Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Frustrert over Nissan du også?

Startet av El-inor, fredag 17. mars 2023, klokken 13:26

« forrige - neste »

El-inor

Få dager etter at du har fått din nye Ariya vil du motta en spørreundersøkelse fra Nissan. Mange av dere har sikkert som meg vært svært misfornøyde med det totale fraværet av informasjon fra Nissan i det drøye året vi har ventet på ny bil.

Hvis du gir uttrykk for dette i undersøkelsen, så vil det gå utover forhandleren økonomisk ved at livsviktig bonus uteblir. Forhandleren er imidlertid helt uskyldig i den mangelen på informasjon som vi alle har opplevd. Det er produsent/importør selv som er de skyldige her.

Jeg vil derfor oppfordre alle til ikke å delta i kundeundersøkelsen, men heller gi dem et svar noe i likhet med det jeg har sendt dem og som du kan lese her:

Til: Nissansurveys@feedbackde-inmoment.com

Emne: SV: Nissan Kundefeedback: Vær vennlig å gi oss din tilbakemelding omkring salgsopplevelsen hos Nissan

Jeg ønsker ikke å gi noen tilbakemelding på denne undersøkelsen da den kun fokuserer på forhold rundt forhandleren. Mine mange frustrasjoner i forbindelse med denne handelen går på forhold som er produsent/importør sitt ansvar. Det dreier seg om fravær av informasjon, mangelfull informasjon og feilaktig informasjon.

Her er ett eksempel som jeg har publisert på et Ariya-forum jeg frekventerer:

Til min store overraskelse fikk jeg i dag en mail fra Nissan Europe. Den lyder som følger:

"Gjør deg klar til å kjenne på spenningen i den helt nye elektriske crossoveren. Din Nissan ARIYA med bestillingsnummer NNE0630872 er nå i England og venter på forsendelse til Norge.
Vi kontakter deg når bilen ankommer din forhandler. Vi ser frem til å se deg bak rattet i nye Nissan ARIYA!"
Leveringsstatus:
ARIYA er ankommet Europa!"

"Problemet" er bare at jeg hentet bilen for fem dager siden hos forhandler.

Etter forgjeves å ha ventet på livstegn fra importør/forhandler/selger i 15 måneder fra jeg bestilte bilen 21. desember 2021, får jeg altså nå denne meldingen. Er det virkelig mulig å være så på bleiestadiet når det gjelder kommunikasjon?
Hilsen -
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

hELgenen

For noe vås!!!

Forhandler er ansvarlig for informasjon til kunde. Om forhandler ikke klarer å skaffe informasjon så gjør ikke forhandler jobben sin. De kunne kontaktet importør som så kunne sendt folk ned til Japan.


El-inor

Sitat fra: hELgenen på fredag 17. mars 2023, klokken 13:29
For noe vås!!!

Forhandler er ansvarlig for informasjon til kunde. Om forhandler ikke klarer å skaffe informasjon så gjør ikke forhandler jobben sin. De kunne kontaktet importør som så kunne sendt folk ned til Japan.

Her er du skikkelig på villspor, hELgenen. Ta en prat med en Nissan-forhandler! De får livsviktig bonus fra importør basert på score i kundeundersøkelser. Forhandlerne fortviler like mye som oss kunder over mangel på informasjon og feilaktig informasjon. Som det dokumenteres på en annen tråd her på forumet sliter Nissan med store produksjonsproblemer som de ikke har vært åpne om og som har ført til at nødvendig og pålitelig informasjon har uteblitt.

Det har så absolutt ikke bare vært å få "sendt folk ned til Japan".

Det du kaller "vås" har gitt og gir alvorlige økonomiske konsekvenser for Nissan-forhandlerne landet rundt.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

hELgenen

Sitat fra: El-inor på fredag 17. mars 2023, klokken 14:09
Sitat fra: hELgenen på fredag 17. mars 2023, klokken 13:29
For noe vås!!!

Forhandler er ansvarlig for informasjon til kunde. Om forhandler ikke klarer å skaffe informasjon så gjør ikke forhandler jobben sin. De kunne kontaktet importør som så kunne sendt folk ned til Japan.

Her er du skikkelig på villspor, hELgenen. Ta en prat med en Nissan-forhandler! De får livsviktig bonus fra importør basert på score i kundeundersøkelser. Forhandlerne fortviler like mye som oss kunder over mangel på informasjon og feilaktig informasjon. Som det dokumenteres på en annen tråd her på forumet sliter Nissan med store produksjonsproblemer som de ikke har vært åpne om og som har ført til at nødvendig og pålitelig informasjon har uteblitt.

Det har så absolutt ikke bare vært å få "sendt folk ned til Japan".

Det du kaller "vås" har gitt og gir alvorlige økonomiske konsekvenser for Nissan-forhandlerne landet rundt.

Selvfølgelig er dette vås. Jeg har IKKE lest at forhandlere har tatt på seg gule vester og stengt importørens hovedkvarter. Jeg har ikke lest om en eneste forhandler eller importør som har reist til japan og slått i bordet!

Det å ta en telefon til importør og så få svaret : "Nei, det vet vi ikke!" - det er IKKE godt nok!

Det er egentlig totalt uakseptabelt at man ikke gjør noe aktivt - man skal IKKE sitte med lua i hånda på den måten som forhandlere og selgere har gjort. Man må være pro-aktiv og faktisk presse importør så mye at denne rett og slett ikke har noe annet valg enn å sende en person ned til Japan om det er det som skal til.

Denne nisselue mentaliteten er ikke holdbart. Jeg VET at ledelsen hos VW importøren f.eks har hatt møter med fabrikkene når de opplevde leveringsproblemer. Har Nissan gjort det samme?

Nei - det er SVAK ledelse som er problemet her. Elendig, unnfallene,svak ledelse BÅDE hos imortør og hos forhandlere. Det er bare å dr...te i bonusene og faktisk ta et oppgjør med importøren. Det er det forhandlere skulle gjøre er å IKKE sitte stille i båten!

El-inor

Så du tror ikke at det meste har blitt forsøkt, hELgenen?  :)
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

hELgenen

Sitat fra: El-inor på fredag 17. mars 2023, klokken 18:04
Så du tror ikke at det meste har blitt forsøkt, hELgenen?  :)

Nei,jeg vet jo at de ikke har forsøkt alt.
De har vært for passive

El-inor

Sitat fra: hELgenen på fredag 17. mars 2023, klokken 19:23
Sitat fra: El-inor på fredag 17. mars 2023, klokken 18:04
Så du tror ikke at det meste har blitt forsøkt, hELgenen?  :)

Nei,jeg vet jo at de ikke har forsøkt alt.
De har vært for passive

Ja vel, så du vet hva som har rørt seg i Nissan-organisasjonen, hELgenen - skjønner  8)
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

hELgenen

Sitat fra: El-inor på fredag 17. mars 2023, klokken 19:49
Sitat fra: hELgenen på fredag 17. mars 2023, klokken 19:23
Sitat fra: El-inor på fredag 17. mars 2023, klokken 18:04
Så du tror ikke at det meste har blitt forsøkt, hELgenen?  :)

Nei,jeg vet jo at de ikke har forsøkt alt.
De har vært for passive

Ja vel, så du vet hva som har rørt seg i Nissan-organisasjonen, hELgenen - skjønner  8)

Jeg har hatt kontakt med selger.
De har slik jeg vurderer det vært passive.
Importøren burde fått så ørene flagrer..og de som burde utføre dette  er forhandlerene. Men de har ikke gjort det,men passivt forholdt seg til importør.. Om sjefen din ikke gjør jobben sin så kortslutter du sjefen og går rett til direktøren eller styret. Hører ikke de så sier du opp avtalen

El-inor

Sitat fra: hELgenen på fredag 17. mars 2023, klokken 20:13
Sitat fra: El-inor på fredag 17. mars 2023, klokken 19:49
Sitat fra: hELgenen på fredag 17. mars 2023, klokken 19:23
Sitat fra: El-inor på fredag 17. mars 2023, klokken 18:04
Så du tror ikke at det meste har blitt forsøkt, hELgenen?  :)

Nei,jeg vet jo at de ikke har forsøkt alt.
De har vært for passive

Ja vel, så du vet hva som har rørt seg i Nissan-organisasjonen, hELgenen - skjønner  8)

Jeg har hatt kontakt med selger.
De har slik jeg vurderer det vært passive.
Importøren burde fått så ørene flagrer..og de som burde utføre dette  er forhandlerene. Men de har ikke gjort det,men passivt forholdt seg til importør.. Om sjefen din ikke gjør jobben sin så kortslutter du sjefen og går rett til direktøren eller styret. Hører ikke de så sier du opp avtalen

Skjønner, hELgenen! Mange er nok alt for opptatt av firmaets eksistens, arbeidsplasser og slike bagateller.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

El-inor

Svar på kundeundersøkelse

Da kom purringen på besvarelse av kundeundersøkelsen. Her er mitt svar:

"Jeg ønsker ikke å gi noen tilbakemelding på denne undersøkelsen da den kun fokuserer på forhold rundt forhandleren. Mine mange frustrasjoner i forbindelse med denne handelen går på forhold som er produsent/importør sitt ansvar. Det dreier seg om fravær av informasjon, mangelfull informasjon og feilaktig informasjon.

Det er forretningsmessig svært betenkelig og umoralsk at forhandlerne som resultat av undersøkelser som dette får lide økonomisk for en kommunikasjons-misære som er skapt av produsent/importør."

Kommentaren ble sendt med kopi til Nissans kommunikasjonsdirektør mmaneasbakkum@nissan-europe.com
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA