Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

rolfole

Saberhagen

ndrsone

casall

Tror vi fortsatt at det bare kommer 19" hvit og sort fra Berlin, eller noen indikasjoner på at det kommer 20" i hvit og sort derfra og neste månedene?

Alli

Ja, hva kommer egentlig fra Berlin...? Synes jeg hører lite om leveringer derfra - virker som det ikke er så stor fart på produksjonen der enda  ???

ViktorS

Fikk nå sms om jeg ville ha bil i år "om mulig". Svarte seff ja. Men ingen vin, ingen EDD enda. Håper det kommer noe straks:)
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Krissulf

Ingen EDD eller SMS enda her. Håper det skjer noe snart. Tesla leverandøren kunne ikke vise til annet enn tidligere edd.
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Taben

Sitat fra: Alli på torsdag 20. oktober 2022, klokken 09:53
Ja, hva kommer egentlig fra Berlin...? Synes jeg hører lite om leveringer derfra - virker som det ikke er så stor fart på produksjonen der enda  ???

Hei. Det er levert nærmere 18000 model Y til Norge per nå. Av disse er ca 14500 produsert i Shanghai. Produksjonen i Berlin øker uke for uke, det er levert ca 750 YLR / 2650 YP i Norge (kun 19" sorte og hvite YLR).

På fabrikken i Berlin nærmer det seg nå 25000 produserte.
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

delurium

Fikk også sms fra tesla nå, svarte ja på at jeg ville ha den i 2022 om mulig. Hvit/svart 20" bestilt 15.03...

Alli

Sitat fra: Taben på torsdag 20. oktober 2022, klokken 10:12
Sitat fra: Alli på torsdag 20. oktober 2022, klokken 09:53

Hei. Det er levert nærmere 18000 model Y til Norge per nå. Av disse er ca 14500 produsert i Shanghai. Produksjonen i Berlin øker uke for uke, det er levert ca 750 YLR / 2650 YP i Norge (kun 19" sorte og hvite).

På fabrikken i Berlin nærmer det seg nå 25000 produserte.

Ja, da er de jo faktisk godt i gang.

Noen som vet hvordan disse sendes til Norge? Bil eller båt?

Haggish

Iflg. Teslanews sendes de med tog til Norge. Så følg med på togene gjennom gamle Østfold😉😉🙏🏼
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

snakkesalig

Om jeg har forstått det rett så har alle nå fått tilbakestilt sin EDD til det den var ved bestilling. Vi som ikke har fått tilbake EDD mangler den fordi opprinnelig EDD allerede har passert (aug-sept i mitt tilfelle).
Kan den teorien stemme?

ViktorS

Sitat fra: snakkesalig på torsdag 20. oktober 2022, klokken 10:43
Om jeg har forstått det rett så har alle nå fått tilbakestilt sin EDD til det den var ved bestilling. Vi som ikke har fått tilbake EDD mangler den fordi opprinnelig EDD allerede har passert (aug-sept i mitt tilfelle).
Kan den teorien stemme?

Jeg hadde opprinnelig mai -> Juli ->Aug/sep -> Nov/des -> Okt/Nov -> november.
Så ja, det kan stemme. Kanskje vi har bil like rundt hjørnet da? Eller... neppe haha  ;D :-X
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

lifecycle

Kan den teorien stemme?
Nei, jeg har fortsatt TBD.
Bestillte Blå/svart LR 20" i juli, hadde oktober-desember når jeg bestillte.

ndrsone

Kan den teorien stemme?

Om du mener passert opprinnelig EDD som siste EDD før den forsvant, så stemmer ikke teorien. Jeg hadde 5-21Nov.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA