ID. Buzz GTX bekreftet mot slutten av 2023 - hva blir prisen?

Startet av KMO, lørdag 21. januar 2023, klokken 17:44

« forrige - neste »

Caveman

Valgets kvaler dette.
Vanskelig å bestemme om man skal bruke 7-800k på Buzz/EV9 eller om man skal sikte seg inn på en brukt EQB/EQV for 350-500k..
Fordeler og ulemper begge veier..

daktari

Brukt EQB eller V blir sikkert rimeligste bilhold.

Vil tro Buzz med awd skal litt ned i pris når det til slutt kommer en 4motion også, uten gtx-pynt.

Fordelen med Buzz vs Merce er bedre rekkevidde og raskere lading.

Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Caveman

EQB blir nok i minste laget med 4 barn er jeg redd. Selv i hverdagen og iallefall på ferie. EQV blir jo veldig stor igjen. Nå skal Kia PV5 ha verdenslansering til uka. Blir spennende å se hva den kan by på av rekkevidde og teknologi. Bør vel legge noe press på pris på ID Buzz egentlig. Venter heller noen måneder og gjør et veloverveid valg evt :P

Liker ikke at det er 21" felger på Exclusive. Ville mye heller hatt 20" og mer gummi :/

Tødding

Sikkert mulig å be forhandleren bytte til mindre dekk. Gjorde det for min GTX...

Caveman

Sitat fra: Tødding på fredag 21. februar 2025, klokken 21:30Sikkert mulig å be forhandleren bytte til mindre dekk. Gjorde det for min GTX...

Har snakket med 2 forhandlere som begge påstod at Exclusive var låst mtp felg og annet utstyr. Kanskje de tok feil..

Tødding

Oi, ok. Jeg bestilte jo før Exclusive ble tilgjengelig. Da er det vel en mulighet... Absurd!

Caveman

Etter å ha sett EQV og EQB i real life kan de klassifiseres som for stor og for liten. EV9 var fin den, men virka ikke som det var mye hente på rabatter. Han anslo 900k med GT-Line og vinterhjul. Blir fort 150k mer enn IDBuzz Exclusive. EX90 ble jeg litt skuffet over mtp prisen, fin bil men hadde forventa litt mer. Trangt på rad 3..

Da er det fint at hele familien likte ID Buzz best :)

Så er spørsmålet, hva skal man ha med av utstyr? Hva er must og hva er kjekt å ha?

Panoramatak er dyrt, men effekten er jo fin. Gjør vel kupeen litt lysere.

daktari

Hvis du skal ha skiboks er ikke pano så viktig.

El-skyvedører og bakluke er lurt, så kan barna selv lukke dørene - krever kraft å lukke skyvedører ellers.

360-kamera ville jeg hatt på en så stor bil, særlig nesekamera er gull verdt.

Travel Assist er veldig bra på VW og vil gi meget komfortable langturer.
Mine I-Pace videoer

Caveman

Sitat fra: daktari på lørdag 22. februar 2025, klokken 18:27Hvis du skal ha skiboks er ikke pano så viktig.

El-skyvedører og bakluke er lurt, så kan barna selv lukke dørene - krever kraft å lukke skyvedører ellers.

Takk for svar, mener du full Easy Open+ eller holder vanlig Easy Open med servolukking?

Tødding

Har den 3-soners klimaanlegg? Det vil jeg anbefale i tillegg til assisst+ (er også del av komfort+)

Ellers samme her: riktig størrelse og allerbeste kjemi! ☀️

daktari

Sitat fra: Caveman på lørdag 22. februar 2025, klokken 20:46
Sitat fra: daktari på lørdag 22. februar 2025, klokken 18:27Hvis du skal ha skiboks er ikke pano så viktig.

Takk for svar, mener du full Easy Open+ eller holder vanlig Easy Open med servolukking?
Må innrømme jeg ikke vet forskjellen!
Mine I-Pace videoer

Caveman

Easy Open+ gir deg vel egne knapper på nøklene og på dashboard hvor man kan åpne og lukke dørene. Samt elvinduer i skyvedørene.

Mens vanlig Easy Open kun gir elektrisk servolukking av skyvedørene.

Suverin

Jeg har hatt kassebil med elektriske skyvedører, i mange situasjoner er det fint.

Men det er og veldig upraktisk til tider.. spesielt om man bare skal kjapt inn i baksete en tur, tar lang tid å vente på eldørene skal åpne da ;) Eller hver gang man har med noen som ikke vet de er elektriske, som røsker og drar når motorene jobber, eller når man parkerer veldig bratt, og motorene holder på å "koke" for å få det åpnet ++ ;)

Så lenge Buzzen har servolukking uansett, så hadde ikke jeg brukt penger på eldører ved kjøp av ny buzz.. Syns ikke den dørpakken forsvarer prisen, så kjekt og viktig er det ikke med eldører.

Tødding

Jeg tok easy open+ fordi jeg liker å ha vinduer som kan åpnes bak (både for overnatting og får barn som blir kvalm). Men det føles ganske kult (synes jeg), når man henter andre folk og åpner og lukker døra for dem uten at de må gjøre noe selv.  8)

Suverin

Sitat fra: Tødding på søndag 23. februar 2025, klokken 10:33Jeg tok easy open+ fordi jeg liker å ha vinduer som kan åpnes bak (både for overnatting og får barn som blir kvalm). Men det føles ganske kult (synes jeg), når man henter andre folk og åpner og lukker døra for dem uten at de må gjøre noe selv.  8)

Ganske kjipt om man ikke får vinduer som kan åpnes i de manuelle bakdørene ja. Det er plusspoeng til eldørene.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA