Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Full Self-Driving forkortet FSD

Startet av JorEl, fredag 09. juli 2021, klokken 09:55

« forrige - neste »

SurSnasen

Sitat fra: kodax på mandag 20. september 2021, klokken 15:38
Med The Button på v10.1 så blir det nok mange videoer det blir mye diskusjon rundt framover, så da må du nok melde deg ut for en stund:)

Med The Button vil det nok flomme over av youtube- og TikTok-videoer. Og mange av de av folk som skal vise frem at de sover, sitter i baksetet, ligger i bagasjerommet, sitter på taket etc. 

RuneW

Sitat fra: SurSnasen på tirsdag 21. september 2021, klokken 12:43
Sitat fra: kodax på mandag 20. september 2021, klokken 15:38
Med The Button på v10.1 så blir det nok mange videoer det blir mye diskusjon rundt framover, så da må du nok melde deg ut for en stund:)

Med The Button vil det nok flomme over av youtube- og TikTok-videoer. Og mange av de av folk som skal vise frem at de sover, sitter i baksetet, ligger i bagasjerommet, sitter på taket etc.

ok
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Handyman

#182
Sitat fra: SurSnasen på tirsdag 21. september 2021, klokken 12:43
Sitat fra: kodax på mandag 20. september 2021, klokken 15:38
Med The Button på v10.1 så blir det nok mange videoer det blir mye diskusjon rundt framover, så da må du nok melde deg ut for en stund:)

Med The Button vil det nok flomme over av youtube- og TikTok-videoer. Og mange av de av folk som skal vise frem at de sover, sitter i baksetet, ligger i bagasjerommet, sitter på taket etc.
Det har jo slike idioter full mulighet til idag. Forskjellen blir at de nå også kan gjøre det i bytrafikk og ikke bare på motor- /landevei. Ut fra advarsler fra EM om suspandering, så tror jeg ikke det vil bli et særlig utbredt problem.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Mobileum

#183
Har han virkelig sagt at funksjonen kan tas ifra eieren hvis han ikke kjører pent? Skjønner at det er 7 dagers karenstid før man kan bli tidelt FSD Beta, men etter det kan man vel gjøre som man vil, eller?

Fant svaret:
"Beta button will request permission to assess driving behavior using Tesla insurance calculator. If driving behavior is good for seven days, Tesla will grant beta access."

og videre:

But what happens if your driving behavior is not good after getting accepted into the program? Elon Musk did not say.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Handyman

Elon Musk: "I.........Also, any beta user who isn't super careful will get booted. ....."
Kilde: https://twitter.com/elonmusk/status/1439042334155497474

Jeg tolker det til at de som ikke er forsiktige vil bli sparket ut av betatestingen. Tar jeg feil?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

SurSnasen

Så er spørsmålet: hvordan skal de sanksjonere? Overvåke brukerne? Eller opptre som «politi» gjennom å identifisere de på youtube/tiktok?

Mobileum

Nå finnes det nok noen/mange som også ville akseptere en slik overvåkning for å være blant "de heldige". I mitt syn isåfall helt uforståelig.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Counterpointer

Sitat fra: Mobileum på tirsdag 21. september 2021, klokken 19:18
Nå finnes det nok noen/mange som også ville akseptere en slik overvåkning for å være blant "de heldige". I mitt syn isåfall helt uforståelig.
Overvåkes ikke alle Teslaeiere av Tesla?

Det er min oppfattning. Spørsmålet er vel heller i hvilken grad det loggføres og eventuelt gis konsekvenser.

kodax

Dette ee jo FSD Beta, ikke FSD. Det er som forventet at det er et annet regime rundt både tildeling, det å få beholde, og det å bli overvåket. Når FSD en gang forhåpentligvis kommer, så blir det nok anderledes. Da vil man ikke kunne la vær å gi folk det de har betalt for, men da skal det jo heller ikke være nødvendig å være en «god» sjåfør for å bruke det.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Mobileum

Vindusviskere og NoA er fremdeles beta. Jeg tror Tesla vil slenge på beta for FSD i mange år.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

kodax

Sitat fra: Mobileum på tirsdag 21. september 2021, klokken 20:08
Vindusviskere og NoA er fremdeles beta. Jeg tror Tesla vil slenge på beta for FSD i mange år.
Pst. Ikke trykk for mange ganger på manuell visking når VV Beta står på, ellers risikerer du å havne i "bad viper"-kategorien og miste denne ;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

kodax

Knappen kommer nå (i USA), FSD Beta v10.1 i morgen.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Her er visstnok kriteriene som blir registrert, og som er grunnlaget for å kunne vurderes som FSD Beta-bruker:

Unique Drive ID
Record Version
Car Firmware Version
Driver Profile Name
Start/End Time
Drive Duration
Start/End Odometer
Number of Autopilot Strikeouts
Number of Forward Collision Warnings
Number of Lane Departure Warnings
Number of ABS activations
Time spent within 1s of car in front
Time spent within 3s of car in front
Acceleration Variance
Service Mode
Delivered
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA