Ariya på finn.no

Startet av El-inor, tor 03. nov 2022, kl. 23:40

« forrige - neste »

Øyvind.h

Tja. Her må en nesten velge selv. Erfaringsmessig kan det gå veldig trått om en starter høyt og så senker litt og litt.

Kanskje avertere for 595-599 og akseptere 585? Se an respons? Får du et par kjøpere på banen blir det ikke fullt så mye pruting. Og det er antakelig grei gevinst på det nivået?

I dagens marked er det lurt å legge ut til noe som fremstår som en god pris sammenlignet med alternativene. Litt tyngre å lokke kjøpere på banen. Med mindre en har en kombo på farge og utstyr som treffer kjøper perfekt. Jeg gikk for grå, og sort interiør. Relativt enkel og salgbar kombo. Så din på finn nå og den har 20" sommer vs mine 19". Og du har blå nappa der jeg hadde sort delskinn. Nappa koster litt ekstra, men til gjengjeld treffer det nok færre kjøpere.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

El-inor

Sitat fra: Øyvind.h på tor 30. mar 2023, kl. 21:13Tja. Her må en nesten velge selv. Erfaringsmessig kan det gå veldig trått om en starter høyt og så senker litt og litt.

Kanskje avertere for 595-599 og akseptere 585? Se an respons? Får du et par kjøpere på banen blir det ikke fullt så mye pruting. Og det er antakelig grei gevinst på det nivået?

I dagens marked er det lurt å legge ut til noe som fremstår som en god pris sammenlignet med alternativene. Litt tyngre å lokke kjøpere på banen. Med mindre en har en kombo på farge og utstyr som treffer kjøper perfekt. Jeg gikk for grå, og sort interiør. Relativt enkel og salgbar kombo. Så din på finn nå og den har 20" sommer vs mine 19". Og du har blå nappa der jeg hadde sort delskinn. Nappa koster litt ekstra, men til gjengjeld treffer det nok færre kjøpere.

Den du har sett på er ikke min bil - ta en ny titt nå. Har redusert prisen til 609.000,-
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

Øyvind.h

Ah, beklager. Jeg blandet. Jeg trodde det var den sorte.

Kanskje ta noen fine interiørbilder? Interiøret i Ariya er jo veldig fint og moderne med semsket skinn på dash +++.

Jeg lot min gå for 580 (gun metallic, evolve 4wd, delskinn, hengerfeste, 19" orig. vinterhjul, gummimatter). Kunne nok fått noe mer, men prioriterte raskt salg fremfor forhandlinger. Videre var kjøper ryddig og hyggelig, og jeg var ikke ute etter å tjene mest mulig her. Heller lande på et kjapt salg som var gunstig for begge parter.

Synes bilen var kul i hvit farge!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

El-inor

Takk for input. Jeg prøver der jeg ligger nå i noen dager. Går den ikke så beholder jeg den og vil helt sikkert trives med det.

El-inor

Ingen lystig situasjon for Ariya på finn.no Antallet øker, veldig få omsettes og prisene reduseres. Tesla sitt pris-scoop ser ut til å ha fått dramatiske konsekvenser for de fleste elbil-tilbyderne. Jeg har for lengst fjernet min og tatt den i bruk for "all fremtid".

hELgenen

Sitat fra: El-inor på lør 15. apr 2023, kl. 18:07Ingen lystig situasjon for Ariya på finn.no Antallet øker, veldig få omsettes og prisene reduseres. Tesla sitt pris-scoop ser ut til å ha fått dramatiske konsekvenser for de fleste elbil-tilbyderne. Jeg har for lengst fjernet min og tatt den i bruk for "all fremtid".

Ariya er, slik jeg vurderer det, overpriset sett opp mot konkurrenter.
Du kan f.eks gå for Hyundai Ioniq 5 og få mye av det samme for en billigere penge der.

Se f.eks denne sammenligningen :

https://www.youtube.com/watch?v=yxwTkaGqjYM

El-inor

Sitat fra: hELgenen på lør 15. apr 2023, kl. 20:34
Sitat fra: El-inor på lør 15. apr 2023, kl. 18:07Ingen lystig situasjon for Ariya på finn.no Antallet øker, veldig få omsettes og prisene reduseres. Tesla sitt pris-scoop ser ut til å ha fått dramatiske konsekvenser for de fleste elbil-tilbyderne. Jeg har for lengst fjernet min og tatt den i bruk for "all fremtid".

Ariya er, slik jeg vurderer det, overpriset sett opp mot konkurrenter.
Du kan f.eks gå for Hyundai Ioniq 5 og få mye av det samme for en billigere penge der.

Se f.eks denne sammenligningen :

https://www.youtube.com/watch?v=yxwTkaGqjYM

Er det ikke alltid slik med litt mer premium og velrennomerte merker?

hELgenen

Premium? Er Nissan mer "premium" enn Hyundai? At premium merker ofte prises høyere henger jeg med på.
Men hverken Nissan eller Hyundai regnes vel som premium merker?

Oddaa

Sitat fra: hELgenen på søn 16. apr 2023, kl. 00:21Premium? Er Nissan mer "premium" enn Hyundai? At premium merker ofte prises høyere henger jeg med på.
Men hverken Nissan eller Hyundai regnes vel som premium merker?

Det er ikke noe premium over disse to merkene nei. Tvert imot har begge egne premiummerker, Infinity og Genesis.
2025 EX30 Twin Performance
2023 iX xDrive40

Ex 2021 XC40 P8
Ex 2017 e-Golf

El-inor

Dere gikk på den ja, hELgenen og Oddaa :)

El-inor

En podcast på finansavisen.no bekrefter at det er full stopp i salget av "nye" elbiler på finn.no. Egne observasjoner bekrefter at "nye" Ariya ikke selges i det hele tatt, verken 2wd eller 4wd. Det er interessant å observere den virkelighetsfjerne prisingen enkelte selgere operer med. Sjekk selv ved å velge Pris høy - lav.

Øyvind.h

Kan ikke si det overrasker at biler blir liggende når folk tror de kan dra inn 150.000+ i gevinst i et tregt marked :D
Min Ariya ble solgt på få timer med flere interessenter, så det er bare å være realistisk så går det kjapt og enkelt.
På den annen side - i fjor sommer ville jeg kanskje hatt fem ganger så mange forespørsler på fornuftig priset ettertraktet bil.

Problemet er at det ikke hjelper å vise til listepris. Ingen betaler listepris, og rabattene sitter løst nå.
VW ID4 GTX 2023

El-inor

Det skumle og nye er nok at man må i minus for å ha håp om salg. Samtidig prøver noen seg med 100k i fortjeneste - hodeløst!

Electric cars in Norway

Sitat fra: El-inor på fre 28. apr 2023, kl. 23:03Det skumle og nye er nok at man må i minus for å ha håp om salg. 
Enig... det skjer over hele linja.. med alle bilmerker. «Dyrtid» nå om dagen..... veldig trist...

El-inor

Merkelig at mange, til og med merkeforhandlere, priser bilene sine så feil, og det over lengre tid, når det så enkelt å sammenligne prisene som det det er på finn.no - uprofesjonelt vil jeg si.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA