Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsinket levering

Startet av ENTO, tirsdag 15. juni 2021, klokken 22:39

« forrige - neste »

EmondaGTX

Sitat fra: Krokstein på onsdag 19. oktober 2022, klokken 17:17
Bilen vår med topsport seter er også låst for produksjon nå så da gjenstår det bare å se om det faktisk skjer
Lykke til
Fra August 2021?

Snakket også med forhandler igår, og han vil ikke spekulere om produksjon eller leveranse dato.
Man må bare beregne ca 12-14months for GTX.
Litt raskere med 2WD vannlig id4


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jorkri


Er det noen som vet hvor mange uker tar for å få bilen produsert - ca??? ., bestilte i desember 2021, eneste pluss pakke er førerassistent+, fikk beskjed fra forhandler at bilen gikk i produksjon uke 34 og i uken 38 var den i produksjon, sjekkpunkt 7 (7 av 8 ) og at møller opplever dessverre nå at produksjonstidene er lengre enn normalt.

Krokstein

Sitat fra: EmondaGTX på onsdag 19. oktober 2022, klokken 18:28
Sitat fra: Krokstein på onsdag 19. oktober 2022, klokken 17:17
Bilen vår med topsport seter er også låst for produksjon nå så da gjenstår det bare å se om det faktisk skjer
Lykke til
Fra August 2021?

Snakket også med forhandler igår, og han vil ikke spekulere om produksjon eller leveranse dato.
Man må bare beregne ca 12-14months for GTX.
Litt raskere med 2WD vannlig id4


Sent from my iPhone using Tapatalk
Fra august 2021 ja
ID.4 GTX

MinID

Sitat fra: Jorkri på onsdag 19. oktober 2022, klokken 19:34

Er det noen som vet hvor mange uker tar for å få bilen produsert - ca??? ., bestilte i desember 2021, eneste pluss pakke er førerassistent+, fikk beskjed fra forhandler at bilen gikk i produksjon uke 34 og i uken 38 var den i produksjon, sjekkpunkt 7 (7 av 8 ) og at møller opplever dessverre nå at produksjonstidene er lengre enn normalt.

Min gikk i produksjon i uke 33, med flere + pakker enn deg. Jeg har hatt bilen i snart 1 måned.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

ENTO

Hva er Norgesrekord sålangt i leveringstid av ID4/GTX ? Kom igjen !!!

El-inor

Sitat fra: ENTO på fredag 21. oktober 2022, klokken 22:40
Hva er Norgesrekord sålangt i leveringstid av ID4/GTX ? Kom igjen !!!

Påberoper meg absolutt ingen rekord, men for meg ble ventetiden ett år og tre uker.

Positivt av VW/Møller at man ikke krever den kompensasjonen for prisstigningen som man har hjemmel for i henhold til kontrakten. Nå kan jeg innkassere den prisstigningen som gevinst når jeg nå snart selger bilen.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

Dieselgubben

Bil bestilt juni 21. Blir nok ikke levert i 2022. Top sport og flere andre pluss pakker.

hELgenen

Sitat fra: El-inor på fredag 21. oktober 2022, klokken 23:35
Sitat fra: ENTO på fredag 21. oktober 2022, klokken 22:40
Hva er Norgesrekord sålangt i leveringstid av ID4/GTX ? Kom igjen !!!

Påberoper meg absolutt ingen rekord, men for meg ble ventetiden ett år og tre uker.

Positivt av VW/Møller at man ikke krever den kompensasjonen for prisstigningen som man har hjemmel for i henhold til kontrakten. Nå kan jeg innkassere den prisstigningen som gevinst når jeg nå snart selger bilen.

Men MVA + vektavgift + eventuell SV sin ennå ukjente ekstra skatt på elbil må du betale.
Å arbeide med bilsalg i 2023 kan nok fort vise seg å bli en vanskelig jobb

El-inor

Sitat fra: hELgenen på lørdag 22. oktober 2022, klokken 08:33
Sitat fra: El-inor på fredag 21. oktober 2022, klokken 23:35
Sitat fra: ENTO på fredag 21. oktober 2022, klokken 22:40
Hva er Norgesrekord sålangt i leveringstid av ID4/GTX ? Kom igjen !!!

Påberoper meg absolutt ingen rekord, men for meg ble ventetiden ett år og tre uker.

Positivt av VW/Møller at man ikke krever den kompensasjonen for prisstigningen som man har hjemmel for i henhold til kontrakten. Nå kan jeg innkassere den prisstigningen som gevinst når jeg nå snart selger bilen.

Men MVA + vektavgift + eventuell SV sin ennå ukjente ekstra skatt på elbil må du betale.
Å arbeide med bilsalg i 2023 kan nok fort vise seg å bli en vanskelig jobb

Jeg fikk bilen min i juni, hELgenen og regner med å innkassere en gevinst på mellom 50 og 100k når jeg selger den i desember/januar.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

Bmw_Tryne

Sitat fra: El-inor på lørdag 22. oktober 2022, klokken 09:37
Sitat fra: hELgenen på lørdag 22. oktober 2022, klokken 08:33
Sitat fra: El-inor på fredag 21. oktober 2022, klokken 23:35
Sitat fra: ENTO på fredag 21. oktober 2022, klokken 22:40
Hva er Norgesrekord sålangt i leveringstid av ID4/GTX ? Kom igjen !!!

Påberoper meg absolutt ingen rekord, men for meg ble ventetiden ett år og tre uker.

Positivt av VW/Møller at man ikke krever den kompensasjonen for prisstigningen som man har hjemmel for i henhold til kontrakten. Nå kan jeg innkassere den prisstigningen som gevinst når jeg nå snart selger bilen.

Men MVA + vektavgift + eventuell SV sin ennå ukjente ekstra skatt på elbil må du betale.
Å arbeide med bilsalg i 2023 kan nok fort vise seg å bli en vanskelig jobb

Jeg fikk bilen min i juni, hELgenen og regner med å innkassere en gevinst på mellom 50 og 100k når jeg selger den i desember/januar.

Må da være trist å selge drømmebilen? Gevinst er vel relativt viss en kjøper og selger i samme marked mht. de nye avgiftene.
Bmw 530i G30

LMOR

Har til nå ventet 525 dager. Produksjon skal være startet, men..
Kommer ikke til å hente ut bilen hvis den ikke registreres før nyttår.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Krokstein

Sitat fra: LMOR på lørdag 22. oktober 2022, klokken 11:06
Har til nå ventet 525 dager. Produksjon skal være startet, men..
Kommer ikke til å hente ut bilen hvis den ikke registreres før nyttår.
Huff - det var voldsomt ja, men hvis produksjon har startet er det vel rimelig god sjanse for at du kommer i mål før nyttår.

Men kan du gå fra avtalen på en bil som har startet produksjon? Sannsynligvis kan vel forhandler lett selge bilen til en annen kjøper forsåvidt, men likevel.
ID.4 GTX

El-inor

Sitat fra: Bmw_Tryne på lørdag 22. oktober 2022, klokken 10:09
Sitat fra: El-inor på lørdag 22. oktober 2022, klokken 09:37
Sitat fra: hELgenen på lørdag 22. oktober 2022, klokken 08:33
Sitat fra: El-inor på fredag 21. oktober 2022, klokken 23:35
Sitat fra: ENTO på fredag 21. oktober 2022, klokken 22:40
Hva er Norgesrekord sålangt i leveringstid av ID4/GTX ? Kom igjen !!!

Påberoper meg absolutt ingen rekord, men for meg ble ventetiden ett år og tre uker.

Positivt av VW/Møller at man ikke krever den kompensasjonen for prisstigningen som man har hjemmel for i henhold til kontrakten. Nå kan jeg innkassere den prisstigningen som gevinst når jeg nå snart selger bilen.

Men MVA + vektavgift + eventuell SV sin ennå ukjente ekstra skatt på elbil må du betale.
Å arbeide med bilsalg i 2023 kan nok fort vise seg å bli en vanskelig jobb

Jeg fikk bilen min i juni, hELgenen og regner med å innkassere en gevinst på mellom 50 og 100k når jeg selger den i desember/januar.

Må da være trist å selge drømmebilen? Gevinst er vel relativt viss en kjøper og selger i samme marked mht. de nye avgiftene.

Drømmebilen  :) Gjør samme øvelsen med en Ariya som jeg snart får. Ingen følelser involvert når det gjelder bil.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

LMOR

Sitat fra: Krokstein på lørdag 22. oktober 2022, klokken 11:30
Sitat fra: LMOR på lørdag 22. oktober 2022, klokken 11:06
Har til nå ventet 525 dager. Produksjon skal være startet, men..
Kommer ikke til å hente ut bilen hvis den ikke registreres før nyttår.
Huff - det var voldsomt ja, men hvis produksjon har startet er det vel rimelig god sjanse for at du kommer i mål før nyttår.

Men kan du gå fra avtalen på en bil som har startet produksjon? Sannsynligvis kan vel forhandler lett selge bilen til en annen kjøper forsåvidt, men likevel.
Flere har vel hatt sin i produksjon i mange måneder, så det regner jeg med går greit. Forutsetning ved kjøp var at den ble levert før moms ble innført som en da tenkte kunne bli 01.01.22. Men som du sier skal det en del til nå at det ikke går.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

MinID

Er det noen tegn til at vw får opp tempo og at leveringer blir fremskyndet før nyttår? Noen som har blitt oppringt å fått positive leverings info?
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA