Tvungen auto-visker og auto-fjernlys dersom ACC?

Startet av 2ris, lørdag 21. januar 2023, klokken 09:53

« forrige - neste »

Trultefan

Hms holder det med commander og sexy buttons app eller må man kjøpe knapper ?
Tesla Model Y Performance MY23
Tesla Model 3 SR+ MY21

jokke

Sitat fra: Trultefan på tirsdag 21. februar 2023, klokken 15:46
Hms holder det med commander og sexy buttons app eller må man kjøpe knapper ?
Holder med commander

Lucifer-

Så jeg kan rett og slett bestille denne og deaktivere autovisker ved ACC/AP?

https://www.bilkomponenter.no/products/the-commander-og-obd-adapter-tesla-model-s-3-x-y

Kan noen legge ut et skjermbilde av hvordan det ser ut i appen?

jokke

Sitat fra: Lucifer- på tirsdag 21. februar 2023, klokken 21:55
Så jeg kan rett og slett bestille denne og deaktivere autovisker ved ACC/AP?

https://www.bilkomponenter.no/products/the-commander-og-obd-adapter-tesla-model-s-3-x-y

Kan noen legge ut et skjermbilde av hvordan det ser ut i appen?
Last ned sexy buttons appen så ser du

jodd

Ser sånn ut hos meg - funker helt topp.
Har i tillegg 4 knapper, brukes bl.a. til å styre vindusviskere i halve intervall, manuell oppvarming av batteri og Off-road modus (som man ellers ikke har i Model3)

[ You are not allowed to view this attachment ]

01.03.2019: Tesla Model 3 LR AWD FSD

OlaM

Sitat fra: jodd på onsdag 22. februar 2023, klokken 07:49
Ser sånn ut hos meg - funker helt topp.
Har i tillegg 4 knapper, brukes bl.a. til å styre vindusviskere i halve intervall, manuell oppvarming av batteri og Off-road modus (som man ellers ikke har i Model3)

Ok..nå begynner vi å snakke.  :o
'21 3LR

Trultefan

Kan commander dongelen plasseres bak dekselet eller må den slenge utenfor?
Tesla Model Y Performance MY23
Tesla Model 3 SR+ MY21

litium

Det ser ut som utenfor på installasjonsvideoer, mellom midtkonsoll og sete

litium

Jeg har kjøpt og hentet, men fortsatt litt i tenkeboksen på om jeg skal installere den. Noen tanker for og imot:

For:
- man blir kvitt viskerproblemet uniddelbart
- det er andre kule ting man vil like
- Tesla klarer ikke å fikse dette før neste vinter (men da kan man jo evt. vente til høsten)

Imot:
- det er snart lysere tider og lite mørkekjøring - Tesla klarer å fikse dette før neste vinter
- Tesla kan deaktivere muligheten til å overstyre dette i appen
- relativt dyrt

For sove på det.

Handyman

Sitat fra: Trultefan på onsdag 22. februar 2023, klokken 17:41
Kan commander dongelen plasseres bak dekselet eller må den slenge utenfor?
Man legger kablen frem mellom setet og midtkonsoll. Da er den helt gjemt men likevel tilgjengelig.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

litium

Et spørsmål til ift SEXY-buttons: hvis det faktisk er regn, så antar jeg man kan sette den til auto igjen på skjermen? Eller blir det et problematisk fordi den allerede står på auto (men er overstyrt av SEXY)?

Eller må man programmere en button for dette?

Og vil auto automatisk slås av igjen ved neste kjøretur?

OlaM

Sitat fra: litium på torsdag 23. februar 2023, klokken 11:50
Et spørsmål til ift SEXY-buttons: hvis det faktisk er regn, så antar jeg man kan sette den til auto igjen på skjermen? Eller blir det et problematisk fordi den allerede står på auto (men er overstyrt av SEXY)?

Eller må man programmere en button for dette?

Og vil auto automatisk slås av igjen ved neste kjøretur?

Det er funksjon som "set to auto" og "return to car" som gjør at du kan sette den tilbake til normalen. I tillegg kan du legge inn  funksjoner både for enkeltklikk, dobbeltklikk og lange klikk, så det er veldig mye man kan gjøre med bare to knapper. Nesten verdt det selv om de fikser dette med ACC, fordi autoviskere aldri kommer til å være perfekt uansett.
'21 3LR

2ris

Trådstarter her. Her var det mye gode innspill. Det er jo nesten komisk at en bil som er best på det meste innen tech og infotainment skal ha en slik idiotisk lyte.

Uansett, halvveis on-topic:
*Har nye Model 3 (i salg nå) samme problematikk med ACC + auto-visker?
*...og har dagens Model 3 også nedgradert mht. park-sensorer?

(Ingen diskusjon omkring hvorvidt sensorer er positivt eller negativt, på forhånd takk).

litium

Sitat fra: OlaM på torsdag 23. februar 2023, klokken 16:08

Det er funksjon som "set to auto" og "return to car" som gjør at du kan sette den tilbake til normalen. I tillegg kan du legge inn  funksjoner både for enkeltklikk, dobbeltklikk og lange klikk, så det er veldig mye man kan gjøre med bare to knapper. Nesten verdt det selv om de fikser dette med ACC, fordi autoviskere aldri kommer til å være perfekt uansett.

Ja ser det nå etter installasjon. Man kan toggle auto/off selv om ap er på nå.

Fikk ikke gjemt commanderen like enkelt som på installasjonsvideoen. Litt bekymret for den når setet går frem og tilbake...

litium

Sitat fra: 2ris på torsdag 23. februar 2023, klokken 19:39
Det er jo nesten komisk at en bil som er best på det meste innen tech og infotainment skal ha en slik idiotisk lyte.

Forsterket av en kundeservice som prøver å bortforklare og standard presseuttalelse «ingen kommentar».

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA