Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Det er en kjent sak at en del som jobber i Tesla ikke har tilgang på mye informasjon, men likevel uttaler seg som om de har det. Av og til så endres også planer veldig, sånn at det som var sant for 2 dager siden ikke lenger er sant. F.eks. at noen i Tesla-ledelsen plutselig finner ut at det blir mva fra nyttår, og at de f.eks. tar alle grå Model Y som skulle gått til Nederland og sender dem til Norge, på lik linje med at de tok biler ment for det norske markedet og sendte dem til Nederland før avgiftene økte der. Samtidig kan det jo være sant at grå biler først kommer på nyåret...hvis en ikke har hørt noe mer om en måned kan en jo ringe, så kan en kanskje endre farge til en farge de plutselig har mye av...i år...
Tesla Model Y                         2021-

Krissulf

Er det noen som har opplevd at VIN i kildekode dukker opp før "2022/2023 Tesla model y" i tittelen? Eller kom de samtidig?
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

AyuCon


Alli

Samme her - VIN i kildekode, men ingen angivelse av år noe sted.

KABR

Hvit LR, standard dekk, sort int.

Bestilt midten Juni. Trondheim

Fikk forventet først forventet levering okt 4 - nov 18.
Ble endret til sept 12 - sept 28.
Men den gang ei.... Plutselig så forsvant hele est. levering helt..
Snakket med Tesla i Trondheim, som at det var bedt om at leveringsdatoer måtte bort fra appen, for det var så mange som maste på endringene i leveransetiden heeeeele tiden altså..
Men jeg var "garantert" leveranse i år av Tesla i Trondheim, siden bestillingen var fra første halvår. Så de vet vel hva de snakker om..

Så plutselig var leveringstiden tilbake i appen.
Da var vi kommet til nov2022 - jan2023
Neste oppdatering var jan2023-mar2023
Og nå er den siste oppdatering er nå feb2023 - apr2023 i appen...

Godt jeg kvittet med med bilen jeg hadde i starten på september, så jeg får brukt penger på leiebil i stedet.
Imponert så lagt :) 



..

Slarre40

Til meg sa de at det var enormt større sjanse for bil før nyttår ved å endre FRA v/s 19" med levering i trondheim, TIL v/s 20" med levering i Drammen. Leveringsdato ble des-feb da og ikke feb-apr......

20" er noen kroner dyrere, men billigere enn mva og vektavgift. Kommer ikke bilen før nyttår, endrer jeg bare tilbake til 19" for å spare de pengene som kan spares.
Trondheim

doo-kie

Har fortsatt 1-17nov på min bestilling av s/s 20¨  bestilt 27mai. men ingen vin. Spent på når det skal begynne å komme 20¨ fra Berlin. Etter excell fila som ligger i første post er det jo stortsett kun rød å blåe biler som har fått vin. Håper det snart begynner å løsne med leveringene fra Berlin slik at det blir litt mer fart.

2023 MY LR

ViktorS

Sitat fra: Slarre40 på fredag 28. oktober 2022, klokken 12:21
Til meg sa de at det var enormt større sjanse for bil før nyttår ved å endre FRA v/s 19" med levering i trondheim, TIL v/s 20" med levering i Drammen. Leveringsdato ble des-feb da og ikke feb-apr......

20" er noen kroner dyrere, men billigere enn mva og vektavgift. Kommer ikke bilen før nyttår, endrer jeg bare tilbake til 19" for å spare de pengene som kan spares.

Jeg bestilte h/s/20" 10 april av denne grunnen. Har enda ikke fått bil, eller VIN. Andre kunder, som bestilte 19" etter meg, har dog fått bil. Til og med avbestilte biler med 20" har blitt tilbudt i shoppen dems, eller til kunder med senere bestillingspunkt enn meg. Dette til tross for at jeg har vært i kontakt med de flere ganger og sagt at jeg kan hente hvilken som helst vil, hvor som helst i landet.

Er helt jokernord det opplegget til Tesla 😂🦄
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Reflektor

Sitat fra: Slarre40 på fredag 28. oktober 2022, klokken 12:21
Til meg sa de at det var enormt større sjanse for bil før nyttår ved å endre FRA v/s 19" med levering i trondheim, TIL v/s 20" med levering i Drammen. Leveringsdato ble des-feb da og ikke feb-apr......

20" er noen kroner dyrere, men billigere enn mva og vektavgift. Kommer ikke bilen før nyttår, endrer jeg bare tilbake til 19" for å spare de pengene som kan spares.

Kunne noen forklart hvor man endrer leveringssted? Finner det ikke noe sted.....

Haggish

Sitat fra: KABR på fredag 28. oktober 2022, klokken 12:07
Hvit LR, standard dekk, sort int.

Bestilt midten Juni. Trondheim

Fikk forventet først forventet levering okt 4 - nov 18.
Ble endret til sept 12 - sept 28.
Men den gang ei.... Plutselig så forsvant hele est. levering helt..
Snakket med Tesla i Trondheim, som at det var bedt om at leveringsdatoer måtte bort fra appen, for det var så mange som maste på endringene i leveransetiden heeeeele tiden altså..
Men jeg var "garantert" leveranse i år av Tesla i Trondheim, siden bestillingen var fra første halvår. Så de vet vel hva de snakker om..

Så plutselig var leveringstiden tilbake i appen.
Da var vi kommet til nov2022 - jan2023
Neste oppdatering var jan2023-mar2023
Og nå er den siste oppdatering er nå feb2023 - apr2023 i appen...

Godt jeg kvittet med med bilen jeg hadde i starten på september, så jeg får brukt penger på leiebil i stedet.
Imponert så lagt :) 



..

Vet ikke hva du legger i standard dekk, men på bestillingssiden kommer 20" opp som standard (måtte nedgradere til 19").
Jeg bestilte 3/6 og da var som du sier leveringstiden før nyttår (med standard 20"), men om du nedgraderte til 19" som jeg gjorde ble EDD endret til nov22-Jan23. Jeg har også nå EDD feb-apr23 😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Slarre40

Sitat fra: Reflektor på fredag 28. oktober 2022, klokken 13:16
Kunne noen forklart hvor man endrer leveringssted? Finner det ikke noe sted.....
[/quote]

Jeg ringte bare til teslabutikken og de gjorde det rett i systemet.
Trondheim

AUK

Datoene ble innsnevret i dag.
Skal vi tro det store VIN droppet er til uka?

GOS

Sitat fra: AUK på fredag 28. oktober 2022, klokken 15:23
Datoene ble innsnevret i dag.
Skal vi tro det store VIN droppet er til uka?

Hva fargekombo har du da?

Fortsatt 18.11-03.12 for blå /svart 19" her
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

erikaak

Innsnevret til en  2-ukersperiode her også i dag. Får håpe jeg kan stole på det denne gangen.
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

Electroelectro

Hvorfor er det så mye fram og tilbake på estimert tid på mange her.
Jeg har hatt desember siden jeg bestilte.
Synd på alle som har ventet i evigheter og ikke får bil mens andre bare med en gang.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA