Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester av BMW i4

Startet av pberg, onsdag 13. oktober 2021, klokken 09:25

« forrige - neste »

alda

-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

pberg

Ser det renner inn med tester på youtube nå..
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Spaghetti_Tornado

Betryggende resultater det her. Jeg har aldri hatt BMW så jeg følte bestillinga var litt gambling

PionerThink

#4
Den dagen ungene flytter ut står denne høyt på min ønskeliste :)
En grundig gjennomgang også her:
https://www.bmwblog.com/2021/10/12/2022-bmw-i4-m50-test-drive/
Fint test av TV2 også:
https://www.tv2.no/a/14257849/
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Syklist

Blir interessant å se testresultater av basismodellen med 17-toms felger. Det kan bli interessant både med tanke på støy og komfort.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

Chimp

https://youtu.be/Hl1O7vik5Sk

Autogefuhl gir in my opinion de beste testene av biler. Informative, men også kritiske. I dette tilfellet ikke helt fornøyd med styringen etter boost, og litt kritisk til plassutnyttelsen, konsekvens av at det ikke er en dedikert elbilplattform.

HelectriC

CarManiac er den Youtuber jeg stoler mest på vedr elbiler. Han er grundig og har fokus på selve elbilen men også kjørekomfort/følelse og er ikke en fossilbilførere som prøver å få elbilar å ligne på elbiler. Man må dog kunne tysk om det skal gi mening ;)
Han virker meget imponert av M50, men klager noe på baksete (det kan jeg fint leve med, sitter aldri der bak uansett jeg og barna er ikke så store at de har noe å klage på tenker jeg).
ioniq 5

PionerThink

Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Rep

Tesla S85 2013
kjøpt desember 2016
Nissan Leaf 2014 Acenta
kjøpt brukt juni 2015 km 17000 solgt 2019 86oookm
Bmwi3 120kw kjøpt ny april 2019
Bestilt BMW M50 i4 24/6


Jalla


Trond.m

#12
Litt OT i forhold til test av i4, men nå skriver også BMW i instruksjonsboken at man helst bør holde batteriet mellom 10 og 80 %.

Charging instructions

For several consecutive DC charging processes, e.g. during a longer trip, the charging capacity is reduced, if necessary, temporarily, to protect the high-voltage battery.
With increased service life of the high-voltage battery, the charging capacity is also reduced.

To optimize the life of the high-voltage battery, observe the following:
▷ Preferably charge at AC charging stations for daily use.
▷ Keep the charge state between 10 % and 80 % where possible, for example by setting a charging target of 80 %. Charging target, see Charging process»

Chimp


Jalla

TU har vært på prøvetur med i4 M50. Denne elbilen er en skikkelig kjøremaskin.

https://www.tu.no/artikler/denne-elbilen-er-en-skikkelig-kjoremaskin/515872

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA