Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model YP 22 - feil som må meldes eller bare irriterende småplukk?

Startet av ihavequestions, tirsdag 04. oktober 2022, klokken 08:11

« forrige - neste »

LFC

Sitat fra: turfsurf på lørdag 08. oktober 2022, klokken 17:49
Sitat fra: LFC på lørdag 08. oktober 2022, klokken 17:18
Gått over til...... nei. Tesla har alltid hatt kamera på Tesla Y til å styre viskerne. Den har aldri hatt regnsensor.
Han skriver da vitterlig "på autopilot". Dvs AP har gått fra å bruke kamera + radar til bare kamera. Samtidig kom kravet om alltid autolys og automatiske viskere med AP.

Hverken 3 eller Y har hatt regnsensor, kun AP1 X og S hadde det.

Trådstarter lurer på AUTO viskerne så blander andre inn autopilot.
Det er jo ikke det punkt 1 handler om.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

turfsurf

Sitat fra: LFC på lørdag 08. oktober 2022, klokken 18:15
Trådstarter lurer på AUTO viskerne så blander andre inn autopilot.
Det er jo ikke det punkt 1 handler om.
Ro ro. Du svarte direkte på kommentaren "gått over til kamera på AP". Ingen har nevnt gått over til kamera for regnsensor.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ihavequestions

Da er forespørsel sendt inn på totalt 7 feil. Følelsen av å ha kjøpt katta i sekken kommer sigende, men får satse på de kan rette på det inntrykket!
Tesla MYP 22, sort/sort

LFC

Sitat fra: turfsurf på lørdag 08. oktober 2022, klokken 18:40
Sitat fra: LFC på lørdag 08. oktober 2022, klokken 18:15
Trådstarter lurer på AUTO viskerne så blander andre inn autopilot.
Det er jo ikke det punkt 1 handler om.
Ro ro. Du svarte direkte på kommentaren "gått over til kamera på AP". Ingen har nevnt gått over til kamera for regnsensor.

Hva er poenget med å blande inn AP når trådstarter spør om noe helt annet?
....og hvorfor skulle du plutselig blande deg inn?
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

førategangtesla

Sitat fra: ihavequestions på lørdag 08. oktober 2022, klokken 23:15
Da er forespørsel sendt inn på totalt 7 feil. Følelsen av å ha kjøpt katta i sekken kommer sigende, men får satse på de kan rette på det inntrykket!

Får håpe at Tesla raskt ordner opp i dette, det skal jo ikke være slik. At de ordner greit opp i dette har alt å si. Oppdater oss gjerne her i tråden underveis, nysgjerrig på hva som er problemet og hvordan tesla ordner opp for seg. Jeg hadde nok også hatt følelsen av å ha kjøpt en mandagsbil, men dette trenger selvfølgelig ikke å bety at du bare vil ha problemer med denne bilen, mulig at det kan være en plass med noe løse kontakter e.l. Det jeg hadde likt minst er det du nevner med at styring føles hakkete ved små justeringer. Men dette er noe som tesla skal ordne raskt og greit, det bør de iallefall. Så igjen, gjerne hold oss oppdatert her i tråden om hele prosessen og lykke til. Det ordner seg nok greit.

Har du en tidlig eller senere produsert model?

ihavequestions

Sitat fra: førategangtesla på søndag 09. oktober 2022, klokken 07:57
Sitat fra: ihavequestions på lørdag 08. oktober 2022, klokken 23:15
Da er forespørsel sendt inn på totalt 7 feil. Følelsen av å ha kjøpt katta i sekken kommer sigende, men får satse på de kan rette på det inntrykket!

Har du en tidlig eller senere produsert model?

Skal legge ut oppdatering når jeg hører noe👍 Hentet den ut for en uke siden.
Tesla MYP 22, sort/sort

ihavequestions

Service gjennomført og det meste fikset.

De sier at de sjekket styringen og at alt var som det skulle. Jeg har bare vanskelig for å forstå at det skal være slik som det er hos meg. Jeg må justere mellom «hakkene» hele tiden, bilen går aldri rett frem og det skal en ganske bra sving til for at rattet skal gli jevnt... Skal prøve en annen YP i helgen, så får sjekke om det er slik der også. Hvis ikke får de fint sjekke en gang til.
Tesla MYP 22, sort/sort

geear

Opplever ikke "hakk" på min, jevn og fin. Men stusser jo litt hvis Tesla sier den er som den skal, de har mange å sammenligne med, så det er vanskelig å vite hva du mener med hakking. Jeg opplevde min som litt nervøs på motorvei i starten, veldig merkbar forskjell til min Y LR 20", litt avhengig av hvilken modus styringen stod i. Har ikke registrert "problemet" de siste månedene i det hele tatt, så noe har gått seg til. Meg eller bilen.  :laugh:

ihavequestions

Da jeg prøvekjørte en P før jeg kjøpte var den absolutt ikke slik. Når jeg svinger litt er det som den går inn i et nytt hakk. Det ser ut til at det kun ble sjekket «remote», så hvor mye de faktisk har sett på det er jeg usikker på...

Får prøvekjøre og sammenligne.
Tesla MYP 22, sort/sort

mobie

Sitat fra: ihavequestions på lørdag 22. oktober 2022, klokken 00:17
Service gjennomført og det meste fikset.

De sier at de sjekket styringen og at alt var som det skulle. Jeg har bare vanskelig for å forstå at det skal være slik som det er hos meg. Jeg må justere mellom «hakkene» hele tiden, bilen går aldri rett frem og det skal en ganske bra sving til for at rattet skal gli jevnt... Skal prøve en annen YP i helgen, så får sjekke om det er slik der også. Hvis ikke får de fint sjekke en gang til.

Hadde lignende på min YP hvor de bekreftet at det ikke skal være sånn, men uten at de hadde noen fix klar. Må inn igjen på senere tidspunkt. 
Leste om lignende symptom på M3 hvor de byttet tannstang visstnok.

Radial

Høres veldig likt ut som for hard pre-load inni tannstanga der akslingen fra rattet møter sylinderen som flytter på hjula.

Stramma en gammel Subaru som hadde litt slakk i tannstanga gang, ble veldig lik som du forklarte. Selvopprettingen ble svært dårlig, spesielt i lav hastighet.
Måtte litt tilbake på momentet, alt ok etterpå.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

sls

Sitat fra: ihavequestions på lørdag 22. oktober 2022, klokken 08:56
Da jeg prøvekjørte en P før jeg kjøpte var den absolutt ikke slik. Når jeg svinger litt er det som den går inn i et nytt hakk. Det ser ut til at det kun ble sjekket «remote», så hvor mye de faktisk har sett på det er jeg usikker på...

Får prøvekjøre og sammenligne.

Har du noen oppdatering her? Jeg skiftet til vinterdekk, gikk fra 20'' til 19'' og merket litt av det du beskriver.

ihavequestions

Da har bilen vært inne på service, igjen... Denne gangen for å bytte vindusheis, men jeg klaget samtidig på problemet med "hakkete" styring, og fikk de til å prøvekjøre bilen.

Fra å si at "alt er ok, dette er ikke en feil", sier de nå at dette er et problem Tesla er godt kjent med og at det kommer en oppdatering på bilen som skal rette feilen. De sa de fikk beskjed fra Tesla om dette på mandag 21.11. Akkurat når denne oppdateringen skulle komme var de usikre på, men at slike ting fikses normalt sett fort - jeg venter i spenning.

Veldig rart at de går fra å nekte på at det er en feil, til at det nå er mange som har samme problemet og at de er klar over det. Veldig frustrerende, men også fint å vite at det faktisk er en feil.
Tesla MYP 22, sort/sort

e-h

Det med hakkete styring har jeg også fått samme svar om. Tror det kan stemme for det føles annerledes på Comfort mode vs Sport, men tiden vil vise. Mener det dukket plutselig opp etter en oppgradering, men var også samme tid det begynte å bli kaldt ute.

ihavequestions

Min har vært slik siden dag én. Føyer seg i rekken med feil på bilen. Vanskelig å selge en bil med feil på, men det kan fort komme en Tesla på Finn snart.
Tesla MYP 22, sort/sort

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA