Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

Andrik

Sitat fra: AyuCon på mandag 17. oktober 2022, klokken 14:09
Bare refresh på https://www.tesla.com/no_NO/inventory/new/my

Antar at disse da ikke er biler som står og venter på utleveringssted, men som er på vei men noen takket nei til.

Tipper det henger sammen med de fargede bilene som nå har fått VIN (men ikke nødvendigvis utleveringsdato). Jeg har en slik og ble oppringt i dag og spurt om jeg fortsatt ville ha den. Hadde jeg sagt nei ville den vel havnet på "nybil-siden" til Tesla. Så hvis man slår til på disse må man vel i såfall fortsatt belage seg på litt ventetid. :)

Elinatan

Bestilt 18.7 MY LR Blå/S/19

k1

Legger de til FSD på dem for å maksimere profitten??
Som inventory biler virker det ellers litt pussig å ha FSD på dem...

Haggish

Bør vel være mulig og få den uten FSD om en spør😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

12tre

Sitat fra: k1 på mandag 17. oktober 2022, klokken 15:25
Legger de til FSD på dem for å maksimere profitten??
Som inventory biler virker det ellers litt pussig å ha FSD på dem...

Har vært flere uten FSD og, men FSD er litt tyngre å selge. Vil tro det er et tilfelle av at de bare legger ut den eksakte speccen som har blitt avbestilt/takket nei til levering.

k1

Det «kundevennlige» ville vel vært å tilby dem uten, og la evt kunden selv velge om de ønsker å legge det til, fremfor å «låse» dem med FSD og dertil høyere pris.

lifecycle

SMS fra Tesla nå:
For å sikre utlevering til flest mulig kunder i år ber vi om at du bekrefter tilbake på denne SMS med "JA" om du ønsker utlevering av din Tesla Model Y  RNxxxxxxx i 2022 om mulig

Jeg svarte selvfølgelig "NEI"  :P

olem98

Fikk akkurat SMS fra Tesla.
"Hei xxx,
For å sikre utlevering til flest mulig kunder i år ber vi om at du bekrefter tilbake på denne SMS med "JA" om du ønsker utlevering av din Tesla Model Y RN1171xxxxx i 2022 om mulig.
Dersom du ønsker utlevering etter nyttår svarer du "NEI" og vi vil kontakte deg.
Hilsen Tesla-teamet ditt"
Svarte "Ja" så klart :D
Tesla Model Y LR bestilt 13/05
Kia e-Niro 2020
Tesla Model S 75D 2018
Hyundai Ioniq 2017

ABN

Sitat fra: ViktorS på mandag 17. oktober 2022, klokken 10:49
Sitat fra: erikaak på mandag 17. oktober 2022, klokken 10:36
Sitat fra: ViktorS på mandag 17. oktober 2022, klokken 09:56
Sitat fra: AyuCon på mandag 17. oktober 2022, klokken 08:55
5 Nye Model Y tilgjengelig på shopen nå. En hvit, 4 blå :)
Edit, bare en igjen nå.

Fatter ikke hvorfor jeg ikke blir kontaktet, og tilbudt å få en av disse når man har vært i kontakt med de så mange ganger om at jeg kan endre både config og utleveringssted...

Enig, samme her. Ikke vært så mye i kontakt med de, men har nevnt at jeg er åpen for andre konfigurasjoner. Men de skal jo profittmaksimere...på bekostning av ventende kunder. Ufint.

Ser at vi venter på samme config. hvit/svart/20". bestilte jo denne configen fordi ved bestilling i april, så var det estimert MAI på denne, i motsettning til alle andre med juli/august. Ville jo egentlig bare ha 19"... Hadde man bestilt det, hadde man mest sannsynlig hatt bil nå.

Samme her, venter på hvit/sort/20 fra 28. Feb
Har informert tesla selger at jeg kan være åpen for andre alternativer dersom det skulle dukke opp. Ikke hørt noe

ViktorS

Sendte jo en epost til Tesla for ett par dager siden.. fikk kjapt telefon fra de, der de egentlig ikke sa stort, annet enn at de anbefalte meg å ikke gjøre endringer på ordren.

U dag fikk jeg også en typisk autosvar-epost fra de, der de sier at de driver med dynamiske estimater, og at de forventer at jeg får bil kommende måneder... Jeg måtte også ta kontakt med lokal sjappe for å få stilt meg på liste for å få tildelt utlevert bil (dette har jeg gjort flere ganger siden mai). De sier også at de ikke tildeler biler tiltenkt shoppen, til kunder.

Så hvem vet... Kan jo fort bli 2023 før man får sin april-order, fordi man valgte den bilen med kortest ventetid ;D :P :-[
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Electric cars in Norway

Sitat

Så hvem vet... Kan jo fort bli 2023 før man får sin april-order, fordi man valgte den bilen med kortest ventetid ;D :P :-[

Det tror jeg du slipper... bare vent.... båten din kommer i år... det kan jeg vedde på... mye rykter inne på TB gruppene om dette...ingen røk uten ild.... tenker jeg da...

Her trackern...
https://tesla-updates.github.io/?fbclid=IwAR0XlnJxFgwaMXZDzmgiFKos6NoO_TbzynhbqZpkFzfT3TqfcrpLkHco0lQ

Huk av på "Detailed" øverst til venstre for å få med dagene....

AUK

Sitat fra: ViktorS på tirsdag 18. oktober 2022, klokken 16:50
Sendte jo en epost til Tesla for ett par dager siden.. fikk kjapt telefon fra de, der de egentlig ikke sa stort, annet enn at de anbefalte meg å ikke gjøre endringer på ordren.

U dag fikk jeg også en typisk autosvar-epost fra de, der de sier at de driver med dynamiske estimater, og at de forventer at jeg får bil kommende måneder... Jeg måtte også ta kontakt med lokal sjappe for å få stilt meg på liste for å få tildelt utlevert bil (dette har jeg gjort flere ganger siden mai). De sier også at de ikke tildeler biler tiltenkt shoppen, til kunder.

Jeg akket meg om dette på e-post til Tesla for en uke siden. Svaret var at jeg ikke skulle bekymre meg for å ikke få bil i år.

casall

Var innom Tesla i dag i forbindelse med noe annet, men hørte da for morsoskyld om de viste noe mer angående EDD som forsvant for de fleste inkludert meg selv. Han sjekket raskt opp min bestilling i sitt system og kunne lese av EDD på nov-jan og han trodde den kom i år. Sort/sort 20" bestilt i starten av august.

Mebi

Sitat fra: olem98 på tirsdag 18. oktober 2022, klokken 11:51
"Hei xxx,
For å sikre utlevering til flest mulig kunder i år ber vi om at du bekrefter tilbake på denne SMS med "JA" om du ønsker utlevering av din Tesla Model Y RN1171xxxxx i 2022 om mulig.
Dersom du ønsker utlevering etter nyttår svarer du "NEI" og vi vil kontakte deg.

Jeg fikk den nå selv om jeg allerede har fått bekreftet at jeg har fått VIN av Tesla. Svarte ja uansett for å være helt sikker.

mirrormatch

Sitat fra: Mebi på onsdag 19. oktober 2022, klokken 12:26
Sitat fra: olem98 på tirsdag 18. oktober 2022, klokken 11:51
"Hei xxx,

Jeg fikk den nå selv om jeg allerede har fått bekreftet at jeg har fått VIN av Tesla. Svarte ja uansett for å være helt sikker.

Samme her. Svarte også JA ...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA