Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Klima på bakre seterad

Startet av HaraldElBil, onsdag 31. mai 2023, klokken 16:09

« forrige - neste »

HaraldElBil

Hadde en hyggelig prøvetur i dag med ID Buzz og må si at den fallt i smak. En ting jeg ikke fikk testet derimot, var hvordan klimaanlegget fungerer for de i baksetet. Kjøler/varmer det greit?

Det er jo ikke ventiler i taket som det var på en skisse, så da må alt komme fra føttene?

OlaHaldor

Jeg er også interessert i å høre om dette.
Vi kjører en helt OK, men trang Ford Focus. Ungene i baksetet synes jeg synd på. Det er både varmt og dårlig luft der.

Før vi eventuelt velger å gå for Buzz er dette veldig interessant å finne ut av.

neknofelom

Har bestilt en gtx 7 seter med 3-soners klimakontroll for å unngå at det blir dårlig luft bakerst. Kommer med tilbakemelding utpå nyåret!

Tødding

Samma her! Jeg tenkte opprinnelig at 2- og 3-soners klimaanlegg skilles seg kun av ekstra kjøleaggregat og manglende kontrollenhet oppe på himmelen i bakrommet. Men så skjønte jeg at alle luftblåsere oppe på taket mangler når man bestiller 2-soners anlegg.

Det som jeg er spent på, om det er kun kald luft som kommer ut av viftene oppe og varm ut av dem under setene, eller om det er begge deler.

Si fra når du har fatt'n! (Her er det teoretisk leveringsdato tidlig i mars...)

neknofelom

Sitat fra: Tødding på tirsdag 03. desember 2024, klokken 17:04Samma her! Jeg tenkte opprinnelig at 2- og 3-soners klimaanlegg skilles seg kun av ekstra kjøleaggregat og manglende kontrollenhet oppe på himmelen i bakrommet. Men så skjønte jeg at alle luftblåsere oppe på taket mangler når man bestiller 2-soners anlegg.

Det som jeg er spent på, om det er kun kald luft som kommer ut av viftene oppe og varm ut av dem under setene, eller om det er begge deler.

Si fra når du har fatt'n! (Her er det teoretisk leveringsdato tidlig i mars...)

Hva mer ekstra snadder gikk du for, og hvilken farge ble det?

Varmepumpe? Panoramatak? Easy open pk+? Infotainmentpk+? Park assist pro? Tilhengerfeste? Setetrekk artvelour gtx premium? Tilhengerfeste?

Noen kombinasjoner påvirker leveringstiden. Jeg har også fått beskjed om tidligst mars, men kan bli april, mai..

Tødding

I utgangspunkt kun assistent+ og tilhengerfeste. Sølv lakkering.

Men etterpå har vi lagt til easy open+, komfort+ og rød-sølv lakk. (Det var etter prisreduksjonen og rabbataksjonen i november)

Har ikke enda hørt noe nytt om leveringstiden... Men kan godt tenke meg at den ikke kommer før april...

Hvordan er det egentlig: jeg har sagt til selgeren at jeg ikke har noe bil fra 1. april (EU kontroll for vår elgammel Forester - jeg skal ikke bruke en krone mer på den!). Får man da erstatningsbil til den bestilte leveres?

Når bestilte du? For meg var det slutten av oktober.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA