Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FSD Beta for "vanlige" sjåfører

Startet av kodax, tirsdag 28. september 2021, klokken 11:46

« forrige - neste »

geear

Tror du misforstår engasjementet. ;) iallfall fra alle som faktisk eier Tesla. Husk at vi var veldig tidlige til å la oss overbevise, er ikke blant de som har vært mest konservative, akkurat. Tror ikke noen av oss ønsker at de feiler, vi er bare skeptiske til det som loves. Brent barn skyr ilden. Sunn skepsis, remember?  :laugh:

Motorwatt

Sitat fra: kodax på torsdag 28. oktober 2021, klokken 08:03
Til flere av forummedlemmenes forstemmelse, så fortsetter Tesla med FSD-arbeidet.

Er det noen her som har uttalt at de må/bør slutte arbeidet med FSD? Det er heller helt motsatt! Det hadde også vært fint om de kunne informere om de klare svakheter som de sikkert kjenner til, og om hvordan de skal omgå eller løse dem.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Nå ble det jo på forrige side kommentert at man ønsket at Tesla prioriterte vindusviskere og langlys, framfor dog mode og spill. Siden  diskusjonen dreier seg om FSD, regnet jeg med at det også var en kommentar til det. Slike kommentarer, og andre mer negative rundt meningsløsheten av å jobbe med FSD er det jo mange av. Jeg har full forståelse for at folk ønsker at Tesla prioriterer anderledes, men det vil det jo alltid være, avhengig av om man føler seg lurt, misfornøyd med noe funksjonalitet, heier på andre osv.
Man trenger altså ikke føle at kommentaren min var myntet på seg, hvis man ikke føler seg truffet :)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Counterpointer

Sitat fra: kodax på torsdag 28. oktober 2021, klokken 10:34
Man trenger altså ikke føle at kommentaren min var myntet på seg, hvis man ikke føler seg truffet :)
Du fremstår som temmelig anklagende, så det er lett å skjønne at gear og andre som bidrar mye i denne tråden antar det gjelder dem.

Veldig unødvendig og fremstår lite klokt.

Det virker som all kritisk vurdering er uønsket, selv om det trengs veldig. Tesla og Musk kommuniserer på en måte som er veldig problematisk. FSD er i seg selv interessant og det viser deltagelsen og engasjementet i tråden. Har ikke sett noen som prinsipielt er mot FSD.

filtvet


daktari

For edruelighetens skyld; her er noen korte oppsummeringer av dokumenterte mangler med FSD slik det fremstår p.t. De har klippet fra andre videoer, veldig effektivt klippet.
Del 1
https://youtu.be/F6z2V15j0CA?t=16

Del 2:
https://youtu.be/YXJA5BsHEqY?t=17

Bra de sier de skal fikse hvertfall en av disse til 10.4 om drøye 1 uke fra nå.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

kodax

#156
Sitat fra: Counterpointer på torsdag 28. oktober 2021, klokken 19:23
Du fremstår som temmelig anklagende, så det er lett å skjønne at gear og andre som bidrar mye i denne tråden antar det gjelder dem.

Veldig unødvendig og fremstår lite klokt.

Det virker som all kritisk vurdering er uønsket, selv om det trengs veldig. Tesla og Musk kommuniserer på en måte som er veldig problematisk. FSD er i seg selv interessant og det viser deltagelsen og engasjementet i tråden. Har ikke sett noen som prinsipielt er mot FSD.
Jeg tror ikke gear føler seg truffet. Jeg tror egentlig ikke heller Motorwatt føler seg truffet, men han er jo glad i å engasjere seg:)
Det er derimot nok av folk som spyr ut intetsigende vissvass, og det syns jeg ikke bidrar til noe som helst ift FSD-diskusjonen, og det syns jeg må være lov å kommentere. Det er sikkert deilig for de som skriver det, og alltid noen andre som henger seg på. Da føler jeg det er minst like naturlig at jeg kommenterer det i samme stil.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Rævedilter

Eg føler meg truffet :-), heilt ok, det var frustasjonen over manglande innfrielse av løfter som boblet over.
Naiv i 2017 og i dag forstår eg Musken at sine "løfter" er drømmer om kva som er mulig å få til i ein perfekt verden.
Så eg er ikkje sterk i trua lengre, men overrask meg gjerne.
Såg ein video hin kvelden (kjøring med FSD) slik at eg fekk beina neda at på jorda igjen, og dette vurderte dei å sleppa ut til vanlig folk? Kjører rett på veisperringer? Snakker meg om spenning i kvardagen!

RuneW

Sitat fra: Rævedilter på fredag 29. oktober 2021, klokken 07:20
Såg ein video hin kvelden (kjøring med FSD) slik at eg fekk beina neda at på jorda igjen, og dette vurderte dei å sleppa ut til vanlig folk? Kjører rett på veisperringer? Snakker meg om spenning i kvardagen!

De vurderte vel ikke akkurat å slippe disse betaene til vanlige folk, men til folk som virkelig har jobbet for å få lov til å teste...

Men ja, det er et (stort) sjansespill å la kunder teste på denne måten og alle er vel enige om at det er langt fra optimalt. Det beste hadde jo vært om det fungerte perfekt før en eneste kunde fikk det. Men det tror jeg dessverre er utopi.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

BE

Uansett er det mest sannsynlig "evigheter" til noe slikt er godkjent brukt i EU, og jeg syns oppriktig synd på alle de som har betalt i bøtter og spann for dette og som aldri kommer til å se noe som helst til dette. Man kan faktisk undres over at det i det hele tatt er lovlig når en ikke kan angre på dette i ettertid og få pengene tilbake når produktet fullstendig uteblir.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

kodax

Bilen min stopper på rødt lys og for stop-skilt, samt alt det andre som EAP gjør, og det fikk jeg til prisen av det EAP koster nå, så selv om lovnadene om full selvkjøring foreløpig er i det blå her i landet, så er «fullstendig uteblivelse» å ta litt hardt i.
I USA derimot ruller beta-en videre.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

eeeerik

Denne er litt gøy, en Tesla med fsd må stoppe for en waymo som kjør på feil side veien:

https://t.co/PcIiAuOXR3

Sent from my Pixel 3 using Tapatalk


daktari

Sitat fra: eeeerik på torsdag 04. november 2021, klokken 22:00
Denne er litt gøy, en Tesla med fsd må stoppe for en waymo som kjør på feil side veien:

https://t.co/PcIiAuOXR3

Sent from my Pixel 3 using Tapatalk
Hm, jeg ville heller sagt at Waymo og 2 andre biler kjørte forbi en dobbeltparkert truck, men FSD reagerte lovlig sent, og trakk heller ikke over til høyre men stopper midt i gata. Vanligvis ingen tvil om vikeplikt, men Teslaen var et stykke unna når Waymoen var på siden av lastebilen, så det er FSD som ikke kjører "varsomt og hensynsfullt" men må bråstoppe.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Sitat fra: kodax på torsdag 04. november 2021, klokken 21:51
Bilen min stopper på rødt lys og for stop-skilt, samt alt det andre som EAP gjør, og det fikk jeg til prisen av det EAP koster nå, så selv om lovnadene om full selvkjøring foreløpig er i det blå her i landet, så er «fullstendig uteblivelse» å ta litt hardt i.
I USA derimot ruller beta-en videre.
Stopper bilen din for rødt lys med FSD? Trodde det bare var i USA.
Da jeg hadde gratis fsd-uke på 3ern stoppet den aldri.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA