Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbilsalget måned for måned

Startet av jkirkebo, tirsdag 04. september 2012, klokken 11:13

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Husker da jeg først hadde forhånsbestilt/reservert e-tron 55 i 2019. Mener det var rundt 600.000 eller litt lavere. Men de skjøv bare på leveransen til jeg bare måtte kjøpe en Tesla igjen.
Tesla Model Y                         2021-

Marzo

Noen som vet hvor mange Tesla Model S og Model X som ble solgt i 2024?

RJK

Ifølge Teslastats.no, lagd av han som står bak elbilstatistikk.no (link nederst på den siden), så leser jeg ut 46 TMS og 93 TMX.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Marzo

Sitat fra: RJK på mandag 06. januar 2025, klokken 10:50Ifølge Teslastats.no, lagd av han som står bak elbilstatistikk.no (link nederst på den siden), så leser jeg ut 46 TMS og 93 TMX.

Takk, det kan være noe misvisende ettersom den teller alle registreringer av nytt og brukt.
Feks er det registrert 3stk Model 3 hittil i år, men en er en 2022 modell.

For S og X er det gjerne enda større avvik.

RJK

Sitat fra: Marzo på mandag 06. januar 2025, klokken 12:48
Sitat fra: RJK på mandag 06. januar 2025, klokken 10:50Ifølge Teslastats.no, lagd av han som står bak elbilstatistikk.no (link nederst på den siden), så leser jeg ut 46 TMS og 93 TMX.

Takk, det kan være noe misvisende ettersom den teller alle registreringer av nytt og brukt.
Feks er det registrert 3stk Model 3 hittil i år, men en er en 2022 modell.

For S og X er det gjerne enda større avvik.
Skal være mulig å gjøre et triks for å se elbilstatistikk.no bakover i tid, men husker ikke hvordan nå. Da kan man se bare nybilregistreringer.

Ellers må det vel være noen med tilgang til offisielle statistikker, som kan hente ut dette. Er jo tilgjengelig, bare man har rettigheter inn der man kan gjøre slike filtreringer.

Er vel flere her inne med tilgang til slikt fra f.eks. OFV, så får bare håpe noen av de orker å vise tallene for deg/oss! 8)
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Ja, er jo mulig å velge "historic values", men det tar med paralell-import. For Model Y f.eks. utgjør det ikke så sinnsykt mye, men. Synes egentlig en bør regne med de bilene og for de fleste formål.

What-a-watt

SitatSynes egentlig en bør regne med de bilene og for de fleste formål.

Helt enig. Så lenge de ikke tidligere har vært registrert innlands eller utenlands, bør de være å anse som nye biler i Norge.

Electric cars in Norway

Sitat fra: What-a-watt på mandag 06. januar 2025, klokken 14:25
SitatSynes egentlig en bør regne med de bilene og for de fleste formål.

Helt enig. Så lenge de ikke tidligere har vært registrert innlands eller utenlands, bør de være å anse som nye biler i Norge.
Ja det er jeg helt enig i.

RJK

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 06. januar 2025, klokken 14:08Ja, er jo mulig å velge "historic values", men det tar med paralell-import. For Model Y f.eks. utgjør det ikke så sinnsykt mye, men. Synes egentlig en bør regne med de bilene og for de fleste formål.
Takk, auan man først blir blind på! ;)

Synd de parallell-import-tallene ikke ser ut til å følge samme filter, men viser totalt. Viser 124 TMS og 75 TMX i feltet, uansett om jeg ser i dag eller "Last day of 2024", og der er jo flere TMS enn det ble registrert i fjor, og bare såvidt færre enn det er registrert TMX i fjor.
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Hadde jeg hatt en bøtte med penger skulle jeg brukt en del på VW-aksjer.... underpriset aksje...

Daniel_0007

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 20. januar 2025, klokken 13:26Hadde jeg hatt en bøtte med penger skulle jeg brukt en del på VW-aksjer.... underpriset aksje...

Ville heller brukt penger på tesla aksjer selv med Elon så blir nok Model y facelift den mest solgte bilen i år og.
Model 3 2019 LR Rwd

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 20. januar 2025, klokken 15:48
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 20. januar 2025, klokken 13:26Hadde jeg hatt en bøtte med penger skulle jeg brukt en del på VW-aksjer.... underpriset aksje...

Ville heller brukt penger på tesla aksjer selv med Elon så blir nok Model y facelift den mest solgte bilen i år og.

Ja, eneste er at det er priset inn i aksjekursen til VW at det skal gå skikkelig i dass (Price / Earning under 4), mens Tesla har en P/E på 116, altså 29 ganger høyere! Så i teorien skal VW-aksjen ha betalt seg selv på 4 år, mens Tesla trenger en sinnsyk vekst, som de godt kan få. Tipper det er en ok lotteriaksje også, for ingen som vet hvordan Tesla utvikler seg, med både ladere, supercomputers, software, AI, selvkjøring, solceller, veggbatteri, ladere og biler.

SurSnasen

Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 20. januar 2025, klokken 15:48Ville heller brukt penger på tesla aksjer selv med Elon så blir nok Model y facelift den mest solgte bilen i år og.

Kan gjerne ha tro på det. Men husk at voldsom vekst i bilsalget til Tesla for lengst er priset inn i aksjen. De har laaangt igjen før de innfrir der, og det hjelper ikke med noen prosenter vekst i salg av en oppfreshet utgave av Model Y. Enten må Tesla nå 15-20 millioner solgte biler årlig, eller så må de lykkes med FSD, batterier og roboter.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA