet er tomt når bilen er lenge tilkoblet ladestasjon etter at den er ferdig ladet. Er batteriprosenten under 30% når den plugges i?

Etter det jeg har skjønt så velger de å ikke lade 12V batteriet når hovedbatteriet er under 30% av en eller annen underlig grunn. Mulig logikken for dette i bilen da anser bilen som under 30% helt til den koblet fra igjen.
Hyundai endret grensen til 20% i fjor (mener det var i fjor, ikke 100% sikker)

Grensen for 12v vedlikeholdslading er faktisk justert ned til 10%. 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA