Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Har bestilt meg en Ariya - har du?

Startet av Løytnanten, onsdag 22. desember 2021, klokken 20:47

« forrige - neste »

arthur

Agrol = 8% rabatt på største batteripakke! Jo mer jeg ser, og leser, om denne bilen jo mer interessant synes jeg den er. Litt lite bagasjerom, men barna er for lengst ute av redet.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

El-inor

Da har jeg mottatt informasjon fra min forhandler om at de første skipslastene med Ariya Evolve 87 kwh e-4ORCE - altså 4x4, er ventet til landet i desember måned. Opprinnelig leveringsmåned var september, så heller ikke Nissan klarer altså den opprinnelig lovede leveringsterminen, men slik er jo bilverdenen i dag.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

abbflex

Har bestilt en Nissan Ariya Advance 63KWh ,  som er forventet å være i Norge i starten av september.  Er tydligvis ombord en båt på vei til europa nå. da den har hatt status "ombord" hos forhandler ganske lenge.
Har sett på andre bilmerke-fora at noen vet hvilken båt som brukes til å frakte biler, så man kan følge den for å se om den er i rute.   Er det noen her som har track på hvilken båt Nissan bruker som er estimert å være i europa i starten av september ? 
VW ID.4 GTX - Bestilt
Nissan Ariya Advance - Bestilt.

arthur

Bestiller man en Evolve 87 kwH i dag så kan man forvente levering mars/april i følge BNH i dag!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

El-inor

Sitat fra: abbflex på tirsdag 09. august 2022, klokken 13:02
Har bestilt en Nissan Ariya Advance 63KWh ,  som er forventet å være i Norge i starten av september.  Er tydligvis ombord en båt på vei til europa nå. da den har hatt status "ombord" hos forhandler ganske lenge.
Har sett på andre bilmerke-fora at noen vet hvilken båt som brukes til å frakte biler, så man kan følge den for å se om den er i rute.   Er det noen her som har track på hvilken båt Nissan bruker som er estimert å være i europa i starten av september ?

I gamle dager ble bilene på båtene fra Nissan som regel lastet om på mindre feeder-båter i Amsterdam. Vet ikke om det er slik fortsatt.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

eiskre

Har noen sett at Ariya Evolve plutselig kommer med 22Kw som opsjon og 7,4Kw som standard?

All kommunikasjon tidligere har sagt 22Kw, nå må jeg sjekke med forhandler om de har endret uten å kommunisere til oss som har bestilt. Kanskje Advanced med tech pakke blir et bedre valg fremover, når de tar bort en av fordelene med Evolve.

arthur

Bestiller du bilem med det store batteriet så erdet vel 22 kw innebygd lader i både advance og evolve?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

vinnes

22kw var tidligere inkludert på Evolve, men dette ble endret en gang i vår mener jeg. Det var kanskje samtidig som de la til Evolve/63kwt kombinasjonen, som ikke eksisterte på de første prislistene. Tror dette også gjelder lyst interiør som man tidligere kunne velge uten tillegg i pris. Nå koster begge deler 10.000.

Har man skrevet kontrakt før endringene får man selvsagt dette med uten ekstra kostnad.

arthur

I tilbudet jeg fikk på Evolve (gyldig til 10.august) med det store batteriet så fremkommer det av vedlegget at det skal være en bil med ombordlader på 22 kw.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

vinnes

Ok. Da ble dette kanskje tatt ut litt senere enn jeg trodde.

Vi signerte nylig kontrakt, og da var ikke 22kw lenger inkludert i Evolve.

Gleder oss til vår første elbil. Allerede begynt å lese manualen, selv om det er vinter og vår før bilen kommer! ;)

arthur

Prisoppgang til uken og bestilling i dag blir ikke levering før mai/juni. Hvem sa at vi har dårlig råd her i landet? :+1:
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Electric cars in Norway

Sitat fra: arthur på torsdag 29. september 2022, klokken 15:45
Prisoppgang til uken og bestilling i dag blir ikke levering før mai/juni. Hvem sa at vi har dårlig råd her i landet? :+1:

Skjer med flere bilmerker fremover. Og for de over 500  vil de prise inn moms

Dieselgubben

Nei, har ikke bestilt. Kommer heller ikke til å bestille. Jeg trenger et greit bagasjerom, 4wd og takboks på takstativ som ikke festes inn i dørene.


arthur

Litt underlig at prisene settes opp og ventetiden på ny bil øker samtidig med at verden går til helvete?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

El-inor

Sitat fra: arthur på fredag 30. september 2022, klokken 08:03
Litt underlig at prisene settes opp og ventetiden på ny bil øker samtidig med at verden går til helvete?

Hadde det ikke vært mer underlig om prisene ikke ble satt opp når alle andre produsenter priser opp, antallet villige kjøpere overstiger produksjonskapasiteten og råvareprisene går til himmels?
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA