Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tir 20. sep 2022, kl. 10:29

« forrige - neste »

DagfinnN

Sitat fra: Saberhagen på man 28. nov 2022, kl. 15:30
Sitat fra: peterka på man 28. nov 2022, kl. 14:29
Da ga jeg opp håpet for Hvit LR(junibestilling) og gjorde forandring til hvit P. Fikk bil med en gang :) :police:

Hvordan fikk du til dette? Vurderer å gjøre det samme om det gir raskere bil.
Ja, P er jo en raskere bil :)
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Alli

Sitat fra: DagfinnN på man 28. nov 2022, kl. 20:02
Sitat fra: Saberhagen på man 28. nov 2022, kl. 15:30
Sitat fra: peterka på man 28. nov 2022, kl. 14:29
Da ga jeg opp håpet for Hvit LR(junibestilling) og gjorde forandring til hvit P. Fikk bil med en gang :) :police:

Hvordan fikk du til dette? Vurderer å gjøre det samme om det gir raskere bil.
Ja, P er jo en raskere bil :)

:laugh: Dagens!

Kim-

Er det noe forskjell biler produsert i tyskland vs kina?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

HOFFERN342

Sitat fra: Kim- på man 28. nov 2022, kl. 22:33
Er det noe forskjell biler produsert i tyskland vs kina?
Ikke mye.. men akkurat nå kan det se ut som om Y fra Kina har fått nye bakseter, litt lenger på sidesetene enn forrige variant. Kommer nok til Tyskland også etterhvert.

Ellers er det jo de oppdaterte fargene, rød og grå, som er nye i Berlin da, og ikke tilgjengelig noe annet sted enda.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kim-

Okei, fikk tlf i dag om å overta en avbestilt LR fra tyskland. Fikk ikke lang tenketid så slo til. Tenkte jeg trengte litt tid på å selge model 3, men den gikk jo på timen, så må høre om jeg kan få utlevering litt før :D
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

ViktorS

Etter å ha studert båtlivet fra Kina til Europa en stund, innser jeg at båtene mellom Tyskland og Norge, særlig Tromsø er mere aktuellt!

Noen som vet hvor jeg finner og info ang disse båtene? Kjekt å vite hyppighet på avganger, hvor de kjører, tidsbruk fra Tyskland til Norge

Tar jeg rett når jeg antar at biler blir sendte direkte fra Zeebrugge til Tromsø, med noen pitstop på vei nordover? Eller er det trailer transport? Begge deler?

Prøver å forutse når bilen min, som fikk VIN i dag, kan være i Tromsøbyen :)..erfaringer?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Vikan88

Sitat fra: ViktorS på tir 29. nov 2022, kl. 00:08
Etter å ha studert båtlivet fra Kina til Europa en stund, innser jeg at båtene mellom Tyskland og Norge, særlig Tromsø er mere aktuellt!

Noen som vet hvor jeg finner og info ang disse båtene? Kjekt å vite hyppighet på avganger, hvor de kjører, tidsbruk fra Tyskland til Norge

Tar jeg rett når jeg antar at biler blir sendte direkte fra Zeebrugge til Tromsø, med noen pitstop på vei nordover? Eller er det trailer transport? Begge deler?

Prøver å forutse når bilen min, som fikk VIN i dag, kan være i Tromsøbyen :)..erfaringer?

Weser Highway er straks i Zeebrugge, kan godt være at den skal oppover kysten vår de neste dagene. Den brukes ofte til å levere til Norge.

erikaak

TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

Krissulf

Da får vi krysse fingrene for at det blir julegave på alle feb/mars/april barna, osv.. :)
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

ViktorS

Sitat fra: erikaak på tir 29. nov 2022, kl. 00:41
Dæven, her også! XP7YGCEK0PB051***  :o  :D
Dæven! På tide! Grattis!

Noen som vet hvor disse bilene befinner seg når de blir allokert til kunder? På fabrikken? På kaia i Zeebrugge? På båt mot Norge? 🤔
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

ndrsone

marsetbor

Nå renner det jo inn VIN til flere. Satser på at det er min tur snart!

Kan dere som har fått tildelt VIN eller fått andre endringer oppdatere skjemaet, slik at vi holder oversikten? Det kan være interessant å følge med hvor lenge et er mellom tildeling av VIN og utlevering på biler fra Tyskland.
Tesla Model Y 2023

Krissulf

Sitat fra: marsetbor på tir 29. nov 2022, kl. 09:10
Nå renner det jo inn VIN til flere. Satser på at det er min tur snart!

Kan dere som har fått tildelt VIN eller fått andre endringer oppdatere skjemaet, slik at vi holder oversikten? Det kan være interessant å følge med hvor lenge et er mellom tildeling av VIN og utlevering på biler fra Tyskland.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1dvshxN-tNDtC2RvvSYrm2R1vG6DgugmcpPcBA6P7f1Y/edit?usp=drivesdk
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

marsetbor

Minner forresten om det Krissulf skrev noen sider tilbake: Husk å tilbakestill skjemaet etter at dere har endret visningen, slik at vi ser hele skjemaet sortert etter bestillingsdato.
Tesla Model Y 2023

Tassan15

TMY LR - 03/2023

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA