Hva er det med strømprisene?

Startet av Mobileum, fredag 16. juli 2021, klokken 13:06

« forrige - neste »

arthur

Sitat fra: ToWalkOrDrive på I går kl. 23:34
Sitat fra: arthur på I går kl. 14:44"At snittprisen på hva folk betaler, etter strømstøtte, skal være 31,3% lavere enn i det varme året 2024 er veldig langt unna prognosene, og hva som blir handlet av futures i Nasdaq."

Ja, mye taler for det er en riktig vurdering, men så er det dette med at å spå om fremtiden alltid er forbundet med en viss usikkerhet, og det vil ikke være noen stor overraskelse (?) hvis det skjer ting man ikke kan forutse.

Og som andre har påpekt: Man kan fortsette som i dag med strømstøtte og behøver ikke å foreta seg noe, eller velge Norgespris og med det være bundet ut neste år. Man kan fritt velge fra hvilket tidspunkt man ønsker å benytte seg av Norgespris.

Det blir litt som å ha blitt tilbydd fastrente på boliglån neste to årene til 3% rente. Ingen vet nøyaktig hva den flytende renten blir, men med 99% sikkerhet vil den ligge over 3%, særlig i snitt.

I tillegg har en jo det jeg har nevnt flere ganger: begynner en avtalen nå får en med to november-desember, og bare en sommer i samme avtale-periode.

Har jeg nevnt det før at man kunne binde renten på boliglånet for ti år til under to prosent? Jo, jeg har visst det. :police:
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA