Tesla Model 3 levering kvartal 4 2021

Startet av Stig-Arne, tirsdag 05. oktober 2021, klokken 13:11

« forrige - neste »

Petter.O

Da var bilen endelig hentet 😁 helt problemfri henting og funka helt strøkent med kontaktløs levering. Ingen glipper eller noe å utsette på bilen.

Leser at flere mangler usb c og trådløs lading. Her var alt på plass når jeg hentet i dag 😁

SR92

Sitat fra: i3_vest på tirsdag 21. desember 2021, klokken 21:50

Jeg fikk faktisk sms med time for oppsatt mobil service for installering av usb-c/ladeplate i januar. Og jeg har overtagelse på bilen førstkommende torsdag. Helt ok service det, når det først mangler.

Bestilte du time eller var det Tesla som satte opp time til deg?
Har utlevering neste uke og fikk sms om at USB i midtkonsoll mangler, men ingen info om verkstedstime.

filtvet

ikke mulig å bestille time for 2022 enda i min app.

i3_vest

Sitat fra: SR92 på onsdag 22. desember 2021, klokken 18:36

Jeg fikk faktisk sms med time for oppsatt mobil service for installering av usb-c/ladeplate i januar. Og jeg har overtagelse på bilen førstkommende torsdag. Helt ok service det, når det først mangler.

Har utlevering neste uke og fikk sms om at USB i midtkonsoll mangler, men ingen info om verkstedstime.

Jeg fikk bare en SMS for et par dager siden om at det manglet usb-c/ladeplate og med spørsmål om en dato ut i januar passet for mobil service for å fikse det; svarte på denne og fikk bekreftelse tilbake på at jeg da hadde servicetime på en dato i januar. Kom direkte fra det lokale Tesla her i Bergen. Antar det varierer mellom de lokale servicesenterne mht hvordan de håndterer dette.

Kgranli

Sitat fra: SR92 på onsdag 22. desember 2021, klokken 18:36

Hei, jeg har vært i kontakt med tesla ks i forbindelse med dette. Fikk beskjed om de vil sende oss en SMS med innkalling. De hadde også loggført at jeg manglet dette på tross av at jeg ikke fikk noen sms om det. Den på KS som sendte meg dette svaret virket ellers ikke nevneverdig tillitsverdig med tanke på at vedkommende påstod at den trådløse ladematten skulle virke på tross av at usb-portene manglet. Jeg har en iphone med støtte for trådløs lading og kan definitivt bekrefte at denne ikke virker. 

Kgranli

Sitat fra: Petter.O på onsdag 22. desember 2021, klokken 14:40
Da var bilen endelig hentet 😁 helt problemfri henting og funka helt strøkent med kontaktløs levering. Ingen glipper eller noe å utsette på bilen.

Leser at flere mangler usb c og trådløs lading. Her var alt på plass når jeg hentet i dag 😁

Gratulerer! Du bestilte også ny bil og ikke en ferdig fabrikkert?

Petter.O

Sitat fra: Kgranli på torsdag 23. desember 2021, klokken 10:01
Sitat fra: Petter.O på onsdag 22. desember 2021, klokken 14:40

Gratulerer! Du bestilte også ny bil og ikke en ferdig fabrikkert?

Bestilte en helt ny en ja :-)

i3_vest

Da var min splitter nye model 3 perf. i hus. Bortsett i fra ladeplate og usb-c som skal installeres i januar, så ser alt bra ut. Etter å ha forlest meg på alt som folk opplever av kvalitetsfeil, panelglipper, bakluker som er skjevmontert osv så var jeg litt spent - men har altså foreløpig ikke funnet noe som helst; alt var i skjønneste orden. Også utleveringen på Bergen Kokstad var også fullstendig smertefritt uten kø.

KK2

Hentet min M3 lille Julaften.
Super fornøyd! Usb på plass, men hengerfeste får jeg på i en service time i Januar(?)/når de får inn festet.

Min første så har ikke peil på Tesla, men kan ikke klage på noe annet enn at jeg er blitt hekta
Og selvfølgelig høye strøm priser.

Sent from my iPhone using Tapatalk

KK2

Kan legge til.
Gjorde inbytte og hentinga på Lillestrøm.
Inbytte tok tid...(venta 1 time. Ble glemt bort).

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kgranli

Mine Tesla oppdateringer stopper på 50% og jeg må skru av å på wifi og knote en del for at den skal komme i gang igjen.
Dette har skjedd på begge oppdateringene jeg har mottatt så langt siden jeg hentet bilen i Desember.

Ved å søke på google ser jeg dette er et problem flere med Tesla sliter med og at dette også er et problem som tydeligvis går langt tilbake i tid.. Lurer på om dette gjelder andre også?

filtvet

Ja, stoppet ved 50% og sto lenge og ventet men gikk i gjennom til slutt.

wifi er utrolig dårlig på min. Elendig rekkvevidde og må alltid dele mobildata.

Kgranli

Sitat fra: filtvet på onsdag 05. januar 2022, klokken 15:26
Ja, stoppet ved 50% og sto lenge og ventet men gikk i gjennom til slutt.

wifi er utrolig dårlig på min. Elendig rekkvevidde og må alltid dele mobildata.

Samme her, tenker det kan være lurt å gi beskjed om dette til Tesla service. Skal ringe de i morgen.

Pitmairen

Wifi signalet er dårlig hos meg også, men fant nå nylig ut at 5GHz wifi ser ut til å fungere bedre av en eller annen grunn. Bedre rekkevidde og virker mer stabilt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA