Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ID. Buzz GTX bekreftet mot slutten av 2023 - hva blir prisen?

Startet av KMO, lørdag 21. januar 2023, klokken 17:44

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Sitat fra: Tødding på søndag 24. november 2024, klokken 17:25Og nå er det rabattaksjon for Buzz hos Møller – fikk 40k prisavslag! Hurra!
Se der ja :+1: det var fint for deg. Da kom jula tidlig til deg i år da. He he

Kires

2024 Model 3
2022 VW ID.4 GTX

Electric cars in Norway

Sitat fra: Kires på onsdag 27. november 2024, klokken 12:56Da er som mange sikkert har fått med seg, prisene ute. Ikke så alt for avskrekkende i grunn. https://www.tv2.no/broom/endelig-i-norge-na-er-prisene-klare/17215228/
Ikke dårlig pris det, legg på 20 i dekk/felg og da er man på 650`mye bil der :+1:

Suverin

Var og prøvekjørte en lang gtx med syv seter her i  uken. Fin bil, men ble ikke overbevist. Citroen-bussen vi hadde tidligere var egentlig mer praktisk på det meste. Likte ikke helt seteløsning i buzzen, vanskelig å få med ski inni bilen foreksempel.. Føler nesten Citroen-bussen kjørte bedre også..

Disse haptiske knappene på rattet var jo helt krise...

Det var egentlig godt å komme tilbake til Subaruen etter prøvekjøring.. sååå det sitter langt inne å bruke 700k på denne bilen dessverre..
Kjører Solterra og Model 3.
«Can the Solterra Subaru? - Holy shit! Yeah! There is absolutely no reason not to go do Subaru stuff in the Solterra!»

Electric cars in Norway

Sitat fra: Suverin på søndag 15. desember 2024, klokken 03:15Disse haptiske knappene på rattet var jo helt krise...

..
Ja slike haptiske knapper er jo i utgangspunkt en god løsning men på Nissan Ariya fungerte de ikke. Der var de på panelet. Men at dersom heller ikke VW har fått det til her - er jo dumt. Jeg har ikke sjekket dette.

Tødding

Spennende – jeg følte at jeg har bedre kontroll på bilen når jeg prøvekjørte ikke-GTX Buzz enn når jeg kjører 2011-Foresteren min.

Buzzen ligger mye bedre på veien, kjøring in sving føltes mer stabilt osv.

Men prøvekjøringen var i oktober før det kom vinterføre...

daktari

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 15. desember 2024, klokken 09:05
Sitat fra: Suverin på søndag 15. desember 2024, klokken 03:15Disse haptiske knappene på rattet var jo helt krise...

..
Ja slike haptiske knapper er jo i utgangspunkt en god løsning men på Nissan Ariya fungerte de ikke. Der var de på panelet. Men at dersom heller ikke VW har fått det til her - er jo dumt. Jeg har ikke sjekket dette.
VW sine funker bra, men det er en vanesak. Man må vite hva de forskjellige "kort trykk, langt trykk, sveip" gjør for noe.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Electric cars in Norway

Sitat fra: daktari på søndag 15. desember 2024, klokken 12:22
Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 15. desember 2024, klokken 09:05
Sitat fra: Suverin på søndag 15. desember 2024, klokken 03:15Disse haptiske knappene på rattet var jo helt krise...

..
Ja slike haptiske knapper er jo i utgangspunkt en god løsning men på Nissan Ariya fungerte de ikke. Der var de på panelet. Men at dersom heller ikke VW har fått det til her - er jo dumt. Jeg har ikke sjekket dette.
VW sine funker bra, men det er en vanesak. Man må vite hva de forskjellige "kort trykk, langt trykk, sveip" gjør for noe.
Ja alt er en vanesak.... Det sa jo reven også når han ble flådd levende :-\

Suverin

#68
Sitat fra: daktari på søndag 15. desember 2024, klokken 12:22VW sine funker bra, men det er en vanesak. Man må vite hva de forskjellige "kort trykk, langt trykk, sveip" gjør for noe.

Ja, jeg kjørte bare en liten time, så dette er nok noe jeg kunne klart å funnet ut av etterhvert 😀 Men den initielle følelsen var at dette var langt fra optimalt.

På glatt føre, virket det som den slet med å plante kreftene i underlaget, men uten at det føltes som den hadde noe særlig hjulspinn eller lysdisco, den var bare veldig "forsiktig og daff" - vanskelig å forklare ;) (testet flere kjøremodus). Og den hadde en veldig lang "dødgang" på bremsepedalen, det og er jo noe man stort sett venner seg til, men opplevdes veldig uvant sammenlignet med de to bilene jeg kjører i det daglige.

Prisen på en grei konfigurasjon havna på ca 720k m/vinterdekk. Så for all del, man får jo en romslig bil for de pengene..
Kjører Solterra og Model 3.
«Can the Solterra Subaru? - Holy shit! Yeah! There is absolutely no reason not to go do Subaru stuff in the Solterra!»

dundun

2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2, 2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Tesla Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Suverin

#70
Sitat fra: dundun på onsdag 18. desember 2024, klokken 08:49Tror jeg bestiller en fullspekket lang GTX i dag.

Kan man spørre hva en fullspekk havner på med rabatter? :)

Jeg droppet elektriske dører i konfigen jeg fikk pris på, da jeg syns de var vel dyre, samme med glasstaket. Hadde elektriske dører og glasstak på forrige kassebil, og det var forsåvidt praktisk og fint, men vi lever nok veldig fint uten og. I noen opplevde scenarioer er manuelle dører enklere og ;) De manuelle dørene på Buzzen hadde fortsatt elektrisk "inntrekk" (på slutten av lukkefasen) slik jeg forsto det på selger.
Kjører Solterra og Model 3.
«Can the Solterra Subaru? - Holy shit! Yeah! There is absolutely no reason not to go do Subaru stuff in the Solterra!»

dundun

2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2, 2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Tesla Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Vaduz

Sitat fra: dundun på onsdag 18. desember 2024, klokken 10:46Skal si fra når jeg får endelig tilbud :)

Ut ifra bilhistorikken er det faktisk helt umulig å si hva du trenger bilene dine til😛

dundun

2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2, 2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Tesla Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA