Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model YP 22 - feil som må meldes eller bare irriterende småplukk?

Startet av ihavequestions, tirsdag 04. oktober 2022, klokken 08:11

« forrige - neste »

Klykken

Ah, okei. Ikke kjørt i mørket med regn på en stund. Godt å lese! :)

Merket meg at AP var i overkant nervøs i mørket, bare.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

ihavequestions

Liten oppdatering. Etter restart og oppdatering har jeg ikke hatt problem med berøringsskjermen. Får av og til feilmelding om at kamera er tildekket, men det forsvinner fort og har kun opplevd dette når det er mørkt ute, så mulig det har noe med det å gjøre.

Opplever at når jeg ligger i 50-70 km/t at rattet er litt hakkete ved små justeringer, det flyter på en måte ikke jevnt slik som ved større manøvreringer eller i veldig lav fart. Tenkte først at det kunne være på grunn av 275-dekk og sporete vei, men har merket det samme på ny asfalt også. Flere som har opplevd dette?
Tesla MYP 22, sort/sort

Klykken

Nå har ikke jeg P av model Y, men er det staggered oppsett? Altså bredere bak enn frem? Sjekket at det ikke er byttet om i så fall (bredere frem enn bak)?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

geear


ihavequestions

Sitat fra: Klykken på fredag 07. oktober 2022, klokken 13:08
Nå har ikke jeg P av model Y, men er det staggered oppsett? Altså bredere bak enn frem? Sjekket at det ikke er byttet om i så fall (bredere frem enn bak)?

Stemmer, 275 bak og 255 foran. Har sjekket og alt skal være ok der.
Tesla MYP 22, sort/sort

Doff86

Jeg hentet ut en Tesla for halvannet år siden og da var et av dekkene feilmontert, slik at det hadde feil rulleretning. For å fikse det måtte dekket tas av felgen, snus rundt, og settes på igjen.
Aner ikke hvilke symptomer slik feilmontering kan gi, men kanskje verdt å sjekke uansett.

ihavequestions

Sitat fra: Doff86 på fredag 07. oktober 2022, klokken 16:21
Jeg hentet ut en Tesla for halvannet år siden og da var et av dekkene feilmontert, slik at det hadde feil rulleretning. For å fikse det måtte dekket tas av felgen, snus rundt, og settes på igjen.
Aner ikke hvilke symptomer slik feilmontering kan gi, men kanskje verdt å sjekke uansett.

Takk for tips!
Tesla MYP 22, sort/sort

ihavequestions

Og nå fungere ikke kamera på venstre stolpe... Konstant feilmelding at «Autopilot-kameraer utilgjengelige. Funksjoner kan gjenopprettes vid neste tur». Har heller ikke side-kamera på førerside når den står i «R»... Møkk
Tesla MYP 22, sort/sort

Kim-

Book service. Noter dato og klokkeslett. Jeg har fått beskjed om at når de begynner å se på saken så kan de enkelt se tilbake 10 dager i tid, men etter det er det mer jobb å hente ut loggene. Hvis du booker time noter nøyaktig dato/klokkeslett for alle feil og oppdater servicetimen din med ny dato/klokkeslett hvis det skjer igjen.

Hvis det er konstant feil er feilsøkingen enkel for serviceteknikeren, og da trenger man muligens ikke dato/klokkeslett.

Holder du inne «kontroller» (nede til venstr) på skjermen i 3 sekunder lagres noe i minne på bilen som de kan se på, men usikker på hva. Kanskje noen andre vet?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

førategangtesla

Sitat fra: ihavequestions på fredag 07. oktober 2022, klokken 18:41
Og nå fungere ikke kamera på venstre stolpe... Konstant feilmelding at «Autopilot-kameraer utilgjengelige. Funksjoner kan gjenopprettes vid neste tur». Har heller ikke side-kamera på førerside når den står i «R»... Møkk

Kjedelig, virker som om du har hatt litt tull med denne, ikke akkurat så gøy når man henter ut splitter ny bil. Hvilken VIN har du?

ihavequestions

Og i dag fungerer alt. Enig. Kjedelig når man tar ut en helt splitter ny bil.
Tesla MYP 22, sort/sort

Klykken

Virker som det er dårlig kobling noen steder. Lever den inn på service snarest. Be om lånebil på forhånd.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

LFC

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 04. oktober 2022, klokken 08:21
Sitat fra: ihavequestions på tirsdag 04. oktober 2022, klokken 08:11
Hentet ut min Model YP forrige uke. Er generelt sett veldig fornøyd med bilen, men må inn på service da det var litt kosmetiske feil på bilen da jeg hentet den ut. Spoiler er ikke ordentlig festet, liten skade på en felg og sprekk i taket (kun innvendig). Dette vil bli fikset av Tesla.

Men etter noen dager med bilen er det noen detaljer som irriterer meg, men usikker på om dette er feil som må meldes inn.

  • Vindusvisker visker ALT for ofte når den står på auto. Bare etter noen få dråper på frontruten setter viskeren i gang. Dette fører til at frontruten blir "tørr".
  • Under kjøring kan berøringsskjermen fryse i to tre sekunder når det er første gang jeg tar på den. Etter er den kjapp og veldig bra, men virker som den må våkne til liv igjen.
  • Får av og til en feilmelding om at høyre dørstolpe er tildekket. Meldingen forsvinner etter et par sekund. Kan være gjenskinn fra skilt etc. som gjør dette?

Ellers er jeg utrolig fornøyd med bilen, en fantastisk kjøremaskin!


1 skyldes at Tesla har gått over til å kun bruke kamera til autopilot så kamera må være rent hele tiden.

3 skyldes som regel lav sol som blender kameraet.

Gått over til...... nei. Tesla har alltid hatt kamera på Tesla Y til å styre viskerne. Den har aldri hatt regnsensor.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

turfsurf

Sitat fra: LFC på lørdag 08. oktober 2022, klokken 17:18
Gått over til...... nei. Tesla har alltid hatt kamera på Tesla Y til å styre viskerne. Den har aldri hatt regnsensor.
Han skriver da vitterlig "på autopilot". Dvs AP har gått fra å bruke kamera + radar til bare kamera. Samtidig kom kravet om alltid autolys og automatiske viskere med AP.

Hverken 3 eller Y har hatt regnsensor, kun AP1 X og S hadde det.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

LFC

Sitat fra: turfsurf på lørdag 08. oktober 2022, klokken 17:49
Sitat fra: LFC på lørdag 08. oktober 2022, klokken 17:18
Gått over til...... nei. Tesla har alltid hatt kamera på Tesla Y til å styre viskerne. Den har aldri hatt regnsensor.
Han skriver da vitterlig "på autopilot". Dvs AP har gått fra å bruke kamera + radar til bare kamera. Samtidig kom kravet om alltid autolys og automatiske viskere med AP.

Hverken 3 eller Y har hatt regnsensor, kun AP1 X og S hadde det.

Nei, det står vitterlig AUTO.
En vindusviskerinnstilling som ikke har med å kjøre med autopilot å gjøre.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA