Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Serviceintervall Ioniq 5

Startet av Marita, søndag 04. juli 2021, klokken 21:27

« forrige - neste »

trykkertor

Sitat fra: nordmannisverige på lørdag 17. juli 2021, klokken 22:30
Er det jeg som har drukket for mye av bestemors ripssaft, eller har Hyundai i det stille oppdatert til 12mnd/30000?
Sjekk linken i andre innlegget, visst stod det 12/15000 for ikke lenge siden?

Fantastisk.
Hvilken lenke refererer du til?
Du har i hvert fall oppfattet riktig at Hyundai tidligere hadde 12mnd/15.000km som intervall.
Blir positivt overrasket hvis de han endret dette til 30.000km.
Enda bedre hadde det vært med 24mnd/30.000km.

RJK

Linken i post 2, regner jeg med. Det var egentlig den eneste relevante til "påstanden"...

Er en link til, men det er om fritt verkstedvalg.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

nordmannisverige

Sitat fra: trykkertor på lørdag 17. juli 2021, klokken 23:12
Sitat fra: nordmannisverige på lørdag 17. juli 2021, klokken 22:30
Er det jeg som har drukket for mye av bestemors ripssaft, eller har Hyundai i det stille oppdatert til 12mnd/30000?
Sjekk linken i andre innlegget, visst stod det 12/15000 for ikke lenge siden?

Fantastisk.
Hvilken lenke refererer du til?
Du har i hvert fall oppfattet riktig at Hyundai tidligere hadde 12mnd/15.000km som intervall.
Blir positivt overrasket hvis de han endret dette til 30.000km.
Enda bedre hadde det vært med 24mnd/30.000km.
Ja unnskyld, det gjelder linken i post 2 (andre innlegget) i den her tråden.
https://katalog.hyundai.dk/NicChristiansenGruppen/Hyundai/manualer/serviceplan-ioniq-5/?page=1

Jeg syns ikke jeg var utydelig, men som sagt, litt for mye av bestemors ripssaft.

moby666

Nytt intervall. 1 år/30.000 km. Synes det var fornuftig av HMN.

Tjafsaren


turfsurf

Sitat fra: moby666 på tirsdag 20. juli 2021, klokken 22:22
Nytt intervall. 1 år/30.000 km. Synes det var fornuftig av HMN.
Huh, det var ikke dumt. Da seiler Hyundai inn som en outsider igjen. Blir da service bare hver 10nde måned ca.

Hvis de samtidig får tilgang til SuC nettverket så kan man jo leve med den korte rekkevidden.

Noen som vet om dette gjelder Kia EV6 også?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

moby666

Vil tro dette kommer til ev6 også. Når det gjelder SuC nettverket skal du ikke se bort fra at Tesla selger dette i løpet av 2-8mnd 😉

lars667

I følge servicehåndboka skal altså all kjølevæske skiftes hver 60kkm eller 24 mnd, det som kommer først? Og det kostet 8k på IONIQ classic? Koster sikkert ikke noe mindre på 5...
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

trykkertor

Sitat fra: lars667 på torsdag 29. juli 2021, klokken 16:14
I følge servicehåndboka skal altså all kjølevæske skiftes hver 60kkm eller 24 mnd, det som kommer først? Og det kostet 8k på IONIQ classic? Koster sikkert ikke noe mindre på 5...
Ja. Og 24mnd på Ioniq 5 vs 48mnd på Kona Electric/Ioniq Classic"

lars667

Sitat fra: trykkertor på torsdag 29. juli 2021, klokken 22:25
Sitat fra: lars667 på torsdag 29. juli 2021, klokken 16:14
I følge servicehåndboka skal altså all kjølevæske skiftes hver 60kkm eller 24 mnd, det som kommer først? Og det kostet 8k på IONIQ classic? Koster sikkert ikke noe mindre på 5...
Ja. Og 24mnd på Ioniq 5 vs 48mnd på Kona Electric/Ioniq Classic"

I manualen min står det faktisk 60kkm/36 mnd for kjølevæske med lav konduktivitet, tror det er den til batteriet? Så da var det ikke litt bedre, i alle fall. Standard kjølevæske skal først kontrolleres etter 200kkm eller10 år, deretter hver 40kkm/24mnd...
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

johagster

Kjølevæske bytte tipper jeg HMG vil holde på. Det er jo knyttet til brann i batteripakker, så burde nok overholdes.

Det jobber veldig mange på bilverksteder per idag. For å kompansere for tapte inntekter må de hente inn cash på høyere timepriser og dyre deler. 4 originalfelger til en Kia som koster 350.000 ny får man for den nette sum av 75.000,- Det gjør at kantkjørte felger i forsikringsoppgjør blir en av mange inntektskilder for leverandørene. Mange eksempler på horrible delekostnader på elbiler.

Aner ikke hva litt bulking på en Ioniq5 vil koste, men tipper det blir dyrt. Tipper at vi også vil se at forsikringskostnader i økende grad følger delepriser på ulike modeller (det ser man allerede).

lars667

Enn så lenge er forsikring ganske rimelig på IONIQ5, da.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Olemann

#42
Tror du er feilinformert her.  Byttet selv en kantkjørt originalfelg på Kia eNiro tidligere i år.  Full pris hos forhandler BOS og null pruting. Kostet den nette sum av kr. 2.800.- inkl. MVA.
4 slike blir ikke kr.75.000.- Selv ikke med P matte  :D

Sitat fra: johagster på onsdag 25. august 2021, klokken 19:54
4 originalfelger til en Kia som koster 350.000 ny får man for den nette sum av 75.000,- Det gjør at kantkjørte felger i forsikringsoppgjør blir en av mange inntektskilder for leverandørene. Mange eksempler på horrible delekostnader på elbiler.

nordmannisverige

75k höres ut som minst 50k for mye.
Du kan importere 4xoriginalfelger med dekk fra Tyskland fra rundt 18k.
En liten bulk fikser ethvert lite verksted, fixet en p-bulk på Ditec her i Malmø for 900kr.
Selvsagt om man krasjer så mye at det går på forsikringen, så skriver de fleste merkeverksted regningen med gaffel, så det er ikke Hyundai alene om.

Spoon

#44
Skulle signere kontrakten i dag med 3 år/45.000km serviceavtale for 11000,- men fikk denne e-posten fra Birger N Haug:

<<Vi fikk i går ny informasjon fra Hyundai om serviceintervaller, de har nå økt intervallen til 30 000km pr år eller minimum en gang pr år. Prisene har økt en god del på 3 til 5 års avtaler på grunn av lengre tid setting av arbeidet som skal utføres, samt at det skal byttes en komponent i serviceprogrammet som ikke var med tidligere. Denne komponenten skal byttes på 90.000 km eller 3 år, hva som kommer først.
Så slik ser prisene ut på serviceavtaler:
1.service/30.000km
3090,-
2.service/60.000km
7590,-
3.service/90.000km
19390,-
4.service/120.000km
23990,-
5.service/150,000km
27990,-
Pris inkl mva

Hva tenker du om serviceavtale i forhold til nye priser nå? Så en serviceavtale på 3år koster nå 19390,- Ønsker du fortsatt 3års avtale eller ikke? Det vil uansett lønne seg å ha avtalen på plass da over disk prisene vil være høyere.>>

Ser ut hvert 3. service skal koste ca 12000,-!

Servicebok på dansk:
https://katalog.hyundai.dk/NicChristiansenGruppen/Hyundai/manualer/serviceplan-ioniq-5/?page=2

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA