Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tir 20. sep 2022, kl. 10:29

« forrige - neste »

tritrancs

Tesla Model Y LR (rød/svart/19") bestilt 04/11, levert 06/12
Tesla Model Y LR (grå/svart/19") bestilt 14/9

HOFFERN342

Sitat fra: tritrancs på tir 29. nov 2022, kl. 13:28
Wow
Den svarte med svarte felger og hvitt interiør var fin

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odinpodin

fasan...jeg som ville ha svart, bestilte hvit og kjøpte blå ;)

mirrormatch

Sitat fra: Alli på tir 29. nov 2022, kl. 12:45
Vi har hentet i dag, LR produsert i Kina, 2022-mod. Den har sensorer, men vi fikk beskjed da vi hentet at software var fjernet.
Flere som har fått samme beskjed? Vi har ikke fått testet enda om det stemmer, men det virker jo rart når Tesla sentralt selv har uttalt at de ikke vil fjerne software på biler som har sensorer (på det nåværende tidspunkt i alle fall), og vi heller ikke har fått noen melding om å godkjenne at bilen er uten USS, som mange får.  ::)

Hva er VIN-nummeret ditt? Får også bil med N i tiende posisjon, altså en 2022 modell, men har ganske lavt VIN nummer. Mitt starter på 474. Lurer veldig på om jeg får fungerende sensorer ja... Ingen dealbreaker, men allikevel.

marsetbor

Sitat fra: peterka på tir 29. nov 2022, kl. 13:26
Sitat fra: Krissulf på tir 29. nov 2022, kl. 09:27
Sitat fra: marsetbor på tir 29. nov 2022, kl. 09:10
Nå renner det jo inn VIN til flere. Satser på at det er min tur snart!

Kan dere som har fått tildelt VIN eller fått andre endringer oppdatere skjemaet, slik at vi holder oversikten? Det kan være interessant å følge med hvor lenge et er mellom tildeling av VIN og utlevering på biler fra Tyskland.
Fortsatt manglevarer kvit/svart LR

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1dvshxN-tNDtC2RvvSYrm2R1vG6DgugmcpPcBA6P7f1Y/edit?usp=drivesdk

Ja, svart/hvit har tydeligvis vist seg å være vanskelig å få tak i.

Jeg kommer til å fyre avgårde en mail til Tesla i Bodø for å høre om når vi egentlig må høre noe for å få levering før nyttår. Hvor mange uker snakker vi egentlig? Ser at enkelte andre bilmerker reklamerer med biler på lager og levering før nyttår, f.eks. BYD Tang, så mulig man må begynne å se seg om etter alternativer snart.
Tesla Model Y 2023

Mebi

Sitat fra: Alli på tir 29. nov 2022, kl. 13:22
Sitat fra: Odinpodin på tir 29. nov 2022, kl. 13:17
Sitat fra: Alli på tir 29. nov 2022, kl. 12:45
Vi har hentet i dag, LR produsert i Kina, 2022-mod. Den har sensorer, men vi fikk beskjed da vi hentet at software var fjernet.
Flere som har fått samme beskjed? Vi har ikke fått testet enda om det stemmer, men det virker jo rart når Tesla sentralt selv har uttalt at de ikke vil fjerne software på biler som har sensorer (på det nåværende tidspunkt i alle fall), og vi heller ikke har fått noen melding om å godkjenne at bilen er uten USS, som mange får.  ::)

Du har fått utlevert en bil med sensorer men får ikke brukt dem?

I følge Tesla ja, men har ikke hatt anledning til å teste enda. Håper det er feil ;)

Sensorene på min bil virker fortsatt og jeg har nyeste programvareversjon.

ViktorS

Har selv fått skjult VIN, EDD 16-31 desember, utlevering Tromsø. Har sendt de en epost og spurt litt om bilen er på båt, og når ett evnt utleveringstidspunkt blir aktuellt å fastsette. Tenker at hvis man skal klare å levere før jul, så burde jo tidspunkt blir bestemt ganske så snart?

Hvor lang tid har det tatt fra man har fått tysk VIN til man har fått utleveringstidspunkt? Anyone?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

AUK

Da ble min edd flyttet fra 29nov -13 desember til 8-23 desember. Vin i kildekode allerede 12 november..

Mags89

Prøvde sende sms til nummeret fra Tesla jeg fikk info fra ved bestilling. Nevnte et tullete vin nr i kildekoden som har vært der både i okt, november og i dag. Fikk ikke svar, men vin forsvant i alle fall  8)

Fortsatt ingen edd

mirrormatch

Sitat fra: ViktorS på tir 29. nov 2022, kl. 14:55
Har selv fått skjult VIN, EDD 16-31 desember, utlevering Tromsø. Har sendt de en epost og spurt litt om bilen er på båt, og når ett evnt utleveringstidspunkt blir aktuellt å fastsette. Tenker at hvis man skal klare å levere før jul, så burde jo tidspunkt blir bestemt ganske så snart?

Hvor lang tid har det tatt fra man har fått tysk VIN til man har fått utleveringstidspunkt? Anyone?

Tror du får valg om utleveringstidspunkt når båten går fra Tyskland. Mitt kom når båten var gått fra Zeebrugge. Hvis båten (ja de kommer utelukkende på båt) skal nordover skal den mest sannsynlig innom Ålesund, Trondheim og Bodø før Tromsø.

nikolaih

Tesla Model Y LR sett på vei nordover E6 i går ettermiddag:-)

marsetbor

Interessant at de kjøres på bil nordover. Skulle tro at de fleste kom med båt, i hvert fall til Bodø eller Tromsø. Er dette sør for Bodø?
Tesla Model Y 2023

Saberhagen

Sitat fra: odark på tir 29. nov 2022, kl. 13:27
Sitat fra: Saberhagen på tir 29. nov 2022, kl. 13:20
Sitat fra: odark på tir 29. nov 2022, kl. 13:10
Sitat fra: Saberhagen på tir 29. nov 2022, kl. 13:07
Ringte Tesla Brumundal i forbindelse med den blå LR'en som ligger ute. Han spurte meg om jeg tenkte på den hvite performancen som var ute eller den blå LR. Lå ingen hvite Pute, men spurte han om den allikevel. Viste seg at det var biler på vei fra Tyskland som ikke hadde blitt matchet med noen, og jeg var en av de heldige som ble "hard-matchet" mot en hvit P. Han fikk byttet bestillingen min fra hvit LR til hvit P - og nå blir det en hvit P på meg mellom 12 - 27 des i Drammen!  :D
Har du Vin nummer som slutter på 051** ?

Usikker på hvordan jeg sjekker VIN.. Er det "Vis kildekode" og søke på ett eller annet?
Ja, vis kildekode, søk på XP7

Ingen treff på XP7 foreløpig iallefall.

ABN

Sitat fra: kpj på tir 29. nov 2022, kl. 13:13
Der kom det en liten utsettelse for meg, regnet egentlig med det. 28.11-13.12 ble endret til 8.12-23.12.
Samme her, latterlig hele greia. Skulle først få bil i mars etter best. I Feb.
Skulle også være høyt prioritert dersom noen trakk seg var beskjeden fra Tesla Porsgrunn i sommer 😂😂 Her er det prioriteringer av div. Salgskontor rundt om kan det virke som.

H/S/20" vin i kildekode XP7YGCELXPB046***

antoen

Har fått VIN från Tyskland nu. Vet att folk har spurt tidigare, men hur kan jag följa bilen från Tyskland till Norge?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA