Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Får vi bilene våre før 1. januar 2023?

Startet av cstromme, tirsdag 26. juli 2022, klokken 10:23

« forrige - neste »

cstromme

MVA-fritaket er på vei ut, og mange av oss har bestilt bil for over 1 år siden. Får vi bilene våre før fritaket er borte? Hva tror dere?
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

Hrc

Håper det! Hadde vært gull å fått Plaiden før momsen innføres. Tesla har vært flinke til å prioritere leveranser i markeder der det er varslet avgiftsøkninger tidligere. Men Norge er et lite marked i det store bildet, så det spørs den gangen.

Kanskje noen med Twitter kan prøv seg på en tweet til Elon-guden?

Vroomvroom

Var hos Tesla i dag i regi av kjøp av brukt TMX.. Spurte like greit om hva leveringsplan for de nye X'ene er tilfelle lotto kupongen inntreffer

Men han kunne garantere at ingen i Norge ville få TMX 2022 modellen før 2023.  ::)

Han hadde tidligere i uka pratet med en i fra Tesla tyskland som visstnok hadde litt "info" og sa at Norge var en "prio" men samtidig ikke  ???    Hvordan det skal tolkes får så være tenker jeg.

np

Lurer på det samme. Tesla har jo en god grunn til å forsinke leveransene til rett over nytt år. Da må vi betale mer for bilene, som vil gjøre at flere kanskje vil kansellere ordrene og Tesla slipper å levere biler til gammel pris. Min kontrakt er på 1.040, prisen var vel opp 150K etter det før de fjernet prisene og basically sa «Det kommer vi tilbake til». På den andre siden kan det jo være at de sliter med å få volum i produksjonen av den nye modellen, eller at de fortsatt har forbedringer de jobber med...
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

cstromme

Er vel kanskje et håp om at når de først begynner å levere "noen" biler av S og X så kommer resten fortløpende?
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

dundun

Jeg bestilte en X LR da de ble lansert, og blir sjokkert om de kommer før nyttår.

Tipper den går rett på Finn når den en gang dukker opp, nå har jeg vent meg til iX.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

btsvennes

Fikk epost fra Tesla i dag: "Din Model X Plaid er klar til å bli designet". I designeren står det leveringsdato er desember 2022 - februar 2023. Har allerede bestilt en Model Y da jeg var nokså sikker på at X'en ikke kom til å bli levert i 2022. Nå ble det litt vanskeligere. Er jo en vesentlig forskjell i pris.
2023 Tesla Model Y Performance (til salgs)
2023 Tesla Model X Plaid
2015 Tesla Model S P85D(+) -> P85D(+) -> P90D(+) 677XX Solgt

Jarv!s

#8
Hvis man allerede har fått pris på bilen man designet, kan det da komme avgift osv på den? Jeg har prisen svart på hvitt med 6 seters konfig osv.
Legger ved bildet
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

hELgenen

Sitat fra: Jarv!s på onsdag 03. august 2022, klokken 12:14
Hvis man allerede har fått pris på bilen man designet, kan det da komme avgift osv på den? Jeg har prisen svart på hvitt med 6 seters konfig osv.
Legger ved bildet


Tesla dekker nok ikke MVA nei.

Den avgiften er jo mellom deg og staten og det er bare av praktiske årsaker den hentes inn av forhandler. Så alle som får registrert bil etter 31.12.2022 må en regne med betale MVA. Noe annet ville overraske stort. F.eks at regjeringen kommer med overgangsløsning for de som har signert avtale...men tviler

btsvennes

Ringte Tesla. De kunne ikke bekrefte om bilene ville bli levert i 2022, men det var prioritert. Tenker at kr 2500 er en liten sum å miste for en bil til 1,3 mill + eventuell mva. Det som er blitt sagt er at levering vil bli prioritert basert på reservasjonsdato for alle ordrer fullført før 30. september.
2023 Tesla Model Y Performance (til salgs)
2023 Tesla Model X Plaid
2015 Tesla Model S P85D(+) -> P85D(+) -> P90D(+) 677XX Solgt

vlunde

Sitat fra: btsvennes på onsdag 03. august 2022, klokken 11:34
Fikk epost fra Tesla i dag: "Din Model X Plaid er klar til å bli designet". I designeren står det leveringsdato er desember 2022 - februar 2023. Har allerede bestilt en Model Y da jeg var nokså sikker på at X'en ikke kom til å bli levert i 2022. Nå ble det litt vanskeligere. Er jo en vesentlig forskjell i pris.

Oj!! Når bestilte du? Min bestilling ble lagt inn 4. august 2021, så et år til i morgen... Håper jeg har vært tidlig nok ute, gav egentlig opp håpet før jul og kjøpte meg en av de siste P100D LR+ som ble solgt i Norge, men hvis Plaid kommer før nyttår så kan jeg bare ikke la være. Blir ALT for kostbar med mva, er å strekke det i overkant langt som det er selv om jeg slipper det, men det må jeg bare gjøre... Flere som har fått mail?

btsvennes

Bestilte (forhåndsreservasjon) 31.12.2021, så en stund etter deg. Vil tro du får epost ganske så snart da. Du skal da ha et lavere reservasjonsnummer enn jeg har, og skal da bli prioritert foran.
2023 Tesla Model Y Performance (til salgs)
2023 Tesla Model X Plaid
2015 Tesla Model S P85D(+) -> P85D(+) -> P90D(+) 677XX Solgt

Hrc

Bestilte Plaid 26/7-21. Ikke fått mail jeg heller.

kodax

#14
Alle kan bestille Plaid nå med estimert leveringsdato desember 2022 - februar 2023.
Grunnkonfigurasjonen koster 1.240.232,-
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA