Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Har bestilt meg en Ariya - har du?

Startet av Løytnanten, onsdag 22. desember 2021, klokken 20:47

« forrige - neste »

arthur

Selvfølgelig, men etter hva jeg forstår, og påpekte, så går jo verden til helvete, ikke minst her i landet i følge mange aktive medlemmer her. Kanskje "ting" ikke er så helt gale, tross alt?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

vinnes

Prisene er nå økt. Ser ut som de øker flatt med 25.000 på alle modeller.

Nasseliten

Jeg bestilte Advance med minste motor og betalte 409000. Var mulig jeg skulle få bilen i juli/august. Nå sier Birger 15/1 så da blir det kanskje vektavgift om de ikke rekker reg før 31/12.

De sa 2wd Advance skulle kommer først, men så ble det 87 Evolve som kommer først.

Jeg bestilte ikke 87 Evolve for den kostet 90000 mer. 63 Evolve fantes ikke som alternativ da. Nå i dag ville jeg kjøpt 63 Evolve til 40 mer.

Nå koster minstemann 454 000 ser jeg så alt i alt fornøyd da, men surt med 18000 i vektavgift

T-Max

Gled deg til ny bil da. Vektavgiften er lik for alle (og like surt). Og du kommer deg godt ut av det synes jeg. Ingen 63kW Advance er billigere enn kr 500000 på finn, og de ligger gjerne litt over det også.

Nasseliten

#64
Joda, jeg gleder meg som et lite barn. Jeg tenker på bilen hver dag hvert sekund. Alle får vektavgift og mange moms også, men det er jo 18000 jeg ikke hadde regnet med. Fy til den smålige regjeringen.

Jeg byttet inn min MG og fikk veldig godt betalt for den så jeg har vært utrolig heldig synes jeg. Om jeg skal oppgradere til Evolve får jeg betalt gammel pris og må betale ny. Da ble det  65000 i mellom og det er jo litt det da.

På det verste var bilen ventet inn i mai 23, men heldigvis justert til 15 januar nå. Savner oppdatering fra forhandler bare. Vet at mange bestilte i 21 og ingen har fått bil ennå heller. Jeg bestilte i april. Nissan skulle prioritere Norge og de har egne skip også. Lurer på hvor mange biler den båten kan frakte. Jeg får Google litt. Den kan ta 3500 biler leste jeg. Om halvparten går til steinrøysa her så er det kanskje håp.

Ellers dukket det opp at 63 Advance koster 578 000 sek i Sverige så man skal ikke klage

Svk

Hvor lenge måtte dete venter på 63 Evolve

vinnes

#66
Sitat fra: Svk på onsdag 22. mars 2023, klokken 18:04Hvor lenge måtte dete venter på 63 Evolve

Nå har min Evolve 63 meldt sin ankomst til England, og venter på transport til Norge. Da skal den vel være klar på veien her i løpet av 3-4 uker. Bestilte i slutten av august 22.

vinnes

Da var bilen hentet! Mye å sette seg inn i når man kommer fra en 9 år gammel Toyota!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA