Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når kommer Y LR fra Berlin?

Startet av Grenadier, lørdag 19. mars 2022, klokken 04:14

« forrige - neste »

Grenadier

Leser at de første overrekkelsene av ny Y skal skje 22. mars. Men har også lest at de starter med Performance?

Vi skal få levert Y Long Range i mai.

Vil det fortsatt være bil fra Kina, eller fra Berlin?

Panda4u

Sitat fra: Grenadier på lørdag 19. mars 2022, klokken 04:14
Leser at de første overrekkelsene av ny Y skal skje 22. mars. Men har også lest at de starter med Performance?

Vi skal få levert Y Long Range i mai.

Vil det fortsatt være bil fra Kina, eller fra Berlin?

Det vil fortsatt være Kina ja, om du har fått dato.
Jeg har satt meg på vent på Berlin utgaven og ikke fått noe dato. Bestilt i fjor en gang...

Grenadier

Jeg har ikke fått dato, men det sto estimert levering i mai da jeg reserverte bilen. Noen som vil tro noe om det da blir Berlin?

Forøvrig vil vel spec uansett være helt lik. Ikke nye batterier osv ennå. Så sånn sett vil vel en Kina-bil være et «tryggere» kjøp, en bil fra helt ny og ikke innkjørt fabrikk i Berlin. Men har av en eller annen grunn mest lyst på europeisk produsert bil.

LFC

Å vente på Berlin biler er vel egentlig ingen poeng.
Det er jo et år til LR kommer fra Tyskland, og Kinafabrikken produserer jo veldig bra biler.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

turfsurf

Sitat fra: LFC på lørdag 19. mars 2022, klokken 23:01
Å vente på Berlin biler er vel egentlig ingen poeng.
Det er jo et år til LR kommer fra Tyskland, og Kinafabrikken produserer jo veldig bra biler.
Vel, det er jo ett poeng om man ikke vil ha bil fra Kina.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

HKS

Sitat fra: turfsurf på søndag 20. mars 2022, klokken 10:37
Sitat fra: LFC på lørdag 19. mars 2022, klokken 23:01
Å vente på Berlin biler er vel egentlig ingen poeng.
Det er jo et år til LR kommer fra Tyskland, og Kinafabrikken produserer jo veldig bra biler.
Vel, det er jo ett poeng om man ikke vil ha bil fra Kina.
Da regner jeg også med at man passer på å ikke bruke dette forumet med en enhet som er produsert i Kina også...  ;)
Tesla Model 3 Long Range

turfsurf

Sitat fra: HKS på søndag 20. mars 2022, klokken 12:15
Sitat fra: turfsurf på søndag 20. mars 2022, klokken 10:37
Sitat fra: LFC på lørdag 19. mars 2022, klokken 23:01
Å vente på Berlin biler er vel egentlig ingen poeng.
Det er jo et år til LR kommer fra Tyskland, og Kinafabrikken produserer jo veldig bra biler.
Vel, det er jo ett poeng om man ikke vil ha bil fra Kina.
Da regner jeg også med at man passer på å ikke bruke dette forumet med en enhet som er produsert i Kina også...  ;)
Det er en egen tråd for den diskusjonen, la den være der. Jeg skrev bare at det er ett poeng å vente på Y LR fra Berlin hvis man ikke vil ha bil fra Kina, uansett årsak.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Thalgar

Ein grunn til å venta er at det skal koma nye lakkfargar frå Berlin  ;)
Model Y LR Quicksilver, 2023

Grenadier

Sitat fra: LFC på lørdag 19. mars 2022, klokken 23:01
Å vente på Berlin biler er vel egentlig ingen poeng.
Det er jo et år til LR kommer fra Tyskland, og Kinafabrikken produserer jo veldig bra biler.


Er det virkelig et helt år til LR kommer fra Berlin? Vet de starter med P, men de første eierne skal etter planen få sine biler 22. mars. Skal de bare lage P et helt år??

ruslebiff

#9
Spørs helt sikkert på antall de selger. Y LR og perf tilnærmet samme bilen så å legge om produksjonen til å lage LR går sikkert raskt.

Ampéreson

Jeg har en Kina LR, tatt ut September 2021, det er en meget god bil. Så godt skrudd sammen som en bil kan være. Venter nå på min LR Performance (bestillt 2019), den skal komme fra Berlin. Blir spennede å se forskjellen, men jeg tror ikke den er bedre skrudd sammen en den fra Kina.

Før har jeg hatt en 2014 P85+, den var på motsatt side kvalitetsmessig enn min nåværende bil. Tesla har kommet langt på disse årene, og Kine er pr. i dag deres beste biler, mener jeg.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Thalgar

Sitat fra: Grenadier på søndag 20. mars 2022, klokken 22:40
Sitat fra: LFC på lørdag 19. mars 2022, klokken 23:01
Å vente på Berlin biler er vel egentlig ingen poeng.
Det er jo et år til LR kommer fra Tyskland, og Kinafabrikken produserer jo veldig bra biler.


Er det virkelig et helt år til LR kommer fra Berlin? Vet de starter med P, men de første eierne skal etter planen få sine biler 22. mars. Skal de bare lage P et helt år??

Testproduksjonen av Y Long range har visstnok starta:

https://driveteslacanada.ca/model-y/giga-berlin-test-production-model-y-long-rang/



Model Y LR Quicksilver, 2023

Panda4u

Sitat fra: Thalgar på mandag 21. mars 2022, klokken 10:31
Sitat fra: Grenadier på søndag 20. mars 2022, klokken 22:40
Sitat fra: LFC på lørdag 19. mars 2022, klokken 23:01
Å vente på Berlin biler er vel egentlig ingen poeng.
Det er jo et år til LR kommer fra Tyskland, og Kinafabrikken produserer jo veldig bra biler.


Er det virkelig et helt år til LR kommer fra Berlin? Vet de starter med P, men de første eierne skal etter planen få sine biler 22. mars. Skal de bare lage P et helt år??

Testproduksjonen av Y Long range har visstnok starta:

https://driveteslacanada.ca/model-y/giga-berlin-test-production-model-y-long-rang/

Hva menes med uten radar?

Klykken

Tesla vision, altså bare kamerabasert cruise og autopilot.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Electric cars in Norway

Står bedre omtalt på Tesla home page....enn i den artikkelen lenket ovenfor.


....Support
Transitioning to Tesla Vision...

https://www.tesla.com/support/transitioning-tesla-vision

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA