Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

foxy

mmm som økonom burde du vel får panikk når du ser prisen på tsla. Er diplom vs sivil hindringen kansje?  :P
I-miev 2011
Asker

Øyvind.h

#91
Sitat fra: Wenche på søndag 04. november 2012, klokken 22:12
"hvis du sikter til short posisjon, så er den dekket midlertidig.

Sannsynlig Obama valg seier og q3 tall som blir dårlige, men alle vet det,  er nok å få hodeløse kjøpere uten matte kunnskaper på banen."

Forbauset over å se hvor fort aksjen steg, da jeg begynte å handle ???
Hilsen Hodeløs Diplomøkonom med stort hjerte <3  :D
Tesla aksjen er volatil, så jeg ville ikke jublet og lagt bena på bordet etter noen få dager med oppgang. Eller kanskje du handlet i så store volum at du var kursdrivene :) Det er ikke lenge siden aksjen var langt oppe på 30-tallet. Aksjen er ikke billig sett med kritiske øyne, men det som blir spennende er hvorvidt Tesla klarer å høste av den enorme suksessen. Det er sjelden kost at et så ferskt selskap lager et produkt som vinner alle kåringer, hylles som årets oppfinnelse og beskrives som fremtiden i dag. Tesla mener produktet kan leveres med bransjeledende marginer, og om de leverer på dette går de en spennende fremtid i møte.

Når skrytet følges opp av et salg som stiger og stiger, og Tesla viser at de innoverer på mange områder får jeg en langsiktig tro på selskapet, selv om de har brukt mye penger på utvikling og etablering av produksjonsfasiliteter. Tesla blir ingen pengemaskin de nærmeste årene (heller omvendt), men jeg har tro på at de kommer til å klare å bygge seg opp og bli en stor aktør i fremtiden. Andre mener de driver med svindel og straks går konkurs, men det er ok å være uenige.

Fremont fabrikken har kapasitet til å produsere en halv million biler per år (en fabrikk Tesla for øvrig fikk kjøpt svært rimelig). Jeg sier bare en ting: få opp produksjonstempo og utviklingstempo. Det er ganske åpenbart at verden etterspør Teslas produkter i økende takt. Tesla har lykkes med en blått hav strategi fremfor disruptiv produktinnovasjon. 20.000 biler i 2013 er et lavt antall og dekker ikke etterspørselen. Så får vi håpe de evner å skalere videre opp uten for store utfordringer!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Øyvind.h

#92
Da var tallene for Q3 på plass. Regner med det kommer mer detaljert info om en times tid. Opp 1,87% i premarket. Leveringer i henhold til de justerte forventningene.

6:47 AM Tesla Motors (TSLA): Q3 EPS of -$0.92 misses by $0.02. Revenue of $50.1M (+127% Y/Y) beats by $2M.

6:52 AM More on Tesla Motors' (TSLA) Q3: Delivered 253 Model S and 68 Roadsters during the period. Notes progress on on powertrain for Mercedes Benz EV is on schedule. Maintains full-year revenue guidance of $400M-$440M with deliveries of Model S falling in a range of 2.5K-3K. Shares +1.9% premarket.

Og over 2900 nye reservasjoner i Q3. Var en del høyere enn forventet, og morsomt ettersom reservasjonene har tatt vesentlig mer av i starten av Q4 :)

http://files.shareholder.com/downloads/ABEA-4CW8X0/2155642082x0x611344/42cb80fa-6f64-4e48-93ff-2da29de21acc/Q3%202012%20Shareholder%20Letter%20Final.pdf
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jahnarne

Det mest interessante er: "That rate has doubled since last month and is now at over 200 cars per week or 10,000 cars per year,
which is at the critical threshold needed for Tesla to generate positive operating cash flow"

RunarBT

Gen III forventet å ha tilgang til supercharger nettverk.

RunarBT

#95
Pretrade, lover bra dette.

TSLA's NASDAQ Last Sale
30.22     1.3018    4.50%

toppi

Hvilke andre nyetablerte (eller veletablerte for den saks skyld) bilmerker har fått tusenvis av kunder til å betale inn mellom 30 000 NOK og 230 000 NOK flere år før bilen kommer? Dette er ganske unikt, og sier en del om troen på både Musk og produktet.

Etter repotasjen i Fanansavisen blir det noen travle uker hos TESLA på Alnabru.




Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

RunarBT

Fra teslamotors forumet:
-------------------------------------
Tesla will introduce few "other variants of Model S" next year.
Tesla will introduce few "other variants of Model S" next year. And Musk think that it would be "pretty exiting"...

Wow! What variants that would be?

Obviously not right hand drive we already know about, Musk talked about it separately.

At around 11:10
Tesla - Events Presentations
-----------------------------------------------

Hrm..:-) Kanskje me i Europa kan få velge mellom fleire Model S varianter innen den kjem her til lands!

JohanH

AWD er høyt på min ønskeliste till Nissen i år :)

jkirkebo

Sitat fra: JohanH på mandag 05. november 2012, klokken 17:05
AWD er høyt på min ønskeliste till Nissen i år :)

Kan vi få AWD, hengerfeste og 93kWh batteri (med 3400mAh cellene) så begynner det virkelig å ligne noe ;)

Lurer på hva akselerasjonen 0-100 ville blitt på en AWD Performance utgave ? Raskere enn Roadsteren? ;D
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RunarBT

Mister plass i front da, og så blir det dyrt. 800k kanskje?

jkirkebo

Sitat fra: Runarbt på mandag 05. november 2012, klokken 17:57
Mister plass i front da, og så blir det dyrt. 800k kanskje?

Hvorfor skulle man miste plassen ? Det er ikke snakk om ny bil men nye versjoner av Sen. Når Performance-utgaven ble lansert fikk alle som hadde reservert velge denne fritt, jeg vil tro det samme vil gjelde en AWD-utgave.

150-200k ekstra for AWD tror jeg ikke noe på, $10-15k er mer trolig. Dvs. 55-85kNOK. 93kWh batteri ? Maks $5k ekstra over 85kWh.

EDIT: Du mente kanskje mister bagasjeplass foran ? I så fall ingen krise. Det er et "hull" fra bagasjerommet foran og inn mot kupeen, det er nok her motoren vil stjele plass i så fall. Det blir nok fortsatt et bra bagasjerom foran.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

#102
Tok litt gevinst nå. Måtte rett og slett etter å ha lastet bra opp før helgen, og med bortimot 8% opp intradag tar jeg gevinst på det jeg ikke vil sitte long med. Tech-pakken er i hvert fall tjent inn :) Men blir sittende med en liten long post, så får vi se hva fremtiden bringer.

Lurer på om det er noen shortere som har en trist dag i dag.
Rettelse: det er mange shortere som lider i dag ;D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

leafster

Og jeg som tenkte på å kjøpe litt før helgen. Røyk på en reservasjonssmell istedet :-D

foxy

dette her går etter planen! fantastisk!!  ;D 8)
I-miev 2011
Asker

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA