Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

ViktorS

#120
Ser ut som Glovis Supreme er på tur til Europa med biler. Uvisst hvor den skal, og uvisst hvor mange biler. Men spekuleres i om det kan være opp mot 5000 biler. Håper at våre leveringsdatoer ble borte fordi de straks skal i gang med å drefse VIN-nummer etter oss.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Krissulf

LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Geir Tore Simonsen

Sitat fra: Krissulf på søndag 02. oktober 2022, klokken 16:51
Spennende. Hvor ser du at den skal til Europa?

Det vet vi ikke sikkert enda, det virker bare sannsynlig. I første omgang skal den til Singapore og kommer sikkert til å tanke der, så blir vel destinasjonen evt. oppdatert til Suez etterpå. Men dersom det begynner å tikke inn VIN i kildekode de nærmeste dagene så er det med all sannsynlighet fra GLOVIS SUPREME.

Krissulf

Aha skjønner :+1:
Ser på lista at de fleste begynner å få TBD på edd. Vi får håpe uka bringer mer info
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Krissulf

Med hensyn til oversikten over alle bestillinger med edd: "TBD", ser jeg ikke et logisk mønster. Oppleves som at de omstiller hele edd-systemet?
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

lifecycle

Sitat fra: Krissulf på mandag 03. oktober 2022, klokken 09:01
Med hensyn til oversikten over alle bestillinger med edd: "TBD", ser jeg ikke et logisk mønster. Oppleves som at de omstiller hele edd-systemet?
Tipper alle får TBD, og at de som ikke er satt til TBD i regnearket enda har bare ikke oppdatert sin linje...

Håper det betyr at alle får nye datoer snart og ingen får senere datoer enn de hadde fra før....

RubberDucky

Sitat fra: lifecycle på mandag 03. oktober 2022, klokken 09:28
Sitat fra: Krissulf på mandag 03. oktober 2022, klokken 09:01
Med hensyn til oversikten over alle bestillinger med edd: "TBD", ser jeg ikke et logisk mønster. Oppleves som at de omstiller hele edd-systemet?
Tipper alle får TBD, og at de som ikke er satt til TBD i regnearket enda har bare ikke oppdatert sin linje...

Håper det betyr at alle får nye datoer snart og ingen får senere datoer enn de hadde fra før....


Bestilte min Long Range i Sommer. Hadde lenge oppført levering i november/desember.
I det siste ble denne endret til Januar/Februar 2023.
Nå står det bare TBD.

Krysser fingrene for at dette er positivt, og at jeg kan forvente levering i år.
2019 Mobilex Impala rullator

geear

Bestilt i juni, hadde en god stund september, så hadde jeg lenge 8 nov til 22 jan eller noe sånt, før jeg fikk jan - mars 2023. I løpet av helga har estimatet forsvunnet helt.

mirrormatch

VIN i kildekoden!!!
LRWYGCEK8PC538XXX
Rød/Svart 19 m/hf
Bestilt 24.5.22
Tromsø

ndrsone

Sitat fra: mirrormatch på onsdag 05. oktober 2022, klokken 12:11
VIN i kildekoden!!!
LRWYGCEK8PC538XXX
Rød/Svart 19 m/hf
Bestilt 24.5.22
Tromsø

Gøy :) Hvordan ser man egentlig at man har fått VIN?

lifecycle

Sitat fra: mirrormatch på onsdag 05. oktober 2022, klokken 12:11
VIN i kildekoden!!!
LRWYGCEK8PC538XXX
Rød/Svart 19 m/hf
Bestilt 24.5.22
Tromsø

Har også fått VIN:
LRWYGCEK4PC540xxx

Blå/sort 20"
Men på siden min står det
"2023 Tesla model Y"
Håper ikke det betyr at de har tenkt til å vente til 2023 med å levere den :s

Mebi

Sitat fra: lifecycle på onsdag 05. oktober 2022, klokken 12:28
Sitat fra: mirrormatch på onsdag 05. oktober 2022, klokken 12:11
VIN i kildekoden!!!
LRWYGCEK8PC538XXX
Rød/Svart 19 m/hf
Bestilt 24.5.22
Tromsø

Har også fått VIN:
LRWYGCEK4PC540xxx

Blå/sort 20"
Men på siden min står det
"2023 Tesla model Y"
Håper ikke det betyr at de har tenkt til å vente til 2023 med å levere den :s

Hos meg står det "2022 Tesla Model Y", men jeg har ikke fått VIN enda. 2022 dukket opp i dag. Kanskje det har med endringene de har gjort fra og med oktober og min er bygget i september og din i oktober?


lifecycle

Sitat fra: Mebi på onsdag 05. oktober 2022, klokken 12:35

Hos meg står det "2022 Tesla Model Y", men jeg har ikke fått VIN enda. 2022 dukket opp i dag. Kanskje det har med endringene de har gjort fra og med oktober og min er bygget i september og din i oktober?

Interessant...
Trodde ikke det pleide å komme årstall der før man fikk VIN i kildekoden? Har du sjekket kildekoden?

Mebi

Sitat fra: lifecycle på onsdag 05. oktober 2022, klokken 12:45
Sitat fra: Mebi på onsdag 05. oktober 2022, klokken 12:35

Hos meg står det "2022 Tesla Model Y", men jeg har ikke fått VIN enda. 2022 dukket opp i dag. Kanskje det har med endringene de har gjort fra og med oktober og min er bygget i september og din i oktober?

Interessant...
Trodde ikke det pleide å komme årstall der før man fikk VIN i kildekoden? Har du sjekket kildekoden?

Ja, jeg sjekker den hele tiden nå.

Årstallet dukket først opp i API-kallet og så på kontoen min.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA