Ny software

Startet av sk0yern, tor 24. jun 2021, kl. 10:10

« forrige - neste »

hELgenen

Sitat fra: unik42 på ons 08. sep 2021, kl. 07:08
Sitat fra: hELgenen på tir 07. sep 2021, kl. 16:48
Sitat fra: unik42 på tir 07. sep 2021, kl. 10:41
Jeg ble fortalt på Facebooks ID4 gruppe at grunnen til at det norske flagget ikke er med er fordi det visstnok er har noe med rettighetene til gjengivelse av flagget å gjøre og at VW ikke hadde brydde seg med å ta den kampen.

Så du mener en eller annen dude sitter med rettigheter til det norske flagget?
Høres merkelig ut - burde være en valgkampsak - alle bør kunne tegne det norske flagget..og ingen kan inneha rettigheter til et norsk flagg....

Trodde du virkelig at det bare var fritt fram?

"For å få registrert et varemerke som inneholder et flagg (norsk eller utenlandsk nasjonalflagg), må du ha samtykke fra rett myndighet i det aktuelle landet. "

https://www.patentstyret.no/tjenester/varemerke/hva-kan-du-registrere/bruk-av-flagg-og-offentlige-symboler-i-varemerker/

Men her er det vel ikke snakke om et varemerke - det er snakk om å bruke det norske flagget som det norske flagget. Eller mener du f.eks at utenriksdepartementet skal sitte å godkjenne f.eks bruk av det norske flagget i f.eks software der man skal velge språk? Nå er det norske flagget forsåvidt allerede implementert i VW menyene når man velger språk - så hvorfor de ikke kan bruke det også i denne menyen er rett og slett merkelig

unik42

Som sagt, det var bare noe som ble sagt i ID4 forumet. Så jeg mener ingenting, jeg. Om du virkelig lurer, så sender du en mail til VW.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

daktari

Er forsinkelsen på ryggekamera borte med 2.3? Hva med appen, er den raskere?
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

eriksen.eriksen

Til dere som har fått oppdatering: Må man gjøre noe for å få denne? Min 1st har så langt ikke gitt tegn til at den ønsker å oppdatere seg...

hELgenen

Sitat fra: daktari på ons 08. sep 2021, kl. 23:37
Er forsinkelsen på ryggekamera borte med 2.3? Hva med appen, er den raskere?

Har aldri hatt den forsinkelsen så vidt jeg kan huske - og kameraet går rett på når man setter i revers på 2.3 i alle fall.

hELgenen

Sitat fra: eriksen.eriksen på tor 09. sep 2021, kl. 18:14
Til dere som har fått oppdatering: Må man gjøre noe for å få denne? Min 1st har så langt ikke gitt tegn til at den ønsker å oppdatere seg...

Gjorde dette :
"
Send Email I WANT OTA both in body and subject line to id@volkswagen.de, must use same email used to set up we connect
"

Aner ikke om det trigget noe - men jeg fikk i alle fall 2.3

eriksen.eriksen

Takk! Det skal prøves!  :+1:

magfred

Ryktene sier at det skal sendes ut en e-post fra og med i dag, og etter at kunden gir sin godkjenning vil utrulling av 2.3 starte uke 38.
Peugeot e208 GT Pack
Volkswagen ID.5 GTX Facelift
Tidligere Volkswagen ID.4 1st Max

daktari

Her noen nyheter. Alle bør kanskje kunne få dette nå?
Ser ut som den lastes ned under kjøring, men kun hvis bilen får koblet seg opp mot moderskipet før man skrur på bilen. Altså ikke trykk på bremsen umiddelbart etter at man setter seg inn.
Den er også avhengig av god 4G dekning når den kobler seg opp for å sjekke om det er oppdatering.
Den sjekker kun 1 gang pr uke etter oppdateringer.
https://www.volkswagen.no/no/service/programvareoppdatering/2-3.html

Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

perimec

WTF?!?!? is it just me that read that? I'm shocked.

"Du må også ha en aktiv We Connect ID.-bruker. Denne er gratis de første tre årene og gir deg mange fordeler. Du kan for eksempel med din smarttelefon varme opp eller kjøle ned kupéen eller sjekke batterinivået."

and

Enkelte fremtidige programvareoppdateringer vil ikke være tilgjengelige som Over-the-Air oppdateringer og må installeres hos en sertifisert Volkswagen-forhandler.

am I the only one that is shocked? expecially for the first one? so we need to have a we charge acccount not anymore free after three year to use the remote function of the car and to receive update? seriusly? Please tell me that I understood wrong

Tesla88

Er likedan på Ioniq5 og Ev6. Hvorfor skulle du ikke betale etter en viss tid?
Dette sikrer jo en fungerende app når bilen for lengst er avleggs.

Jambo

Det koster bare 1290 kr for 2 nye år slik jeg forstår det.

biggern

Med tanke på forsinkelser har jeg forespurt selger om å få disse 2 år inkludert, som plaster på såret. Ser at i US gis det en voucher på rundt 250USD+, til de som får forsinket levering.

perimec

Sitat fra: Tesla88 på man 13. sep 2021, kl. 00:47
Er likedan på Ioniq5 og Ev6. Hvorfor skulle du ikke betale etter en viss tid?
Dette sikrer jo en fungerende app når bilen for lengst er avleggs.

But I do not understand... paying for getting an app working with the car? from the car producer? an app to control the basic function of the car? like checking the battery status? do you find that normal? These are basic function of a modern car, therefore I can pay for advance one if available, but not for the basic one that should be included in the price of the car and accounted for in the developement process of  a car today. Tesla charges you for the premium function like straming in the car, but not to use the app. Unbelievable if we can think that this is normal after being payed more than 500k Nok for a car. This is not a software! Why did I take VW if I wanted to accept such behaviour?

Sitat fra: Jambo på man 13. sep 2021, kl. 00:54
Det koster bare 1290 kr for 2 nye år slik jeg forstår det.

Only 1290nok... I can understand that the cost is limited, but still, that is is not an excuse to charge you for no reason and it unbelievable that we can think like that.

In addition, why do I need to pay to get a car update? they have been promising since the beginning that the car would have had update until the End of life (meaning at least 8-10 year for such a product)... now, this is possible only if you pay a fee? I cannot get the logic behind... and do they account the fact that until now the car software is unbelievable buggy? will this period be detracted from the free 3 years of update?

biggern

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA