Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ID. Buzz GTX bekreftet mot slutten av 2023 - hva blir prisen?

Startet av KMO, lørdag 21. januar 2023, klokken 17:44

« forrige - neste »

KMO

Volkswagen bekrefter nå at ID. Buzz kommer som GTX mot slutten av 2023.
Det vil si med firhjulstrekk og kraftigere motor.
https://elbil.no/id-buzz-kommer-i-camper-utgave/

https://www.tv2.no/broom/snart-skjer-det-viktige-ting-med-denne-bilen/15420802/

Hva kan en anta prisen blir på GTX? Skulle gjerne hatt 4x4, men frykter prisen blir høy ☺️

RJK

Ekstra motor, større batteri, lengre og fleksibiliteten man savnet med den som selges nå, så tipper jeg du må bla opp 100-150 K mere. Kanskje opp til 200 K for en velutstyrt utgave. Det er da inkludert større andel mva og ekstra vektavgift.

Camperversjonen som kommer, vil vel bli enda 50-100 K ekstra, tipper jeg.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

snakkesalig

Den kommer vel med firehjulstrekk, 7 seter og større batteri (100-ish kWh, altså 55-ish mil rekkevidde?).
Om den blir priset relativt fornuftig blir nok den komboen en storselger.

vinterdekk

Kan nok ikke utelukke at en «ID. Buzz 4Motion» kommer ett til to år senere, som ett rimeligere alternativ til «ID. Buzz GTX» om det viktigste er framdrift på fire hjul.  :)
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

daktari

Buzz GTX gir ikke helt mening i mine øyne, men Buzz 4motion gjør det absolutt.

Burde kanskje heller hett Syncro?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

dundun

Sitat fra: daktari på søndag 22. januar 2023, klokken 22:27
Buzz GTX gir ikke helt mening i mine øyne, men Buzz 4motion gjør det absolutt.

Burde kanskje heller hett Syncro?

I mine gir det masse mening! Ingen grunn til å ha det mer kjedelig enn nødvendig selv om man har slurvet med prevensjonen!
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

RJK

Sitat fra: dundun på tirsdag 21. februar 2023, klokken 20:19
Sitat fra: daktari på søndag 22. januar 2023, klokken 22:27
Buzz GTX gir ikke helt mening i mine øyne, men Buzz 4motion gjør det absolutt.

Burde kanskje heller hett Syncro?

I mine gir det masse mening! Ingen grunn til å ha det mer kjedelig enn nødvendig selv om man har slurvet med prevensjonen!
:laugh: :laugh: :laugh:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

dundun

Jeg har en litt kronglete gårdsplass (trang, helling, kronisk glatt).

Kombinasjonen bakhjulstrekk, elendig antispinn og totalt livredd nødbrems gjør at jeg er mer frustrert over Buzzen enn jeg ønsker. Elsker det praktiske med bilen, men det å ikke komme seg hjemmefra fordi bilen aktivt motarbeider meg er unikt irriterende.

Konklusjonen er enkel, det blir GTX når den kommer :)

(Jeg må gi på og svinge samtidig for å komme ut, men da slår først antispinn inn før bilen et halvt sekund etter bråbremser og hindrer enhver progresjon. Jeg vil ha en "nå kjører sjåføren, hold kjeft bil!"-knapp.)
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Daniel_0007

Sitat fra: dundun på tirsdag 14. mars 2023, klokken 14:07
Jeg har en litt kronglete gårdsplass (trang, helling, kronisk glatt).

Kombinasjonen bakhjulstrekk, elendig antispinn og totalt livredd nødbrems gjør at jeg er mer frustrert over Buzzen enn jeg ønsker. Elsker det praktiske med bilen, men det å ikke komme seg hjemmefra fordi bilen aktivt motarbeider meg er unikt irriterende.

Konklusjonen er enkel, det blir GTX når den kommer :)

(Jeg må gi på og svinge samtidig for å komme ut, men da slår først antispinn inn før bilen et halvt sekund etter bråbremser og hindrer enhver progresjon. Jeg vil ha en "nå kjører sjåføren, hold kjeft bil!"-knapp.)

Siden det er din egen gårdsplass hva med å strø den litt oftere da?  :P Evt gå for piggdekk.
Model 3 2019 LR Rwd

suverin

Kjører Solterra og Model 3.
«Can the Solterra Subaru? - Holy shit! Yeah! There is absolutely no reason not to go do Subaru stuff in the Solterra!»

Electric cars in Norway


dundun

Kjenner jeg irriterer meg over hele "sports"-opplegget.

Dette er ingen sportsbil, og trenger ikke røde sømmer og sånt fjas.

Ellers tipp topp, krysser av på alle mine krav, og blir nok min neste bil (GTX, lang, sjuseter)
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

elektro

Det beste med den lange utgaven vs. første utgave, i tillegg til firehjulstrekk, er at det er plass til skia i «midtgangen» for en familie på fire. Så slipper du skiboks som gjør bilen 220-230 cm. høy..

Man kan nå ta ut bakerste rad, legge skiene i poser mellom de to setene på andre rad og stroppe fast. Med nettingvegg, antar jeg.

Funker vel med fem pers også.. Selv om én da fort blir sittende med en del bagasje ved siden av seg som må stroppes godt fast. Se slutten av Autogefuehl sin video hvordan man tar ut setene individuelt:

https://youtu.be/7AjPX1W9rbI?si=RHJfU5MR46JH0scw
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

daktari

Er ikke det bare 6-seter? Hvis 7-seter får benken som 5-seter har så vil ikke det være mulig?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Vaduz

Hva med plassen under setene? I gamle caravelle var jo det gull for ski, men det er ikke mulig lenger?9

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA