Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

Kim-

Vi har ppf foran hjulbuene, men ikke i dørene som andre har fortalt om
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

doo-kie

Skal hente min i morgen, får man plass til 4 sommerdekk 20" og en person i baksetet eller må man legge med hele baksete rekken?
2023 MY LR

Krissulf

Her har jeg nettopp hentet min :+1: fikk med 12%.. kom til hokksund fra drammen med 7%. Ellers har de tydeligvis spylt bilen for snø. Felgene er nedfryst og vinduskarmene frosset til😅 får vondt i hjertet av lyden når døra åpnes. Ellers ser bilen foreløpig fin ut!

Ang baksetet hadde de felt ned hele raden for å få plass til 19"dekkene. Mulig de kan stables, meen blir trangt, om en skal baki tror jeg.
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

snakkesalig

Sitat fra: doo-kie på torsdag 15. desember 2022, klokken 16:58
Skal hente min i morgen, får man plass til 4 sommerdekk 20" og en person i baksetet eller må man legge med hele baksete rekken?
Da skal du være ekstremt god i Tetris.

geear

Kan umulig være noe problem? Kan ta opp gulvplatene og legge ned kun midt og venstre, passasjer på høyre side. To hjul oppå hverandre der og to bakerst kan umulig være problematisk?

doo-kie

Sitat fra: geear på torsdag 15. desember 2022, klokken 20:38
Kan umulig være noe problem? Kan ta opp gulvplatene og legge ned kun midt og venstre, passasjer på høyre side. To hjul oppå hverandre der og to bakerst kan umulig være problematisk?
Ja ikke vet jeg, litt kjedelig å gamble på det. Har 9mil å kjøre. Men hadde jo sett for meg at det burde gå🤷🏼‍♂️
2023 MY LR

ToWalkOrDrive

Sitat fra: doo-kie på torsdag 15. desember 2022, klokken 21:14
Ja ikke vet jeg, litt kjedelig å gamble på det. Har 9mil å kjøre. Men hadde jo sett for meg at det burde gå🤷🏼‍♂️
Bør absolutt gå det.
Tesla Model Y                         2021-

AUK

Sitat fra: Kim- på torsdag 15. desember 2022, klokken 16:49
Vi har ppf foran hjulbuene, men ikke i dørene som andre har fortalt om

Da ser jeg hva som skjer hvis jeg etterspør det og :+1:

ndrsone

Er det flere som fikk denne hyggelige beskjeden på mail? :)

"Som en takk for at du tar levering i år, vil du motta 10 000 km med gratis Supercharging."

kjerts

Sitat fra: ndrsone på fredag 16. desember 2022, klokken 08:21

"Som en takk for at du tar levering i år, vil du motta 10 000 km med gratis Supercharging."

I og med at det ikke er overførbart mellom eiere og biler, så sparker de i alle fall beina hardt under alle flippere, før og etter dagens dato. I tillegg lukter det enda bedre kompensasjon for de som får bil på andre siden av nyttår.

Jeg gikk på en dobbel smell.. Jeg ønsket å bytte farge og overtok en bestilling, med eierskifte etter overtakelse og tenkte å selge min bil til en venn. Det gikk fra to vinnerlodd til to taperlodd gankse fort, gitt.

ndrsone

Sitat fra: kjerts på fredag 16. desember 2022, klokken 08:38

I og med at det ikke er overførbart mellom eiere og biler, så sparker de i alle fall beina hardt under alle flippere, før og etter dagens dato. I tillegg lukter det enda bedre kompensasjon for de som får bil på andre siden av nyttår.

Jeg gikk på en dobbel smell.. Jeg ønsket å bytte farge og overtok en bestilling, med eierskifte etter overtakelse og tenkte å selge min bil til en venn. Det gikk fra to vinnerlodd til to taperlodd gankse fort, gitt.

Lurer egentlig litt på hvordan de tracker disse 10.000 km. Er det km stand på bilen, eller beregner de en viss kW/km og hver gang du lader på en supercharger så trekkes dette i fra 10.000? I såfall har man jo gratis supercharging i lang tid fremover, da mesteparten av min lading foregår hjemme.

doo-kie

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 15. desember 2022, klokken 21:49
Sitat fra: doo-kie på torsdag 15. desember 2022, klokken 21:14
Bør absolutt gå det.
så bra, da tar jeg med meg fruen og yngste datteren👍😁 så får vi se på tetriskunskapen når jeg kommer til Bodø😁
2023 MY LR

Slarre40

Jepp. Utgjør nesten ett års kjøring det. Kjekt å ha :-)
Trondheim

Kim-

Arg det var litt irriterende! Er vel ikke noe som går tilbake til vi som har fått utlevering i desember.

10 km = 1,49kWh
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Krissulf

Sitat fra: Slarre40 på fredag 16. desember 2022, klokken 08:45

Jepp. Utgjør nesten ett års kjøring det. Kjekt å ha :-)

Fikk samme beskjed :) Fint plaster på såret
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA