Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lakk

Startet av kokkos, torsdag 19. august 2021, klokken 16:06

« forrige - neste »

kokkos

Hei! Når Tesla kaller rødfargen på TM3 "multi coat red", vil de si at rød lakk er sterkere enn de andre?
Tesla Model 3 LR (MIC) 2021, rød
Renault Zoe ZE50 R135 Intens 2020


trykkertor

Sitat fra: kokkos på torsdag 19. august 2021, klokken 16:06
Hei! Når Tesla kaller rødfargen på TM3 "multi coat red", vil de si at rød lakk er sterkere enn de andre?

Spørs. Det legges jo 2 lag forskjellige rødnyanser.
MEN.....jeg bestilte rød av nettopp tanken på sterkere lakk.
Det har vært flere lakkreklamasjoner på min røde, og vi er ikke ferdige enda. Så ikke noe i min erfaringsverden som sier at rød var bedre enn de andre.

kokkos

Tesla Model 3 LR (MIC) 2021, rød
Renault Zoe ZE50 R135 Intens 2020

teek

Jeg har rød og helt ærlig, den er som smør.. Etter bare 8000 km har lakken i hjulbuene bak allerede veldig synlig slitasje. Det samme gjelder "luftinntaket" foran - det ser ut som "tåke" på en måte. I tillegg blir det permanente flekker i løpet av timer ved innsekt og fugleskitt. Skal inn til Tesla til uka med reklamasjon på lakk så får vi se om jeg bare har vært uheldig og fått en fra en dårlig batch eller om det er "Tesla standard".

kokkos

Sitat fra: teek på fredag 20. august 2021, klokken 08:31
Jeg har rød og helt ærlig, den er som smør.. Etter bare 8000 km har lakken i hjulbuene bak allerede veldig synlig slitasje. Det samme gjelder "luftinntaket" foran - det ser ut som "tåke" på en måte. I tillegg blir det permanente flekker i løpet av timer ved innsekt og fugleskitt. Skal inn til Tesla til uka med reklamasjon på lakk så får vi se om jeg bare har vært uheldig og fått en fra en dårlig batch eller om det er "Tesla standard".

Såpass, ja! Jeg endte opp med å reservere en blå TM3 LR, så får jeg heller investere litt i folie.
Tesla Model 3 LR (MIC) 2021, rød
Renault Zoe ZE50 R135 Intens 2020

Handyman

Jeg DropOff-behandlet min Midnight Silver. Den har holdt seg meget bra. Jeg har aldri lakkbehandlet noen av mine biler før, men kommer definitivt til å gjøre det på Y-en jeg snart får.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA