Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor mange vindturbiner trengs det for å forsyne en helelektrisk norsk bilpark?

Startet av automat, onsdag 27. oktober 2021, klokken 20:56

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Problemet med statistikken din over orkaner i (kun) USA er at den ikke skiller på hvilken styrke orkanen har. Den måles i ulike "categories". Her er enda en forskningsrapport som viser at styrken innenfor hurricanes har økt.

https://www.nytimes.com/2020/05/18/climate/climate-changes-hurricane-intensity.html
Tesla Model Y                         2021-

JRF

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 07. januar 2022, klokken 00:05
Problemet med statistikken din over orkaner i (kun) USA er at den ikke skiller på hvilken styrke orkanen har. Den måles i ulike "categories". Her er enda en forskningsrapport som viser at styrken innenfor hurricanes har økt.
Statistikken jeg har vist fra NOAA viser rundt 20 orkaner i hver 10 års periode. Som jeg har forklart deg før så er dette allerede veldig små tall å trekke noe fornuftig statistikk ut av. Og skal man videre dele det opp i underkategorier av orkaner så blir tallene så små at man ikke kan trekke noe som helst signifikant statistikk ut av det.

Det blir som å spørre 3 forskjellige personer i Oslo om deres politiske standpunkter hvert 10 år, også ut fra det konkludere med hvordan Oslo's befolking sine politiske standpunkter som helhet har utviklet seg gjennom årene. Man må ha et mye større tallgrunnlag for å kunne trekke noen slike konklusjoner.

Og som jeg også har forklart deg tidligere så er orkaner som treffer land i USA valgt fordi dette er dataene som har best sikkerhet gjennom historien fordi de har høyest sannsynelighet for å bli registrert. Orkaner langt uti havet, eller som treffer andre land har tilbake i historien veldig stor sannsynelighet for å ikke ha blitt registrert fordi det ikke var noe hverken instrumentering for å logge dette, eller instutisjoner og systemer for å loggføre det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA