Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

12tre

Sitat fra: AyuCon på mandag 17. oktober 2022, klokken 08:55
5 Nye Model Y tilgjengelig på shopen nå. En hvit, 4 blå :)
Edit, bare en igjen nå.

Takk for heads up, tror jeg klarte å sikre meg en av de blå uten FSD, men enig med øvrige at det er ganske talentløst at disse bilene ikke kan tilbys til de som står nærmest i kø (venter selv på en MYP, men med usikkerhet rundt om når den kommer var det greit å sikre seg nå).

Elinatan

Sitat fra: AyuCon på mandag 17. oktober 2022, klokken 08:55
5 Nye Model Y tilgjengelig på shopen nå. En hvit, 4 blå :)
Edit, bare en igjen nå.

De har en blå til :)
Bestilt 18.7 MY LR Blå/S/19

Elinatan

Bestilt 18.7 MY LR Blå/S/19

AyuCon

Drypper inn med en nå og da. Rød/svart 19" kom nettopp.
Kan det være biler som ikke ble tatt ut av kunder?

ToWalkOrDrive

Sitat fra: AyuCon på mandag 17. oktober 2022, klokken 13:21
Drypper inn med en nå og da. Rød/svart 19" kom nettopp.
Kan det være biler som ikke ble tatt ut av kunder?

Kan kanskje være at ingen har bestilt en bil med akkurat den konfigurasjonen. Tesla produserer ikke etter ordre. De bare lager biler basert på historikk, slik at kundebestillinger blir matchet mot produserte biler på vei til Norge. Slik har det i hvert fall vært tidligere.
Tesla Model Y                         2021-

odark

Tesla Model Y Performance 2023 (Hvit,sort, 21") bestilt 3/8-22, levert 16/12 -22

AyuCon

Mebi

Krissulf

Når dere sier at det er biler inne, ved hvilken by mener dere? Tenker det kan være interessant for de som er interessert og mange andre ( inkl meg), som bare ønsker god oversikt :)
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

AyuCon

Står hengerfeste på speclisten. Vet ikke om det blir montert på eller om det må bestilles montering.

AyuCon

Sitat fra: Krissulf på mandag 17. oktober 2022, klokken 14:01
Når dere sier at det er biler inne, ved hvilken by mener dere? Tenker det kan være interessant for de som er interessert og mange andre ( inkl meg), som bare ønsker god oversikt :)

Det var alt fra Bodø, Trondheim til Kristiansand. Så 7 stk inn i dag, og 1 er igjen. De går ut relativt fort.

Krissulf

ViktorS

Fikk snakket med en fra Tesla i dag. Han virket litt usikker på når bilen skulle komme, men mente at siden jeg hadde msitet EDD i slutten av september, og ut i fra bildet han så på, var jeg på "siste delen" før jeg får tildelt bil.
Noe endring av utleveringssted og slikt, ville han ikke anbefale.
Så satser på at den kanskje ikke så himla langt unna. Adventsgave kanskje?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Krissulf

Da er det bare å holde på håpet. Om levering går over nyttår, vet jeg inderlig ikke hva jeg skal gjøre. Å avbestille ville fristet, men ville også vært høyest upraktisk etter all ventetiden.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA