Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

580km vs 614km biler

Startet av patron, onsdag 04. august 2021, klokken 17:36

« forrige - neste »

EDS89

Sitat fra: mrdamian på fredag 13. august 2021, klokken 08:42
Bare en oppdatering for de som lurer: Tesla har bekreftet at det ikke er flere inventory biler med hengerfeste og at "neste pulje" ikke kommer før desember. Per nå er levering på ny LR også desember. Dessverre for meg hadde jeg nylig bestemt meg for LR MIC med hengerfeste men da var det tydeligvis for sent.

Kanskje noen biler kommer tilbake hvis folk trekker sine ordre?

Meget greit å vite. Ja, det vil alltid dukke opp noe på ferdigbygde biler. Du må bare oppdatere jevnlig og være rask til å bestille når det dukker opp noe. Men det er ikke garantert at de bilene som er der blir levert aug/Sept eller du må vente til desember.

Kim-

Kamerat har akkurat bestilt MIC 580km versjoen uten hengerfeste montert og har fått beskjed om at hengerfeste monteres lokalt når bilen kommer der. Stemmer dette?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Chris Neumann Ruud

Hører rart ut. sikker på at de ikke snakker om model Y ? Men det kan så klart hende at de gjør noe i Nederland eller lignende med MIC - biler som ellers ville vært gjort på Fremont...
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

mrdamian

#33
Sitat fra: Kim- på fredag 13. august 2021, klokken 10:02
Kamerat har akkurat bestilt MIC 580km versjoen uten hengerfeste montert og har fått beskjed om at hengerfeste monteres lokalt når bilen kommer der. Stemmer dette?

Det kan godt hende men forskjellen når man bestiller er visst at du må bestille de som har hengerfeste på listen over utstyr da bilen er tilpasset til dette fra fabrikk og at det ikke kan ettermonteres på en bil som ikke har dette bestilt. Mener du at kameraten din bestilte en bil uten hengerfeste men likevel fikk tilbud om at det kan kjøpes?

EDS89

Ang hengerfeste - Da er det enkleste å henvise seg til Tesla service apparat og forhøre med dem ang ettermontering.

mrdamian

Jepp! Det ble en hvit med 18" og hengerfeste for 453,642.00 + 19,900.00 for vinterhjul. Kan ikke klage og gleder meg veldig :D

patron

Sitat fra: mrdamian på torsdag 19. august 2021, klokken 01:52
Jepp! Det ble en hvit med 18" og hengerfeste for 453,642.00 + 19,900.00 for vinterhjul. Kan ikke klage og gleder meg veldig :D
Gratulerer! Vet du hvor lang tid det tar fra bilen er i "transit", til du får den utlevert?

Jeronan

Sitat fra: EDS89 på fredag 13. august 2021, klokken 12:56
Ang hengerfeste - Da er det enkleste å henvise seg til Tesla service apparat og forhøre med dem ang ettermontering.

If the Model 3 was not prepared for tow-hitch from factory, Tesla won't be able to fix it anymore.

Unlike Model Y that comes prepared from factory by default and tow-hitch can be bought and mounted afterwards at Tesla Service Center.

Seems, now the Model Y has become widely available, Tesla is now starting to follow the same practice for Model 3 and Y, as they did with Model S and X. Where they refuse the tow hitch for Model S and force you to buy the Model X if you need one.  ::)
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

mrdamian

#38
Sitat fra: patron på torsdag 19. august 2021, klokken 08:30
Sitat fra: mrdamian på torsdag 19. august 2021, klokken 01:52
Jepp! Det ble en hvit med 18" og hengerfeste for 453,642.00 + 19,900.00 for vinterhjul. Kan ikke klage og gleder meg veldig :D
Gratulerer! Vet du hvor lang tid det tar fra bilen er i "transit", til du får den utlevert?

Jeg ble fortalt at så og si alle bilene på inventory nå leveres i midten til slutten av september (muligens senere om du ikke bor på østlandet).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA