Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor er min Tesla? Spekulering rundt shippingstatus

Startet av Aldrimer, fredag 16. juli 2021, klokken 12:28

« forrige - neste »

bjheggset

#315
Sitat fra: Parabuthus på onsdag 25. august 2021, klokken 15:21
Sitat fra: bjheggset på onsdag 25. august 2021, klokken 14:54
Sitat fra: Parabuthus på onsdag 25. august 2021, klokken 14:51
Sitat fra: bjheggset på tirsdag 24. august 2021, klokken 15:16
Sitat fra: torgbren på tirsdag 24. august 2021, klokken 15:10
Hei alle som lurer på når Model Y'en kommer. Her er et forsøk på å sammenstille de ulike båtene som tar de til Norge:



ShipCapacityZeebrüggeOsloStavangerBergenTrondheim
Akranes-23. aug-25. aug?25. aug27. aug
Autoprogress1,22023. aug25.-26. aug---
Glovis Summit- 26. aug----
Malacca Highway1,81128. aug-2. sept1. sept31. aug
Glovis Companion- 31. aug5. sept---
Lake Geneva- 1. sept----
Malacca Highway1,8118. sept10. sept12. sept13. sept14. sept
Grand Ruby-12. sept19.-20. sept---
Akranes-13. septOslo15. sept16. sept17. sept

Denne er fin, takk. Satser på Malacca Highway da 31 august, har utlevering Trondheim.

Fikk vite av Tesla i Trondheim i dag at min bil står i Belgia og venter på båt nordover. Virker som om det er en del biler som står i transit i Belgia. Håper den kommer med Malacca Highway. Har denne VIN sporing?

Men du har ikke fått leveringsdato/SMS fra de enda? Tipper den kommer med Malacca Highway 31 august isåfall, håper min og skal på samme last. Hvilket VIN har du? Malacca er UECC båt, og kan trackes her: https://uecc.com/support/vintracklite/

Ikke hørt noe om levering ennå nei! Spurte om status på min under visningen av demobilen på Lade i dag (bare å glede seg). VIN er 575xx, men det betyr ikke noe. En bil med to siffer unna midt nr er allerede registrert.

Kan virke som vi får SMS/leveringsdato på ganske kort varsel denne gangen, i hvertfall sammenlignet med da jeg bestillte TM3. Da håper jeg min og er i Zeebrugge og venter på båt, kanskje tikker det inn en SMS ila helga/neste uke for oss  :+1:

Klykken

Bestilte for nøyaktig et år siden, og har leveringssted i trondheim. Ikke fått noen dato enda, så er nok på samme båt som dere andre her.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Parabuthus

Er nok en del biler som også skal leveres i Trondheim i høst. Fikk inntrykk av at det var snakk om tresifret antall for Trondheim.
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

runarlan

Jeg fikk høre fra Delivery på telefon at min Tesla står i Zeebrugge per nå. Har VIN 058*** bestilt i okt 2020, med levering i Trondheim. Antar dermed at den blir med Malaccia Highway til helga og ankommer Trondheim på tirsdag.
Har dog enda ikke mottatt noen SMS om valg av utleveringsdato.

ELTesla


erlendsellie

Sitat fra: ELTesla på torsdag 26. august 2021, klokken 08:24
Akranes ligger til kai i Trondheim nå.
En kompis som jobber på Piren har spotta Y der. Min VIN ble også funnet på denne. Ser ut som Akranes kom en dag før planlagt.
Nå gledes det til mandag klokken 1330. :laugh:

Bergenser123

Snakket med tesla nettopp og fikk vite at bilen min var på vei til Belgia fra Kina. Fikk vin i kildekoden nå på mandag.
Noen som er litt dreven som kan tenke seg til hvilken båt den er på nå og hvilken båt den skal videre på fra Belgia?

Levering i Bergen og vin 063***

Otkristo

Sitat fra: Bergenser123 på torsdag 26. august 2021, klokken 12:38
Snakket med tesla nettopp og fikk vite at bilen min var på vei til Belgia fra Kina. Fikk vin i kildekoden nå på mandag.
Noen som er litt dreven som kan tenke seg til hvilken båt den er på nå og hvilken båt den skal videre på fra Belgia?

Levering i Bergen og vin 063***
Jeg venter også på bil i Bergen, VIN 65xxx.
Fikk samme beskjed som deg. Estimert ankomst Bergen 3-4 uker.
Bilene er på en av disse skipene:
https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/

Jouley

Jeg har VIN 058*** og levering i Bergen.

Vet at bilen min har stått 1 uke+ i Zeebrugge. Krysser fingre og tær på at den kommer med Malacca Highway 1.sept! Andre som har hatt bilen stående lenge i Belgia?

Olatho

"Ryktene" skal ha det til at VIN dukker opp i kildekoden litt etter at bilen lastes på en båt.
Hvis din VIN kom på mandag, så kan det være at den f.eks. er på Grand Ruby, som forlot Shanghai på fredag, eller Electra som dro på onsdag.

SFL Conductor dro fra Shanghai allerede mandag 16. så det virker for meg litt tidlig hvis du ikke fikk VIN før denne uka.

Jeg mistenker at prosessen er omtrent som følger:
- De laster en haug av biler med ulike spesifikasjoner inn på en båt
- Når båten drar fra kai registreres alle VIN-nummer som er på den båten i ett eller annet system
- Deretter matches VIN (og altså spesifikasjon er for bilen) opp mot bestillingene som ligger inne.

I alle fall så lenge de har stort overskudd av bestillinger av alle mulige spesifikasjoner virker dette som en rasjonell måte å gjøre det på.

Og så er nok hovedgrunnen til at VIN ikke legges synlig på web at de holder mulighetene åpne for at man kan flytte biler (VIN-nummer) fra en kunde til en annen også etter den første matchinga, hvis f.eks. biler blir skadet i transport osv.  Derfor dukker det ikke opp "offentlig" før bilen er så å si klar for utlevering.

Velkommen i gjengen av oss som sitter og prøver å "dra" båtene på Tesla Carriers Map raskere framover med musa...

sjossang

Nja - jeg har fått bekreftet fra DeliveryNO at min bil er underveis, men jeg har ikke fått VIN enda.

Pratet også med en bekjent som jobbet for Tesla, og han sa VIN i kildekoden må sees på som en "indikator" og at den kan byttes underveis.
Y LR hvit/hvit

geear

Sitat fra: Jouley på torsdag 26. august 2021, klokken 12:52
Jeg har VIN 058*** og levering i Bergen.

Vet at bilen min har stått 1 uke+ i Zeebrugge. Krysser fingre og tær på at den kommer med Malacca Highway 1.sept! Andre som har hatt bilen stående lenge i Belgia?
Min står og i Belgia. Estimert til Norge midten av september, selv om den "egentlig skulle vært her nå", så jeg tolker det som at det står veldig mange biler i Belgia, og at det er enten Malacca Highway 12. sept. eller Akranes 15. sept. den nå er planlagt å komme med.

bjheggset

Der fikk jeg SMS. Men lenken henger bare, noen flere med samme problem? har prøvd 2-3 nettlesere.

Jouley

Jeg fikk akkurat sms om booking av time for utlevering. Tidligste dato jeg fikk velge var 8.sept. Så vidt jeg vet står bilen min fortsatt i Belgia, den har i alle fall ikke dukket opp på noen sporing 🤔 veldig fornøyd selvsagt, men syns det var litt rart å få time før bilen er i landet. Eller?

CaZpaH

Sitat fra: bjheggset på torsdag 26. august 2021, klokken 17:58
Der fikk jeg SMS. Men lenken henger bare, noen flere med samme problem? har prøvd 2-3 nettlesere.

Har samme problem med å logge inn på min konto-side på Tesla. Står bare å henger etter jeg har tastet brukernavn og passord. Forsøkt flere nettlesere. Så kan tyde på at det er trøbbel i noen servere.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA