Tesla Model 3 levering kvartal 4 2021

Startet av Stig-Arne, tirsdag 05. oktober 2021, klokken 13:11

« forrige - neste »

d_instebo

Jaja. Jeg har nå ringt Tesla nærmest daglig (sorry Tesla) fordi de sender meg SMS og epost midt på natten om at jeg må "fullføre betalingsmåtedetaljer". Siden det i min husholdning er jeg som er mest tilgjengelig på dagtid, men samboer som tjener best, så valgte vi å la bestillingen stå i mitt navn mens vi søkte finansiering i hennes navn. Det var tydeligvis ikke OK. Så etter litt om og men har vi nå endret registreringen til min samboer og vips, så var alt på stell.

Jeg påpekte at det er kun jeg som har anledning til å hente bilen, så dette blir spennende. Noen som vet hva som faktisk skjer knyttet til ID-kontroll på avleveringen? Vurderer å ta med hennes pass, men ulempen er at hun befinner seg 10 000 meter over bakken på avleveringstidspunktet.

perterje

Får jeg spørre hvor dere ser estimert leveringsdato? Jeg fikk VIN i kildekoden i går, men har ingen annen ny informasjon siden bestilling 19.10. Den eneste estimerte leveringsdatoen jeg vet om er den som sto på bestillingssiden (desember), og den står der nå også om man begynner prosessen. Men inne på kontoen står det ingenting om estimert leveringsdato.

Pew

En kamerat av meg fikk sin Model Y for et par måneder siden. Han fikk bare beskjed om at bilen kunne hentes et par dager før. Ingen meldinger eller endring i appen før dette.

d_instebo

Sitat fra: perterje på onsdag 10. november 2021, klokken 11:01
Får jeg spørre hvor dere ser estimert leveringsdato? Jeg fikk VIN i kildekoden i går, men har ingen annen ny informasjon siden bestilling 19.10. Den eneste estimerte leveringsdatoen jeg vet om er den som sto på bestillingssiden (desember), og den står der nå også om man begynner prosessen. Men inne på kontoen står det ingenting om estimert leveringsdato.

Jeg fikk SMS med beskjed om å logge meg inn på tesla-siden og velge utleveringstidspunkt. Så nå står det dato og tidspunkt på teslakontoen. Bestilte 26. Oktober, men jeg gikk for rød, så de hadde sikkert en bil tilgjengelig litt før alle dere andre hvitinger.

fronfoto

Fick vin för 3 veckor sedan
Beställde 30-juni
Tm3LR svart med sportfälgar och vinterdekk
Chattat och fick till svar kommer i slutet av November
Tycker servicen till kunder som köper en bil för en halv miljon är den bästa

CLangeland

Bestilte 15. Juli. Grå TM3LR, hengerfeste

Nada, ingenting, null info.

I tillegg gikk "innbyttetilbudet" mitt ut (Jeg skulle bytte inn en TM3LR), så jeg må få solgt den via nettbil eller noe sånt og.

"Sånn går nu dagan" ;)

Neida, det er ikke så dramatisk som jeg framstiller det. Bare litt dårlig med info og "ingen vet noe" om jeg spør dem. Tesla brukte og 4 uker og 5 besøk på diverse servicecentre før de klarte å legge til hengerfestet, så ikke super-imponert over kundeservice denne gangen.

perterje

Sitat fra: CLangeland på onsdag 10. november 2021, klokken 18:31

Ingen VIN i kildekode engang?
Har sett på andre fora at tilhengerfeste er en forsinkende faktor av en eller annen merkelig grunn, så det er en mulig forklaring.

AlexØ

Same..
Bare jeg bestilte Rød. 
Forventet levering er desember så jeg tar det rolig.

Sitat
Neida, det er ikke så dramatisk som jeg framstiller det. Bare litt dårlig med info og "ingen vet noe" om jeg spør dem. Tesla brukte og 4 uker og 5 besøk på diverse servicecentre før de klarte å legge til hengerfestet, så ikke super-imponert over kundeservice denne gangen.
Det er rart.
Jeg var innom service senteret i Porsgrunn før jeg bestilte og han jeg snakket med der ba meg bare sende en email med RN nummert til han når jeg hadde bestilt så skulle han legge det til.
jeg gjorde det og 3 dager etter så var det oppdatert med hengerfeste på siden.
Var sikkert det enkelte hengefeste jeg har lagt til en bil noengang

bolstfu

Sitat fra: perterje på onsdag 10. november 2021, klokken 11:01
Får jeg spørre hvor dere ser estimert leveringsdato?
Dukka opp i appen i går. Har fått levering 25.november. Ingen VIN-kode og ikke mulighet til å endre, så vidt jeg kan se. Levering er en uke etter estimert fra salgsmann, så det synes jeg er helt ok. Bestilte en svart SR+ i transitt nå 5.november.

Petter.O

Bestilte en hvit med svart interiør LR 26.Oktober med estimert levering i desember.  Prøvd å leite gjennom kildekoder men finner ikke noe VIN. Eneste jeg finner som det står er : "isNotMatchedToRa00Vin":true i kildekodene. Hvor lang tid etter bestilling pleier det å ta før det kommer opp i kildekodene?

bholstad

Sitat fra: Petter.O på onsdag 10. november 2021, klokken 21:15
Bestilte en hvit med svart interiør LR 26.Oktober med estimert levering i desember.  Prøvd å leite gjennom kildekoder men finner ikke noe VIN. Eneste jeg finner som det står er : "isNotMatchedToRa00Vin":true i kildekodene. Hvor lang tid etter bestilling pleier det å ta før det kommer opp i kildekodene?

Har du fullført alle trinnene? Jeg fant ikke VIN før jeg hadde fullført alt. Tok under 30 min fra jeg takket ja til 1 mnd forsikring til VIN dukket opp.

Petter.O

Sitat fra: bholstad på onsdag 10. november 2021, klokken 21:51
Sitat fra: Petter.O på onsdag 10. november 2021, klokken 21:15

Har du fullført alle trinnene? Jeg fant ikke VIN før jeg hadde fullført alt. Tok under 30 min fra jeg takket ja til 1 mnd forsikring til VIN dukket opp.

Har fullført alle trinnene uten om det med forsikring siden jeg skal bruke Storebrand. kanskje jeg skal velge 1 mnd forsikring fra dem for så å bytte etter en mnd?

Skaldehaug

Jeg får opp VIN nr. i Depositumsfaktura/Kreditnota.
Dokumentet finner du på Tesla kontoen.

Bestilte TM3LR Svart/Svart med hengerfest. Bilen ble bestilt ferdigbygget/ i transitt

CLangeland

Sitat fra: AlexØ på onsdag 10. november 2021, klokken 20:21
Same..
Bare jeg bestilte Rød. 
Forventet levering er desember så jeg tar det rolig.

Ja, det er det jeg og tenker. Desember kommer fort nok, så det er ikke noe kjempeproblem. Kjenner bare at det klør litt i fingrene etter ny bil og sliktno :)

Sitat
Det er rart.
Jeg var innom service senteret i Porsgrunn før jeg bestilte og han jeg snakket med der ba meg bare sende en email med RN nummert til han når jeg hadde bestilt så skulle han legge det til.
jeg gjorde det og 3 dager etter så var det oppdatert med hengerfeste på siden.
Var sikkert det enkelte hengefeste jeg har lagt til en bil noengang

Ja, det er litt snodig. Jeg var innom servicecenteret på Kokstad (Bergen) da jeg var på ferie der, og de lovet å sende meg epost når de hadde lagt til hengerfestet.
2 uker senere var jeg i Stavanger, og da svingte jeg innom der for å høre om de hadde mottatt dette, og de og lovet å sende meg epost. De ligger rett ved jobben min, så jeg var innom titt og ofte fram til noe faktisk skjedde.

Nesten så jeg lurer på om Tesla har blokkert eposten min på utgående meldinger ;)

CLangeland

Sitat fra: perterje på onsdag 10. november 2021, klokken 19:36

Ingen VIN i kildekode engang?
Har sett på andre fora at tilhengerfeste er en forsinkende faktor av en eller annen merkelig grunn, så det er en mulig forklaring.

Nei, ingenting i kildekoden heller. Men, som jeg skrev lengre nede, de sa "november / desember" da jeg bestilte, så jeg blir bare litt oppgitt over at "alle andre" virker å få bil før meg (vet jo at det ikke er sånn, men.. ja :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA