Tvungen auto-visker og auto-fjernlys dersom ACC?

Startet av 2ris, lørdag 21. januar 2023, klokken 09:53

« forrige - neste »

ronnynilsen

Sitat fra: litium på torsdag 23. februar 2023, klokken 21:01
Fikk ikke gjemt commanderen like enkelt som på installasjonsvideoen. Litt bekymret for den når setet går frem og tilbake...

Fest den noe borrelås ell. litt opp på midtkonsollet ved siden av setet. Jeg klarte å knuse min når setet ble løftet og senket... virker fortsatt, men hele plastboksen er ødelagt og nå teipet sammen... Hadde bare stappet den inn mellom setet og midtkonsollet.
Tesla model Y LR 2022

OlaM

Skitur i dag, på kjøringen din gikk vindusviskerene bananas igjen. Litt fuktig luft og 4-5 pluss i det området. Stoppet faktisk for å se på glasset, plenty med dugg:

Burde være synlig på dashcam og, men sjekket ikke det. Virker som varmetrådene har tatt litt, men jeg hadde kjørt varme på frontruten en stund. Den virket det som det plutselig var mindre guff i etter 2023.12.2. Det var sånn at bakrutevarme satte i gang disse trådene også, ikke sant? Har jo testet det før, men er redd det tar så lang tid at det bare blir et irritasjonsmoment.

Tipper jeg bestiller de knappene i løpet av helgen.
'21 3LR

Handyman

Jeg har også sett dette, og tror at en av hovedårsakene til maniske viskere er dugg. 
Varmetrådene i kamerahuset skulle vært mulig å styre separat.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

OlaM

Sitat fra: Handyman på lørdag 25. februar 2023, klokken 19:17
Jeg har også sett dette, og tror at en av hovedårsakene til maniske viskere er dugg. 
Varmetrådene i kamerahuset skulle vært mulig å styre separat.

Hvis vi skal styre noe separat så er det heller viskerne! Fikk også masse "hastighet redusert pga begrenset sikt" i tunneler, antagelig fordi kameraet ikke stiller om eksponeringen raskt nok.
'21 3LR

Handyman

Ikke uenig i det, men jeg mistenker at meldingen om dårlig sikt i tunnel kan skyldes interferens mellom Tesla Vision og LED-belysningen i enkelte tuneller.  Får denne meldingen i en tunnel som nettopp er renovert. Kjører der daglig, og fikk det aldri tidligere.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

OlaM

Sitat fra: Handyman på søndag 26. februar 2023, klokken 10:31
Ikke uenig i det, men jeg mistenker at meldingen om dårlig sikt i tunnel kan skyldes interferens mellom Tesla Vision og LED-belysningen i enkelte tuneller.  Får denne meldingen i en tunnel som nettopp er renovert. Kjører der daglig, og fikk det aldri tidligere.

Godt poeng, det kan godt hende. Kjørte samme rute i dag som i går, ca samme temperatur men sikkert litt tørrere luft. Ikke et eneste ukommandert visk på hele turen.
'21 3LR

OlaM

Har BeGood og Bilkomponenter fulgt med på denne tråden kanskje, og jekket prisen durabelig? Eller er det bare jeg som husker feil? 3198 for commander + fire knapper nå.
'21 3LR

jodd

Sitat fra: OlaM på onsdag 15. mars 2023, klokken 11:45
Har BeGood og Bilkomponenter fulgt med på denne tråden kanskje, og jekket prisen durabelig? Eller er det bare jeg som husker feil? 3198 for commander + fire knapper nå.

Tips:
Legg inn "teslabjorn" som rabattkode

01.03.2019: Tesla Model 3 LR AWD FSD

OlaM

Sitat fra: jodd på onsdag 15. mars 2023, klokken 12:05
Sitat fra: OlaM på onsdag 15. mars 2023, klokken 11:45

Tips:
Legg inn "teslabjorn" som rabattkode

Godt tips! Men det var med i min interne kalkyle allerede dessverre. Det blir en prisjekking okke som. Men det kan hende jeg husker feil og at jeg ikke hadde sjekket pris for riktig alternativ.
'21 3LR

litium

Hadde nesten glemt viskerproblemet inntil jeg hadde en tur sent på natten for noen dager siden hvor viskerne gikk i tre kvarter på tørre ruter. Jeg KLIKKER! Nå har jeg sarkastisk bedt Tesla om å fysisk fjerne viskerne.

Husker en tur for 20+ år siden hvor viskerne gikk i stykker i regnvær på min gamle Sierra. Det funket overraskende bra uten viskere med Rain-X.

Otkristo

Sitat fra: litium på lørdag 27. mai 2023, klokken 22:36Hadde nesten glemt viskerproblemet inntil jeg hadde en tur sent på natten for noen dager siden hvor viskerne gikk i tre kvarter på tørre ruter. Jeg KLIKKER! Nå har jeg sarkastisk bedt Tesla om å fysisk fjerne viskerne.

Husker en tur for 20+ år siden hvor viskerne gikk i stykker i regnvær på min gamle Sierra. Det funket overraskende bra uten viskere med Rain-X.
Heldigvis kommer det en V4 av regnsensoren snart der de går vekk i fra den gamle «deep rain» logikken.

OlaM

Sitat fra: Otkristo på søndag 28. mai 2023, klokken 12:03
Sitat fra: litium på lørdag 27. mai 2023, klokken 22:36Hadde nesten glemt viskerproblemet inntil jeg hadde en tur sent på natten for noen dager siden hvor viskerne gikk i tre kvarter på tørre ruter. Jeg KLIKKER! Nå har jeg sarkastisk bedt Tesla om å fysisk fjerne viskerne.

Heldigvis kommer det en V4 av regnsensoren snart der de går vekk i fra den gamle «deep rain» logikken.

Kommer det en egen flyttallsprosessor for dette?
'21 3LR

OlaM

Den nedbørsvitsen var nok litt for tørr, jeg burde ikke regnet med at den kom til å funke.  ;D
'21 3LR

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA