Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når kommer Y LR fra Berlin?

Startet av Grenadier, lørdag 19. mars 2022, klokken 04:14

« forrige - neste »

HS

Jeg fikk beskjed om at neste leveranse vil være MIC. ::)
Tesla MYLR- 2022

SurSnasen

Sitat fra: Jokkhov på fredag 01. april 2022, klokken 10:23
Bestilte LR i går med estimert levering i Juli. Selger bekreftet at bilen kommer ifra Berlin, men vi får se. En bekreftelse fra en selger hos Tesla er ikke mye verdt.. Kommer dog uansett til å vente til den kommer derifra, så får håpe det blir før jul 😊

Var i prat med de selv i går. Neste leveranse av LR (2. kvartal) er Kina-biler. Tyskland skal visstnok bare produsere hvite og svarte Performance-biler de kommende par månedene. Deretter andre farger, men fremdeles bare Performance. Så kunne det kanskje bli produsert noe LR i august/september. Men som han ville være åpen om: de ansatte her i Norge får lite informasjon fra sentralt hold. Så vær forsiktig med å sette forventningene.

THE

Sitat fra: SurSnasen på fredag 01. april 2022, klokken 10:39
Sitat fra: Jokkhov på fredag 01. april 2022, klokken 10:23
Bestilte LR i går med estimert levering i Juli. Selger bekreftet at bilen kommer ifra Berlin, men vi får se. En bekreftelse fra en selger hos Tesla er ikke mye verdt.. Kommer dog uansett til å vente til den kommer derifra, så får håpe det blir før jul 😊

Var i prat med de selv i går. Neste leveranse av LR (2. kvartal) er Kina-biler. Tyskland skal visstnok bare produsere hvite og svarte Performance-biler de kommende par månedene. Deretter andre farger, men fremdeles bare Performance. Så kunne det kanskje bli produsert noe LR i august/september. Men som han ville være åpen om: de ansatte her i Norge får lite informasjon fra sentralt hold. Så vær forsiktig med å sette forventningene.

Mitt beste tips for å være sikker på å få tyskbygd LR er å vente med bestilling til de nye fargene fra Berlin-fabrikken er mulig å velge i konfiguratoren, og å velge bil med en av de Berlin-spesifikke fargene. Ser ikke bort fra at det blir utlevert en blanding av kinabiler og tyske biler i starten.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Jokkhov

Sitat fra: THE på fredag 01. april 2022, klokken 10:57
Sitat fra: SurSnasen på fredag 01. april 2022, klokken 10:39
Sitat fra: Jokkhov på fredag 01. april 2022, klokken 10:23
Bestilte LR i går med estimert levering i Juli. Selger bekreftet at bilen kommer ifra Berlin, men vi får se. En bekreftelse fra en selger hos Tesla er ikke mye verdt.. Kommer dog uansett til å vente til den kommer derifra, så får håpe det blir før jul 😊

Var i prat med de selv i går. Neste leveranse av LR (2. kvartal) er Kina-biler. Tyskland skal visstnok bare produsere hvite og svarte Performance-biler de kommende par månedene. Deretter andre farger, men fremdeles bare Performance. Så kunne det kanskje bli produsert noe LR i august/september. Men som han ville være åpen om: de ansatte her i Norge får lite informasjon fra sentralt hold. Så vær forsiktig med å sette forventningene.

Mitt beste tips for å være sikker på å få tyskbygd LR er å vente med bestilling til de nye fargene fra Berlin-fabrikken er mulig å velge i konfiguratoren, og å velge bil med en av de Berlin-spesifikke fargene. Ser ikke bort fra at det blir utlevert en blanding av kinabiler og tyske biler i starten.

3'ern fungerer utmerket foreløpig, så ingen hast. Alt før jul er en bonus 🥳
Nissan leaf tekna 2014 modell (solgt)
BMW i3 fully charged 94ah (solgt)
BMW i3 fully charged 120ah(solgt)
Tesla model 3 LR 2021 - selges
Tesla model Y LR - bestilt 31/3- 22

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

emurof

Sitat fra: kodax på fredag 01. april 2022, klokken 23:58Hvor mange år er det til alt er robotisert?
https://youtu.be/7-4yOx1CnXE

Tesla Bot er vel en del av dette, men hva har det med når Y LR kommer fra Berlin å gjøre?

kodax

Videoen er fra Berlin, så den er vel relevant ift. Berlin-temaet, men kanskje ikke nøyaktig ift. overskriften på tråden.
Videre er jeg fasinert av robot-faktoren, så derav kommentaren.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Grenadier

Okei, så da skjønner jeg at det blir Kina-bil på oss, når den (etter planen) kommer i mai.

Men hva med festekroker og bagasjeromstrekk bak? Blir dette levert på alle Y framover, eller kun fra Berlin?

HS

Vil MIC også komme med varme i vindusviskere også?
Tesla MYLR- 2022

ruslebiff

Sitat fra: HS på torsdag 07. april 2022, klokken 11:38
Vil MIC også komme med varme i vindusviskere også?

De nyeste MIC levert mars har dette allerede.

HS

Sitat fra: ruslebiff på torsdag 07. april 2022, klokken 12:21
Sitat fra: HS på torsdag 07. april 2022, klokken 11:38
Vil MIC også komme med varme i vindusviskere også?

De nyeste MIC levert mars har dette allerede.
Ok så med andre ord vil ikke MY LR MIG ha noe annet enn MY LR MIC?
Tesla MYLR- 2022

Thalgar

Sitat fra: HS på torsdag 07. april 2022, klokken 13:52
Sitat fra: ruslebiff på torsdag 07. april 2022, klokken 12:21
Sitat fra: HS på torsdag 07. april 2022, klokken 11:38
Vil MIC også komme med varme i vindusviskere også?

De nyeste MIC levert mars har dette allerede.
Ok så med andre ord vil ikke MY LR MIG ha noe annet enn MY LR MIC?

Ingen garanti for krokar og hattehylle frå Kina.
Model Y LR Quicksilver, 2023

fonberg

Noen andre som venter på LR som har blitt oppringt av Tesla i dag?
Det ble jeg, med beskjed om at hvis jeg insisterte på å vente på tyskbygd så ville prisen justeres opp til gjeldende priser (jeg bestilte i 2019). Jeg sa som sant var at jeg har avtale om utlevering i juni, og at jeg aldri har krevd tyskbygd, så det var fortsatt helt greit for meg om bilen jeg mottar er kinabygd. I følge damen på telefonen så kommer min bil først i juli. En litt merkelig telefon, alt i alt.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

KVRO

Fikk samme tlf fra Tesla idag og de sa at dersom jeg ikke tok ut bilen som mest sannsynlig kommer før sommeren, blir de nødt til å justere prisen opp. Men fikk da muligheten til å vente til jeg hadde fått bekreftet utleveringsdato for å finne ut om bilen fra Kina hadde hattehylle osv, før jeg takket nei til den.
TMYC Q2 22

HS

Sitat fra: fonberg på torsdag 07. april 2022, klokken 15:24
Noen andre som venter på LR som har blitt oppringt av Tesla i dag?
Det ble jeg, med beskjed om at hvis jeg insisterte på å vente på tyskbygd så ville prisen justeres opp til gjeldende priser (jeg bestilte i 2019). Jeg sa som sant var at jeg har avtale om utlevering i juni, og at jeg aldri har krevd tyskbygd, så det var fortsatt helt greit for meg om bilen jeg mottar er kinabygd. I følge damen på telefonen så kommer min bil først i juli. En litt merkelig telefon, alt i alt.
Fikk tlf jeg også... Jeg fikk beskjed om at det ville bli en prisøkning på 15000 kr om jeg ikke tok imot bilen ved neste leveranse juni/juli.


Tesla MYLR- 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA