Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbilsalget måned for måned

Startet av jkirkebo, tirsdag 04. september 2012, klokken 11:13

« forrige - neste »

Vaduz

Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 20. januar 2025, klokken 15:48
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 20. januar 2025, klokken 13:26Hadde jeg hatt en bøtte med penger skulle jeg brukt en del på VW-aksjer.... underpriset aksje...

Ville heller brukt penger på tesla aksjer selv med Elon så blir nok Model y facelift den mest solgte bilen i år og.

Tesla selger færre biler for hvert år siden 2023, CT er en flopp, de har totalt sett tjent mindre penger enn lønningen til Musk alene. De har ingen overlegne tekniske eller prismessige overtak lenger på de fleste andre elbiler, og merkevaren har falt i vanry grunnet diverse nazi hilsener og MAGA/doge assosiasjoner.
Vanskelig å se at et selskap i regress skal ha en P/E>100.

Men det er en del folk som fremdeles tror at musk har noen triks i ermet, mens de fleste som følger selskapet har innsett at Musk sluttet å jobbe med Tesla for ca 4-5 år siden, og at han fremdeles snakker om selvkjøring, FSD, robot taxier og en billig model 2 uten ratt for å pumpe aksjen, akkurat som i 2016.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Vaduz på torsdag 10. april 2025, klokken 20:35
Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 20. januar 2025, klokken 15:48
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 20. januar 2025, klokken 13:26Hadde jeg hatt en bøtte med penger skulle jeg brukt en del på VW-aksjer.... underpriset aksje...

Ville heller brukt penger på tesla aksjer selv med Elon så blir nok Model y facelift den mest solgte bilen i år og.

Tesla selger færre biler for hvert år siden 2023, CT er en flopp, de har totalt sett tjent mindre penger enn lønningen til Musk alene. De har ingen overlegne tekniske eller prismessige overtak lenger på de fleste andre elbiler, og merkevaren har falt i vanry grunnet diverse nazi hilsener og MAGA/doge assosiasjoner.
Vanskelig å se at et selskap i regress skal ha en P/E>100.

Men det er en del folk som fremdeles tror at musk har noen triks i ermet, mens de fleste som følger selskapet har innsett at Musk sluttet å jobbe med Tesla for ca 4-5 år siden, og at han fremdeles snakker om selvkjøring, FSD, robot taxier og en billig model 2 uten ratt for å pumpe aksjen, akkurat som i 2016.

Ja, jeg har fortsatt tro på VW, som jeg hadde ved årets start. De øker enormt innen elbil, som jeg forventet:
https://www.volkswagen-group.com/en/press-releases/volkswagen-group-doubles-all-electric-deliveries-in-europe-19162
Tesla Model Y                         2021-

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA