Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lade en ikke-Tesla på en Tesla supercharger

Startet av jevel, onsdag 02. februar 2022, klokken 11:32

« forrige - neste »

Øivind

Noen som har fått til å lade en Kia EV6 hos Tesla?
Vår begynner å lade, så kommer det feilmelding...
2019 e-NV200
2022 Kia EV6
2020 Kia e-Niro (solgt)
2014 Leaf (solgt)
2015 e-NV200 (solgt)
10.335kWp solceller fra Otovo på taket
Ombygget batterielektrisk snøfreser

https://youtu.be/943zitdv_xM

oivindg

I Hokksund har laderne to kabler. Da er det vel V2? Fungerte utmerket på XC40.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

turfsurf

Sitat fra: oivindg på fredag 29. juli 2022, klokken 20:20
I Hokksund har laderne to kabler. Da er det vel V2? Fungerte utmerket på XC40.
Det er V2 ja.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

gte-bjørn

Jeg skulle lade min VW ID.3 på Gol igår ettermiddag og hadde siktet meg inn på Mer ved Burger King rett ved RV7. Det var det kø, men det var mange ledige plasser hos Tesla rett ved så da tenkte jeg å prøve. Måtte bruke "feil" stolpe ifht. der jeg var parkert. Men det ville seg ikke. Etter litt plunder med registrering i appen så sa den at prosessen startet. Men ingenting skjedde og lyset ved ladeporten gikk fra hvitt til avslått. Jeg vurderte å prøve en gang ting men nå insisterte appen fortsatt på at det ladepunktet var opptatt.  ::)

Fant ledig lader hos Eviny ved Rema 1km utenfor sentrum.

Øyvis Prøyvis

Jeg har brukt Tesla ladere ved 6 anledninger i juli på vår e-tron 55 og det går knirkefritt. Ladingen starter på under 10 sek etter at jeg har valgt ladestolpe i appen...har ikke hatt noe problem i det hele tatt.
2022 e-tron 55
2020 e-tron 50 - solgt

Øyvis Prøyvis

2022 e-tron 55
2020 e-tron 50 - solgt

gte-bjørn

Appen sa jeg skulle plugge inn først og så velge ladepunkt, men jeg ser noen har sagt det skal være motsatt? Nå var uansett Eviny billigere gjennom en avtale via VW, så Tesla blir kun nødløsning bl.a. fordi eg har ladeluke på "feil" side. Av de ti ladestasjoner jeg har brukt til nå i ferien har faktisk ni vært Eviny (én Mer) og sannsynligvis blir neste det også.

Svk

En stund siden siste innlegg her...

Hvilke erfaringer har folk opparbeidet seg?

Hvilke biler virker det på?
Hvilke har problemer?Hvorfor? er ikke CSS en standard?

Lade hastighet?

gte-bjørn

Kan jo nevne at jeg en ukes til etter å ha mislyktes på Gol så en ID.3 (leiebil) lade hos Tesla på Hovden, selv om det fantes ledige Eviny rett ved siden av. Så det er tydeligvis mulig på et eller annet vis....

Svk

Prøvde for første gang idag.kabel nådde ikke frem

automat

Sitat fra: Svk på lørdag 11. februar 2023, klokken 21:35
Prøvde for første gang idag.kabel nådde ikke frem

Hva slags bil var dette? (Plassering ladeluke)
Var det på "rygge inn" eller "drive thru" lader?
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Svk

Hei! var en ATTO 3. var rygge inn lader.  kjørte med snuten inn. ladeluke høyre forskjerm

turfsurf

Sitat fra: Svk på mandag 13. februar 2023, klokken 11:11
Hei! var en ATTO 3. var rygge inn lader.  kjørte med snuten inn. ladeluke høyre forskjerm
Merkelig, høyre forskjerm burde jo passe bra. Gitt den ikke er trukket for langt tilbake mot passasjerdøren da.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Svk

er nærmere døra enn frontlykta. lader var også plassert på en forhøyning.
hadde nok gått om  ting var plassert annerledes :-)

automat

Hva har BYD tenkt på når de har plassert ladeluka der? Jeg ser ingen fordeler som fremhever plasseringen foran høyre fordør.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA