Kjipe chips og ventesukk...

Startet av mrLockertsen, tor 09. sep 2021, kl. 14:06

« forrige - neste »

Egil S

Tror båten går en gang i uka så den kan fort bli stående litt på kaien å vente.

Min Coupè er visst også ferdig nå, men har ikke forlatt fabrikken ennå.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

i3/RSiV

Sitat fra: Eivind1 på man 10. okt 2022, kl. 13:46
Hvor lang tid tar normalt transporten med båt. Bilen min har vært klar i 2,5 uker så må vel komme til norge snart??
6-8 uker etter produksjon er forventet levering har jeg fått beskjed om fra min Møller forhandler.

Orbit

Sitat fra: Egil S på man 10. okt 2022, kl. 17:04
Det er mest sannsynlig Autoprogress som leverer også Enyaq, og den er i Oslo to ganger i uka:
Sitat fra: https://auto.uecc.com/Softship.Schedule/Departure    Arrival      Vessel         POL                  POD
12-Oct-2022  13-Oct-2022  AUTOPROGRESS   Bremerhaven (DEBRV)  Oslo (NOOSL)
16-Oct-2022  17-Oct-2022  AUTOPROGRESS   Bremerhaven (DEBRV)  Oslo (NOOSL)
19-Oct-2022  20-Oct-2022  AUTOPROGRESS   Bremerhaven (DEBRV)  Oslo (NOOSL)
23-Oct-2022  24-Oct-2022  AUTOPROGRESS   Bremerhaven (DEBRV)  Oslo (NOOSL)
26-Oct-2022  27-Oct-2022  AUTOPROGRESS   Bremerhaven (DEBRV)  Oslo (NOOSL)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

NorEss

Sitat fra: Orbit på man 10. okt 2022, kl. 18:08
Sitat fra: Egil S på man 10. okt 2022, kl. 17:04
Det er mest sannsynlig Autoprogress som leverer også Enyaq, og den er i Oslo to ganger i uka:
Sitat fra: https://auto.uecc.com/Softship.Schedule/Departure    Arrival      Vessel         POL                  POD
12-Oct-2022  13-Oct-2022  AUTOPROGRESS   Bremerhaven (DEBRV)  Oslo (NOOSL)
16-Oct-2022  17-Oct-2022  AUTOPROGRESS   Bremerhaven (DEBRV)  Oslo (NOOSL)
19-Oct-2022  20-Oct-2022  AUTOPROGRESS   Bremerhaven (DEBRV)  Oslo (NOOSL)
23-Oct-2022  24-Oct-2022  AUTOPROGRESS   Bremerhaven (DEBRV)  Oslo (NOOSL)
26-Oct-2022  27-Oct-2022  AUTOPROGRESS   Bremerhaven (DEBRV)  Oslo (NOOSL)
Slik jeg har forstått det på min selger så sier rutetabellen for båten at den skal gå 2 ganger i uken, men dersom de ikke fyller båten kanselleres den avgangen og båten venter til neste planlagte avgang uavhengig av når båten blir full... Så de seiler kun dersom båten fylles, og med litt varierende produksjon i Europa om dagen så kan det variere litt fra uke til uke hvor mange avganger det faktisk blir. Noen uker 2, andre uker risikerer man ingen avgang, dersom det ikke er nok biler...

Bilskallen

Ti info kan dere følge med på planlagte båtankomster her:
https://uecc.com/pdfschedule/schedule.pdf

Som hovedregel kommer båten mandager og torsdager til Oslo. Biler å frakte er avgjørende for om den går som nevnt over her, så avganger flyttes/kanselleres på kort varsel.

Fra produksjonsuke til ankomst Oslo kan du regne 3-4 uker litt avhengig av. Bilen registreres og klargjøres i Oslo før den ankommer forhandler med mindre dere har avtalt annet. Møller Bil klargjør og regger bilene i Oslo.
Og så går det ca 2 uker til din forhandler har den - dette gjelder opp til Trondheimsområdet. Legg til en uke eller to dersom du bor nord for Trondheim.

Ca.

elalebil

Sitat fra: Bilskallen på lør 08. okt 2022, kl. 15:56
Sitat fra: EriTom på fre 07. okt 2022, kl. 16:40
Sitat fra: Bilskallen på fre 07. okt 2022, kl. 09:17
360 kamera her også. Ble kontaktet i februar i år og ble fortalt at dersom jeg fjernet kameraet kunne de lage bilen ganske fort. Dersom jeg beholdt kamera ville produksjon bli 6-8 uker forsinket, altså april produksjon. Det kan man jo si ikke skjedde, og sist jeg hørt noe var deler til kamera i orden, men bilen stod pga utfordringer med halvleder til glasstak. Men jeg synes jeg hører noe nytt og forskjellig hver gang jeg spør, så *shrug*
Jeg kan bekrefte at det hjalp å fjerne 360 kameraet for å få bilen raskere...

Bestilte bil 16/7-21 og mottok den 23/3-22 siden jeg fulgte absolutt alle råd av selger for å motta bilen kjappest mulig...

ENYAQ IV 80X SPORTLINE
MOON WHITE MET
21'' BETRIA SORT ALUMINUMSFELG
FØRERPAKKE SPORT PLUSS
KOMFORTSETEPAKKE PLUSS
ELEKTRISK PANORAMATAK MED SJALUSI
INFOTAINMENTPAKKE PLUSS
LYSPAKKE PLUSS
PARKERINGSPAKKE PLUSS INTRO
BAGASJEROMSPAKKE
FAMILIEPAKKE
TILHENGERFESTE, EL.NEDFELLBART
DELINGSNETT
UTVIDET GARANTI 5ÅR/150.000 KM
LAKKFORSEGLING
Ganske lik min ja. Hadde jeg visst det jeg vet nå hadde jeg glatt skippa 360. Men gjort er gjort 🤷‍♂️

Si ikke det. Jeg avbestilte 360 kamera i februar og endret til vanlig kamera.
Bestilte april 2021 og ikke hørt ett pip fra forhandler utenom det med 360 kamera

Skoda 2021 Enyaq iV 80X
Farge: MOON WHITE MET 2Y2Y
Interiør: ECOSUITE EKQ
BAGASJEROMSMATTE, VENDBAR
FAMILIEPAKKE
BAGASJEROMSPAKKE
INFOTAINMENTPAKKE
19'' REGULUS ANTRASITT ALU FELG
DELINGSNETT
FØRERPAKKE SPORT
KOMFORTPAKKE PLUSS
ECO SUITE INTERIØR
INFOTAINMENT ONLINE
SKODA SOUND SYSTEM'
Bag for ladekabel og lastenett
Norskmontert utstyr
SKODA PARAPLY PASSASJERDØR

Bilskallen

Sitat fra: elalebil på tir 11. okt 2022, kl. 11:31
Si ikke det. Jeg avbestilte 360 kamera i februar og endret til vanlig kamera.
Bestilte april 2021 og ikke hørt ett pip fra forhandler utenom det med 360 kamera

Skoda 2021 Enyaq iV 80X
Farge: MOON WHITE MET 2Y2Y
Interiør: ECOSUITE EKQ
BAGASJEROMSMATTE, VENDBAR
FAMILIEPAKKE
BAGASJEROMSPAKKE
INFOTAINMENTPAKKE
19'' REGULUS ANTRASITT ALU FELG
DELINGSNETT
FØRERPAKKE SPORT
KOMFORTPAKKE PLUSS
ECO SUITE INTERIØR
INFOTAINMENT ONLINE
SKODA SOUND SYSTEM'
Bag for ladekabel og lastenett
Norskmontert utstyr
SKODA PARAPLY PASSASJERDØR

Du bestilte to måneder før meg og har ikke fått prod uke en gang? Det er drøyt.. Jeg hadde purret.

Jeg vet at 360 kamera, glasstak og 21" felger har vært årsak til forsinkelser på Enyaq, og antakeligvis har min bil stått i alle køene etter hverandre. Men mangelen på logikk hos Skoda har vært nevneverdig høy - utrolig at noen som bestiller biler i år allerede har fått sin og andre bare venter og venter, tilsynelatende helt tilfeldig.

Egil S

Da fikk jeg en telefon.

Bilen min er "banked", altså ikke ferdig, men tatt ut av produksjonslinjen å satt til side "i banken" i påvente av et eller annet. Hva visste de ikke.

Da er leveransen helt i det blå, det er ikke mulig å si hvor lenge den skal stå der eller når den er ferdig.

Så da gikk jeg fra å forvente å få bil i november, til å ikke vite om jeg får bilen i år...... Herlig.....

i3/RSiV

Sitat fra: Egil S på ons 12. okt 2022, kl. 14:09
Da fikk jeg en telefon.

Bilen min er "banked", altså ikke ferdig, men tatt ut av produksjonslinjen å satt til side "i banken" i påvente av et eller annet. Hva visste de ikke.

Da er leveransen helt i det blå, det er ikke mulig å si hvor lenge den skal stå der eller når den er ferdig.

Så da gikk jeg fra å forvente å få bil i november, til å ikke vite om jeg får bilen i år...... Herlig.....
Skal se den er satt til side for å vente på at vi andre som har 9.juni bestillinger er ferdig produsert 😉😀.  Neida, dette er skikkelig kjipt, og trolig er det vel Skoda som fortsatt ikke har kontroll på deler til biler med 360 kamera. Følger med på to andre forum i Europa, og 360 kamera skaper tydeligvis fortsatt utsettelse.

https://www.enyaqforums.co.uk/
https://www.skodacommunity.de/forums/skoda-enyaq-forum.120/

Bilskallen

Og i dag fikk naboen sin Sportline med alt. Bestilt i våres. Grr

Egil S

Problemet er nok moderne samlebåndsprosess.

Skoda har jo ikke svære lager med deler liggende, de bestiller deler fra sine underleverandører til å ankomme rett før de trenger dem.
Blir det da forsinkelse noe sted så kommer ikke delen(e) i tide og det stopper opp.

Stor sjanse for at det er 360 kamera som ikke har kommet i tide, men at resten av bilen er ferdig.
Bare å vente å se, noen dager eller en uke til er ikke noe problem sånn sett, men drøyer det til ut i november så kan det jo begynne å bli litt mer spennende.

Får vente litt med å legge den gamle bilen på finn :)

Bilskallen

Just In Time-prinsippet er spesielt fremtredende innen bilproduksjon, ja. Veldig effektivt når hele kjeden er med på notene, men alt går til helvete så fort et ledd svikter.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Bilskallen på ons 12. okt 2022, kl. 21:47
Just In Time-prinsippet er spesielt fremtredende innen bilproduksjon, ja. Veldig effektivt når hele kjeden er med på notene, men alt går til helvete så fort et ledd svikter.
Ja JIT problemer vises nå.

RJK

Sitat fra: Electric cars in Norway på tor 13. okt 2022, kl. 06:59
Sitat fra: Bilskallen på ons 12. okt 2022, kl. 21:47
Ja JIT problemer vises nå.
Det nye blir vel AJIT - Almost Just In Time...

;-)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Bilskallen

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA