EQE Suv ryktes å koste opp mot millionen, så litt annen prisklasse enn RS Coupe, men enig at det begynner å nærme seg premium biler og forventningene dertil...
Har idag Polestar 2 og kvalitetsfølelsen er grei ifht interiør, men det den vinner på er kjørefølelsen og design. Utrolig mye bil for pengene når vi kjøpte den.
Har Coupe RS i bestilling, måtte ha litt større bil da Polestar'en er litt trang innvendig og har begrenset baggasjeromskapasitet.
Satser på det blir Polestar 4 når den blir lansert, skal være ca størrelse som Model Y og forhåpentligvis konkurransedyktig på pris.
Ja EQE er nok en mill pluss, men det hadde jeg betalt.
Jeg skulle ha SUV, helst coupè SUV, 500km eller mer rekkevidde, litt sportslige egenskaper og tilhengerfeste.
EQC går for kort, BMW ix1 og 3 det samme, iX er grusom å se på.
Jaguar hører jeg lite pent om, Tesla var ikke interessant, ID.5 var dørgende kjedelig, Q4 E-tron var for liten, gamle eTron hadde for dårlig rekkevidde.
Polestar var litt kjedelig men er jo Volvo kvalitet og Kina biler var ikke så aktuelt.
Skoda RS vant på utseende, interiør design, 13" skjermen og rekkevidden mot det som var på markedet i mai/juni i fjor med levering før nyttår.
Jeg så på EQS, men det var litt dyr, usikker levering og 7-seter/så stor bil trenger jeg ikke.
Jeg må jo si at det prisnivået Skoda kommer i med RS modellene gjør at forventningene øker.
Planen er å ha RS'en i 2-3 år så bytte til noe annet.