Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor er min Tesla? Spekulering rundt shippingstatus

Startet av Aldrimer, fredag 16. juli 2021, klokken 12:28

« forrige - neste »

Egl

Fikk beskjed for flere dager siden at min bil var på Glovis Summit som da lå til kai i England. Den reiste så til Zeebrugge igjen før den nå skal til Suez igjen. Den må da ha blitt lastet av i Belgia i påvente av et nytt skip til Oslo/ Drammen.

Noen som vet om skip fra Zeebrugge til Oslo som ankommer de nærmeste dagene med model y?

lifecycle

Sitat fra: Egl på torsdag 26. august 2021, klokken 20:00
Fikk beskjed for flere dager siden at min bil var på Glovis Summit som da lå til kai i England. Den reiste så til Zeebrugge igjen før den nå skal til Suez igjen. Den må da ha blitt lastet av i Belgia i påvente av et nytt skip til Oslo/ Drammen.

Noen som vet om skip fra Zeebrugge til Oslo som ankommer de nærmeste dagene med model y?
Hvilken vin har du? (Håper  min kommer samtidig med din, jeg har 60xxx)
Tror ikke det kommer noe fra zeebrugge til oslo før glovis companion 5. September..

runarlan

Sitat fra: runarlan på onsdag 25. august 2021, klokken 17:23
Jeg fikk høre fra Delivery på telefon at min Tesla står i Zeebrugge per nå. Har VIN 058*** bestilt i okt 2020, med levering i Trondheim. Antar dermed at den blir med Malaccia Highway til helga og ankommer Trondheim på tirsdag.
Har dog enda ikke mottatt noen SMS om valg av utleveringsdato.

Fikk sms idag om utlevering. Tidligste valg 14.september...  :(
Skjønner ikke helt dette hvis Malacca Highway kommer 31.aug og 14.sep til Trondheim, og ingen båter i mellom der.. Men mulig det er enda flere båter enn de som er listet opp i forumet her.

Egl

Sitat fra: lifecycle på torsdag 26. august 2021, klokken 20:03
Sitat fra: Egl på torsdag 26. august 2021, klokken 20:00
Fikk beskjed for flere dager siden at min bil var på Glovis Summit som da lå til kai i England. Den reiste så til Zeebrugge igjen før den nå skal til Suez igjen. Den må da ha blitt lastet av i Belgia i påvente av et nytt skip til Oslo/ Drammen.

Noen som vet om skip fra Zeebrugge til Oslo som ankommer de nærmeste dagene med model y?
Hvilken vin har du? (Håper  min kommer samtidig med din, jeg har 60xxx)
Tror ikke det kommer noe fra zeebrugge til oslo før glovis companion 5. September..

Min er samme; 60xxx, så vi er kanskje i samme båt. Bokstavelig talt. Litt skuffa siden jeg bestilte i 2019, men ikke mye å gjøre med det.

geear

Sitat fra: runarlan på torsdag 26. august 2021, klokken 20:06
Sitat fra: runarlan på onsdag 25. august 2021, klokken 17:23
Jeg fikk høre fra Delivery på telefon at min Tesla står i Zeebrugge per nå. Har VIN 058*** bestilt i okt 2020, med levering i Trondheim. Antar dermed at den blir med Malaccia Highway til helga og ankommer Trondheim på tirsdag.
Har dog enda ikke mottatt noen SMS om valg av utleveringsdato.

Fikk sms idag om utlevering. Tidligste valg 14.september...  :(
Skjønner ikke helt dette hvis Malacca Highway kommer 31.aug og 14.sep til Trondheim, og ingen båter i mellom der.. Men mulig det er enda flere båter enn de som er listet opp i forumet her.
Kan og komme med trailer fra Oslo.

Elgaaen

Min M3SR+ skal også stå i Zeebrugge nå.. Men aner ikke når den kommer til Drammen:(

Håper den snart kommer<3

Olatho

Tror ikke det er noen båter på vei til Drammen nå.  De kjører nok alt via Oslo.

Men hvis det ikke har skjedd noen endringer de siste par dagene, så kommer første båt til Oslo 5. september, og så en til den 10. september.  Så det er vel datoene i vente på om man ikke har fått SMS om utlevering enda.

https://elbilforum.no/index.php?topic=56904.msg997561#msg997561

lifecycle

Sitat fra: Olatho på fredag 27. august 2021, klokken 11:13
Tror ikke det er noen båter på vei til Drammen nå.  De kjører nok alt via Oslo.

Men hvis det ikke har skjedd noen endringer de siste par dagene, så kommer første båt til Oslo 5. september, og så en til den 10. september.  Så det er vel datoene i vente på om man ikke har fått SMS om utlevering enda.

https://elbilforum.no/index.php?topic=56904.msg997561#msg997561

Vet noen når får man sms?
Når bilen er lastet på båt i zeebrugge? Når den ankommer oslo? Når de har planlagt logistikken?
Jeg dør av å sitte og vente og ikke ha muligheten til å tracke :p

Olatho

Sitat fra: lifecycle på fredag 27. august 2021, klokken 11:17

Vet noen når får man sms?
Når bilen er lastet på båt i zeebrugge? Når den ankommer oslo? Når de har planlagt logistikken?
Jeg dør av å sitte og vente og ikke ha muligheten til å tracke :p

Hvis JEG var Tesla (hvilket jeg ikke er), ville jeg i alle fall ikke sendt SMS før bilene var bekreftet på norsk jord.

Parabuthus

Sitat fra: lifecycle på fredag 27. august 2021, klokken 11:17
Sitat fra: Olatho på fredag 27. august 2021, klokken 11:13
Tror ikke det er noen båter på vei til Drammen nå.  De kjører nok alt via Oslo.

Men hvis det ikke har skjedd noen endringer de siste par dagene, så kommer første båt til Oslo 5. september, og så en til den 10. september.  Så det er vel datoene i vente på om man ikke har fått SMS om utlevering enda.

https://elbilforum.no/index.php?topic=56904.msg997561#msg997561

Vet noen når får man sms?
Når bilen er lastet på båt i zeebrugge? Når den ankommer oslo? Når de har planlagt logistikken?
Jeg dør av å sitte og vente og ikke ha muligheten til å tracke :p

Fikk SMS i går, men så vidt jeg vet står bilen fortsatt på kaia i Zeebrugge. Regner med at den skal sendes med Malacca Highway, som kommer til Zeebrugge i morgen og som skal lever biler i Trondheim 31/8, men dette er ikke bekreftet. Men de andre kjente båtene til Trondheim kommer for sent i forhold til leveringsdatoen som er 9/9. Men det kan jo være andre båter som vi ikke kjenner til.
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

Kwick

Jeg fikk ingen sms.
Tilfeldigvis oppdaget jeg det på Tesla kontoen at jeg hadde blit booket for utlevering.
Sjekk vin opp mot båt, når den er ombord, så vet du ca når den ankommer havna, Tesla kjører shuttle trafikk for å hente biler. Utlevering begynner samme dag. Gjorde i alle fall det i Stavanger.
Dagen før utlevering måtte jeg godkjenne eierskap osv hos vegvesenet. Så kom reg.nr inn...
Gled dere ! God kvalitet  :+1:
Kjører:
Tesla Model Y 2021 mod. LR AWD GRÅ
Mitsubishi I-Miev 2017 mod.

LaRsHe

Nå har jeg fått VIN i kildekoden. 066XXX. Vil dette da si at bilen er produsert og forhåpentligvis snart er på vei?

Olatho

Sitat fra: LaRsHe på mandag 30. august 2021, klokken 10:18
Nå har jeg fått VIN i kildekoden. 066XXX. Vil dette da si at bilen er produsert og forhåpentligvis snart er på vei?

Da er bilen i alle fall produsert.  Sannsynligvis også på en båt. Hvilken båt er det vanskelig å si noe om, men du kan følge aktuelle båter f.eks. her: https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/

lifecycle

Glovis Companion har nå kommet opp på anløpslista til oslo havn, med forventet ankomst 04.09.21 15:00...
Da håper jeg bilen min er der og at jeg får sms om levering snart :o

Olatho

Da spørs det jo om Lake Geneva rekker å laste over noen biler til Glovis Companion.  Lake Geneva skal ankomme Zeebrügge i morgen (2. sept.) ca kl 12.
Hvis ikke må jo de bilene vente på neste runde, som i utgangspunktet skulle være Malacca Highway den 10. september.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA