Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

Alli

Sitat fra: snakkesalig på onsdag 16. november 2022, klokken 12:14
Sitat fra: Alli på onsdag 16. november 2022, klokken 11:56
Sitat fra: snakkesalig på onsdag 16. november 2022, klokken 11:49
Sitat fra: Selbyggen på onsdag 16. november 2022, klokken 11:40
Veldig spent/usikker på om jeg får meg hengerfeste. Fikk byttet meg til en "ledig" bil, og har fått VIN. Det er en H/H 20" LR. Som er 2023 modell, i hvertfall basert på VIN. Tesla-ansatt sa at denne var uten hengerfeste og jeg måtte bestille dette. Men produseres ikke alle biler nå med hengerfeste?
Rart om din kommer uten. Det jeg ble opplyst om var at alle produsert etter juli-ish kommer med hengerfeste, noe din '23 definitivt bør være.
Jeg har også en inventory snart klar for levering, dette er en 2022-modell men er bekreftet av Tesla at den kommer uten.

Vi får også en inventory om et par ukers tid. I følge VIN er det en 22-modell. Den lå inne med tilhengerfeste i specs ved bestilling, så jeg tok det for gitt at den har dette ferdig montert ved levering - trodde hengerfeste-problematikken var et tilbakelagt kapittel. Men da mener dere altså at vi kan risikere å måtte ettermontere hengerfeste...?
Nei. Ligger den inne med hengerfeste i "designdetaljer" så er det vel rimelig sikkert at den blir levert med.

Puh - får håpe på det   :+1:

Lars C. Krogenæs

Ryktene sier at Giga Berlin produserte 3850 y-er i uken, for 2 uker siden og har gått noe ned til 3444 forrige uke i følge https://twitter.com/StatsTesla/status/1592475454019350528

Kinesiske Teslaer begynner å komme nå:
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Keep up the good work, and keep em comming!
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

ViktorS

Tesla svarte fort på sms i dag. Men usikker på hva jeg synes om svaret 🤷🏻
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

k1

TeslaEierMaik2022

Hei,

Jeg har nylig fått VIN nummer. Bestilling: svart long range. Bestilte i juni. De tre første bokstavene er «XP7» som betyr at den skal være lagd i Tyskland. Jeg trodde de bare lagde perfomance modellen i Tyskland?

doo-kie

Sitat fra: TeslaEierMaik2022 på onsdag 16. november 2022, klokken 18:24
Hei,

Jeg har nylig fått VIN nummer. Bestilling: svart long range. Bestilte i juni. De tre første bokstavene er «XP7» som betyr at den skal være lagd i Tyskland. Jeg trodde de bare lagde perfomance modellen i Tyskland?
nei det er begynt å komme LR fra Tyskland også.
2023 MY LR

Taben

Sitat fra: doo-kie på onsdag 16. november 2022, klokken 18:41
Sitat fra: TeslaEierMaik2022 på onsdag 16. november 2022, klokken 18:24
Hei,

nei det er begynt å komme LR fra Tyskland også.

Hei. Du kan følge registrerings utvikling i Norge her, ser både dagens og tidligere dager på: https://teslastats.no/
Nærmer seg totalt 20.000 registrerte Y i Norge, Changhai CN-LR: 14587, Berlin DE-P: 3699, Berlin DE-LR: 879.
- Det ble registrert 179 Tesla Y igår 15 nov, idag er det foreløpig registrert 130 enheter av Tesla Y :)

På EV Stats finner du elbilstatistikk: https://elbilstatistikk.no. Statistikk er kult, tallmaterielle lyver ikke :)
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

Necroschristos

Fick idag tilbud om at få bilen min levererad hjem på dørra. Varfør inte? Boom 24 nov verkar det som .... sykt nice at denna væntan endelig er over! Eller ja ...... vi får vel se om bilen kommer då jag bokade hemleverans :D

Jojo86

Legger i dag inn kansellering på MY LR (LRW) Blå/Sort 19" med hengerfeste. Til info for de som ønsker å følge ekstra nøye med på ferdigbygde biler i disse dager, da jeg fikk tilbud om levering i slutten av neste uke. Lykke til.

ABN

Sitat fra: Necroschristos på onsdag 16. november 2022, klokken 08:13
Sitat fra: erh på onsdag 16. november 2022, klokken 07:32
Sitat fra: ABN på tirsdag 15. november 2022, klokken 21:05
Sitat fra: ViktorS på tirsdag 15. november 2022, klokken 20:50
Sitat fra: PolarCow på tirsdag 15. november 2022, klokken 20:34
Og i dag ramla det inn ny EDD - etter 15 dager i mørket: 6. desember - 31. desember. Feil vei, men fortsatt i det minste før nyttår... 🥳

Har faktisk null tro på at de får levert disse hvit-sort-20" bilene før jul. Tror det har vært noe krøll med produksjonen av disse i vår. Disse skulle jo ha kortest leveringstid, men plutselig så var det lengst 🤷 kan denne komboen ha blitt nedprioritert av ukjent grunn?
Sitter med samme følelse jeg også. Samtidig mistenker jeg at det «jukses» i køen. Registrerer at det er H/S/20" biler som allerede er levert eller tildelt andre med bestillingspunkt senere enn meg selv. 28/2-22.
est lev nå er 28.11-13.12 etter at jeg måtte godkjenne at bilen kom uten de sensor «greiene» på lørdag. Håpløst🤯

Sikker på at du ikke ble tildelt skjult VIN på lørdag? Akkurat det samme skjedde med flere andre som fikk VIN.

Etter jag fick det spørsmålet på hjemmesidan, så tog det ca 1 timma så kom det opp skjult VIN før min del, så jag misstenker at det er noe du også har. Installera Tesla vin finder før Chrome så bør du finne den.
Fant vin med vin finder på konto nå. Takk for tips 👍🏻
Da er det bare å vente 🤔

snakkesalig

Til dere som har valgt utleveringstid i Drammen i det siste: Er det kun dagtid som kan velges, eller leverer de ut på kveldstid og i helger også?

kpj

Sitat fra: Necroschristos på onsdag 16. november 2022, klokken 19:58
Fick idag tilbud om at få bilen min levererad hjem på dørra. Varfør inte? Boom 24 nov verkar det som .... sykt nice at denna væntan endelig er over! Eller ja ...... vi får vel se om bilen kommer då jag bokade hemleverans :D

Kult! Hvor i landet befinner du deg? Så fra skjemaet at du hadde Drammen som opprinnelig utleveringssted?

Selbyggen

erikaak

Noen har slettet raden min i excel-dokumentet...?  :( Spesielt.
Legger nå inn igjen! 
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

Haggish

TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA