Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ID. Buzz GTX bekreftet mot slutten av 2023 - hva blir prisen?

Startet av KMO, lørdag 21. januar 2023, klokken 17:44

« forrige - neste »

Ketil Monssen

Noen her inne med 3 barn i barnehage/skole alder som har erfaringer med 7 seter vs 6 seter
?

6 seter frister veldig pga lett tilkomst og åpen bil. Men føler 7 seteren gir mer fleksibilitet når det skal pakkes baggasje +5.
Ser ut som det er rimelig begrenset med plass bak når alle er i bruk

daktari

Har ikke erfaring med den lange, men veldig god adkomst til 2. rad på standard Buzz 5-seter.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Electric cars in Norway


vifteovn

#48
Her var eit prisdøme frå utstilling i  Asker.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

729 000 er 229 000 meir enn den versjonen med fem seter, mindre batteri og 2wd som kom først til lands.

Radial

Begynner å bli dyrt ja, litt morsomt at det største batteriet og lengste rekkevidden bare finnes i lang utgave😄

Men for å forsvare prisen bittelitt, er det meste du absolutt "må ha" i det daglige blitt standard, så det er i utgangspunktet bare vinterdekk og hengerfeste du trenger utenom kampanjene.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Daniel_0007

Sitat fra: Radial på lørdag 02. november 2024, klokken 08:03Begynner å bli dyrt ja, litt morsomt at det største batteriet og lengste rekkevidden bare finnes i lang utgave😄

Men for å forsvare prisen bittelitt, er det meste du absolutt "må ha" i det daglige blitt standard, så det er i utgangspunktet bare vinterdekk og hengerfeste du trenger utenom kampanjene.

Førerasistent+ er ganske bra å ha, adaptiv cruisekontroll må man jo ha.
Model 3 2019 LR Rwd

Radial

Sitat fra: Daniel_0007 på lørdag 02. november 2024, klokken 16:54
Sitat fra: Radial på lørdag 02. november 2024, klokken 08:03Begynner å bli dyrt ja, litt morsomt at det største batteriet og lengste rekkevidden bare finnes i lang utgave😄

Men for å forsvare prisen bittelitt, er det meste du absolutt "må ha" i det daglige blitt standard, så det er i utgangspunktet bare vinterdekk og hengerfeste du trenger utenom kampanjene.

Førerasistent+ er ganske bra å ha, adaptiv cruisekontroll må man jo ha.

Adaptiv cruise er standard på alle modeller nå, pluss pakka gir bare noen ekstra assistenter+360 kamera.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Electric cars in Norway

Sitat fra: Radial på lørdag 02. november 2024, klokken 17:15
Sitat fra: Daniel_0007 på lørdag 02. november 2024, klokken 16:54
Sitat fra: Radial på lørdag 02. november 2024, klokken 08:03Begynner å bli dyrt ja, litt morsomt at det største batteriet og lengste rekkevidden bare finnes i lang utgave😄

Men for å forsvare prisen bittelitt, er det meste du absolutt "må ha" i det daglige blitt standard, så det er i utgangspunktet bare vinterdekk og hengerfeste du trenger utenom kampanjene.

Førerasistent+ er ganske bra å ha, adaptiv cruisekontroll må man jo ha.

Adaptiv cruise er standard på alle modeller nå, pluss pakka gir bare noen ekstra assistenter+360 kamera.
Kjøpe ny bil nå om dagen i den prisklassen uten 360 tror jeg er veldig dumt. Den skal jo selges en gang også. Vi nordmenn elsker å kjøpe masse utstyr på elbilene og 360 mener er jeg vil være etterspurt i årene fremover også

Tødding

#53
Fikk tilbud for 795k for GTX i langversjon med 7-seter, tilhengerfest og Assistent+. (Sett med vinterhjul inkludert.) Bestilt!

Hadde egentlig også vært nok med 4motion uten alle de GTX-greine, men skal ikke klage for mye. Untatt kanskje: vet noen om GTX har mindre bakkeklaring enn den vanlige versjonen?

Vaduz

Sitat fra: Tødding på tirsdag 05. november 2024, klokken 13:50Fikk tilbud for 795k for GTX i langversjon med 7-seter, tilhengerfest og Assistent+. (Sett med vinterhjul inkludert.) Bestilt!

Hadde egentlig også vært nok med 4motion uten alle de GTX-greine, men skal ikke klage for mye. Untatt kanskje: vet noen om GTX har mindre bakkeklaring enn den vanlige versjonen?

Gratulerer! Gi gjerne litt tilbakemelding hvordan du synes den er etter å ha brukt den litt.

Trond.m

Sitat fra: Radial på lørdag 02. november 2024, klokken 08:03Begynner å bli dyrt ja, litt morsomt at det største batteriet og lengste rekkevidden bare finnes i lang utgave😄
Det skyldes jo at det ikke er plass til et langt batteri i den korte bilen.

Radial

Sitat fra: Trond.m på torsdag 07. november 2024, klokken 21:55
Sitat fra: Radial på lørdag 02. november 2024, klokken 08:03Begynner å bli dyrt ja, litt morsomt at det største batteriet og lengste rekkevidden bare finnes i lang utgave😄
Det skyldes jo at det ikke er plass til et langt batteri i den korte bilen.

Er det ikke ganske sært å lage eget batteri som kun passer en spesifikk bilmodell?
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

RJK

Sitat fra: Radial på torsdag 07. november 2024, klokken 22:14
Sitat fra: Trond.m på torsdag 07. november 2024, klokken 21:55
Sitat fra: Radial på lørdag 02. november 2024, klokken 08:03Begynner å bli dyrt ja, litt morsomt at det største batteriet og lengste rekkevidden bare finnes i lang utgave😄
Det skyldes jo at det ikke er plass til et langt batteri i den korte bilen.

Er det ikke ganske sært å lage eget batteri som kun passer en spesifikk bilmodell?
Det er vel samme batteriet i den "lille" ID. Buzz'en som i flere andre ID-modeller etter det jeg kan se. Men plass-begrensningene kommer vel av at kassa skal få plass mellom hjulakselene, så da blir det bedre plass til et større batteri i den lengre versjonen.

Batteriet er vel heller ikke værre forskjell ved enn at de bare får plass til flere celle-pakker i det forlengede batteriet, så annet enn lengden og antall pakker og derved celler, så er de vel tilnærmet ID-entiske! 8) ;) 8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Daniel_0007

Sitat fra: Radial på torsdag 07. november 2024, klokken 22:14
Sitat fra: Trond.m på torsdag 07. november 2024, klokken 21:55
Sitat fra: Radial på lørdag 02. november 2024, klokken 08:03Begynner å bli dyrt ja, litt morsomt at det største batteriet og lengste rekkevidden bare finnes i lang utgave😄
Det skyldes jo at det ikke er plass til et langt batteri i den korte bilen.


Er det ikke ganske sært å lage eget batteri som kun passer en spesifikk bilmodell?

ID 7 pro s bruker samme batteri og
Model 3 2019 LR Rwd

Tødding

Og nå er det rabattaksjon for Buzz hos Møller – fikk 40k prisavslag! Hurra!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA